۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۳۵۹۷

برنامه های عزاداری محرم همزمان با اقامه نماز برگزار نشود

برنامه های عزاداری محرم همزمان با اقامه نماز برگزار نشود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از ایرنا،این ستاد روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای مردم را به حضور گسترده در آیین های عزاداری سید و سالار شهیدان فراخواند.

در این اطلاعیه آمده است:بار دیگر عطر دل انگیز محرم در فضای زمان و مکان پیچید و خاطره جانبازی و رشادت سالار شهیدان و یاران باوفایش را در یادها زنده کرد.

این اطلاعیه می افزاید:محرم آمد و پیام عدالت خواهی و ظلم ستیزی و ولایت محوری را در گوش جان ها طنینی دوباره افکند.

این اطلاعیه ادامه می دهد:سالگرد قیام اباعبدالله علیه السلام این بار علاوه بر یادآوری خاطره شهادت فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم با حادثه ای همراه گشته که دل شیعیان و مسلمانان جهان را به درد آورده است.

در این اطلاعیه آمده است:سالی که گذشت شاهد بدترین اهانت ها به بزرگترین اسوه عالم خلفت و انسانیت بودیم و هنوز چند ماهی از توهین جانگذار به ساحت مقدس امام دهم شیعیان نگذشته بود که توهینی دیگر به ساحت اسوه بزرگ اخلاق و مهربانی یعنی پیامبر خاتم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم صورت گرفت.

مسلمین به ویژه شیعیان مراسم ماه محرم امسال را با شکوهی هرچه تمام تر برگزار خواهند کرد تا ضمن ابراز انزجار از این اقدامات موهن همواره غیرت مندی اسلامی و شیعی خود را به رخ عالمیان کشند.

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان در این اطلاعیه آورده است:برگزاری مراسم عزاداری هیاتهای مذهبی با محوریت مسجد و اهتمام به برنامه های قرآنی و بهره مندی از مبلغین باشد.

عدم تلاقی برنامه های عزاداری با اوقات نماز و سعی در برگزاری نماز جماعت اول وقت و توجه ویژه به برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا مورد تاکید قرار گرفته است.

توجه بیشتر به ادعیه و زیارت ها و مناجات ائمه طاهرین علیهم السلام به ویژه صحیفه سجادیه در برنامه های اصلی هیات مذهبی از سوی این ستاد مورد تاکید است.

ارتقاء کیفی برنامه ها از طریق تبیین معارف اسلامی اعم از اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین علیهم السلام و بیان تاریخچه و روش های عزاداری و توجه به امربه معروف و نهی از منکر و پرهیز ار اجرای برنامه های موهن و دور از ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) و اسوه های عاشورا و استفاده مداحان اهل بیت(ع) از اشعار و متون پرمحتوا و مستند که پیام حماسه عاشورا را منتقل کند از دیگر توصیه های این ستاد در امر برگزاری آیین های عزاداری است.

توجه جدی به سخنان کلیدی اخیر مقام معظم رهبری پیرامون فرهنگ ایستادگی و مقاومت،سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و تبیین آن برای نسل جوان و جذب حداکثری آنان و

عنایت ویژه به مساله وحدت ملی و همدلی ملی بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) و همچنین امر دشمن شناسی با محوریت ولی فقیه در سخنرانی ها، مداحی ها و سایر برنامه ها از دیگر خواسته های این ستاد از عزاداران است.

رعایت نظم و توجه به اطلاعیه های نیروی انتظامی جهت برپایی مطلوب و بهینه مراسم عزاداری با رعایت حقوق شهروندی و توجه دادن مخاطبان به تاثیرات فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در جوامع بشری که تبلور آن در جنیش مردمی بیداری اسلامی با الگوپذیری از انقلاب اسلامی ایران نمایان است.

همچنین تیین نقش تاثیرگذاری ایران در حمایت از مردم مسلمان منطقه مورد تاکید قرار گرفته است.

امید آنکه مراسم امسال بهترین حماسه تبلیغی را برای ترویج شعائر اسلامی و تقویت ایمان مذهبی و اخلاق معنوی در بین جامعه اسلامی در پی داشته باشد.

به گزارش ایرنا،مردم چهارمحال و بختیاری در ماههای محرم و صفر ایین های عزاداری را با شکوه برگزار می کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۵:۴۴

2 Feb 2020