۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۶
کد مطلب : ۵۳۶۰

تامين امنيت اقتصادي كشور در گرو تحقق اقتصاد مقاومتي است.

تامين امنيت اقتصادي كشور در گرو تحقق اقتصاد مقاومتي است.
به گزارش جهانبین نیوز، دشمنان ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران همواره بر آن بوده‌اند تا با ابزار مختلف و اعمال فشار، مقاومت و ایستادگی ملت ایران را درهم بشکنند این در حالی است که امروز همه توطئه‌های نظام سلطه در حوزه سیاسی و نظامی به بن بست رسیده و این دشمنان با ابزار تحریم اقتصادی وارد میدان شده تا به زعم خود در حوزه‌های مختلف بازرگانی، مالی و انرژی، ملت و نظام ایران را در عرصه بین‌الملل به انزوا بکشانند. در همین راستا جبهه دشمنان نظام اسلامی یقین دارد که عوارض ناشی از تحریم‌ها، ملت و دولت ایران را با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه می سازد و می‌تواند ایستادگی مردم و استحکام دولت را به چالش بکشد. اما نظام اسلامی طی بیش از سه دهه گذشته در عبور از گذرگاه‌های سخت و بحرانی با تدبیر مقام معظم رهبری، تلاش مسئولان و عزم و اراده مردم سربلند بوده است. در واقع در حالی که دشمنان در هر دوره و زمان خاص با توطئه‌ها و برنامه‌های شوم خود وارد عرصه شده‌اند، مقام معظم رهبری با درایت و بینش بالایی که دارند همواره این توطئه‌ها را شناسایی و برای مقابله با آن راهکارهای مهم و کارآمدی ارائه می‎دهند. ایشان در سال‌هاي اخير مکرراً به جنگ اقتصادي كه دشمنان در مقابله با پيشرفت‌هاي روز افزون مردم ايران در پيش گرفته‌اند، تاكيد نموده و همواره راهكارهاي مقابله با آن را به شیوه‌های مختلف گوشزد كرده‌اند به طوری که در نامگذاري‌ سال‌ها اين موضوع همواره مد نظر ایشان بوده است. نامگذاری سال‌هاي اخير با عنوان اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف، کار مضاعف، جهاد اقتصادي و توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه‌ ايراني در همین راستا بوده است.
فرمایشات مقام معظم رهبری دراولین روزهای ماه مبارک رمضان با احاطه کامل بر مسائل منطقه و جهان و همچنین تبیین تشديد فشارها و تحريم‌ها عليه کشور، ابعاد مختلف این جنگ جدید را برشمرده
و «اقتصاد مقاومتي» را يكي از راهکارهاي عبور از این مقطع حساس و سرنوشت‌ ساز کشور دانستند.
اقتصاد مقاومتي يعني تشخيص نقاط ضعف و تلاش براي كنترل و بي‌اثر كردن ضرباتی که دشمنان از این نقاط به ما وارد می کنند و در یک کلام تلاش براي تبديل اين فشارها و تهدیدها به یک فرصت طلایی است. فرصتی که در نهایت به كاهش وابستگي‌ها، خود اتكايي و خودکفایی جوانان کشور بیانجامد.
در این میان این وظیفه مسئولان و مدیران کشور است که با همفکری و وحدت لازم در هریک از بخش‌ها و عرصه‌های مختلف نظام بتوانند راهکارهای موثری برای تخقق اقتصادی مقاومتی ارائه و اجرا کنند. 
در همین راستا گفتگویی با مجید جلیل نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ترتیب داده شده است.432
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار داشت: مقوله اقتصاد مقاومتی برای اولین بار در سال 1389 از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از کارآفرینان کشور مطرح شد و از آن پس مورد تاکید مسئولان نظام قرار گرفت.
وی بر ضرورت برنامه‌ریزی همه‌جانبه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی سبب می‎شود تا بنیه اقتصادی کشور در مقابله با ضربه‌‌هایی که به پیکره آن وارد می‎شود، انغطاف‌پذیر شود و برای رسیدن به چنین برنامه‌ای باید اقتصاد دانان و دولت مردان طوری اقتصاد را در درازمدت طراحی کنند که تقویت اقتصادی را در پی داشته باشد.
جلیل تصریح کرد: این در حالی است که نباید از برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت نیز غافل شد و به طوری برنامه‌ریزی کرد که اقتصاد بتواند خود را از شرایط بحران به سلامت عبور دهد.
* تامین امنیت اقتصادی کشور در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تامین امنیت اقتصادی کشور را در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: از آن جا که کشور ما همواره از سوی دشمنان تهدید می‎شود باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کرد که با تحقق اقتصاد مقاومتی بتوان امنیت و ثبات اقتصادی کشور را تامین کرد.
جلیل اظهار داشت: متولیان اقتصاد کشور باید چنان برنامه‌ریزی کنند که علاوه‌بر پویایی اقتصادی بتوانند با اقتصاد جهان و منطقه ارتباط برقرار کنند و تجارت آزاد با محیط‌های بین‌المللی را مدنظر خود قرار دهند.
وی به موقعیت ژئوپولتیکی ایران اشاره کرد و افزود: کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای جایگاه ویژه‌ای است و پل ارتباطی بین آسیا و اروپا محسوب می‎شود.
جلیل ادامه داد: تنوع آب و هوایی ایران بی‌نظیر است به طوری که در یک فصل هم ورزش‌های زمستانی انجام می‌شود و هم میوه‌های گرمسیری تولید می‎شود و با توجه به این ظرفیت‌ها باید به توریسم اقتصادی توجه ویژه‌ای کرد.
* نیروی انسانی تحصیلکرده از مهمترین زیرساخت‌های توسعه به شمار می‎رود
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، نیروی انسانی تحصیلکرده کشور را از مهمترین زیرساخت‌های توسعه برشمرد و گفت: با به کارگیری 13 میلیون دانشجو و پنج میلیون فارغ‌التحصیل آموزش عالی باید تلاش کرد تا در تحقق توسعه پایدار کشور گام‌های مهمی برداشت.
جلیل بر ضرورت حفظ و پاسداشت منابع طبیعی کشور تاکید کرد و افزود: اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع انرژی نفت و گاز از دیگر راهکارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است و از سوی دیگر باید تلاش کرد تا با ایجاد درآمدهای لازم، اندوخته‌های اقتصادی نسل‌های آینده را از بین نبریم.
وی با بیان اینکه آب از مقوله‌های استراتژیک به شمار می‎روند، اظهار داشت: دومین بحران روز دنیا بحران آب است و در همین راستا اگر آب‌های کشور به درستی مدیریت، مهار، بهره‎برداری و بهره‎وری نشود با مشکلات بسیاری مواجه می‎شویم.
جلیل، کشاورزی را شغل اصلی مردم ایران دانست و گفت: با رشد و توسعه بخش کشاورزی و به کارگیری فارغ‎التحصیلان بخش کشاورزی و آب می‎توان آن را به عنوان یک منبع درآمد، جایگزین نفت کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برهمین اساس در اقتصاد مقاومتی، آب، کشاورزی، توریسم و مشاغل مرتبط با آن باید در اولویت‌ قرار گیرد.
........................................
گفت‌و‌گو از خاطره حسین زاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۷:۴۱

30 Jan 2020