۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۲۸۱۳۱
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری:

در تلاشیم بخش خصوصی و بهره‌وری در بخش دولتی را ارتقاء دهیم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در تلاشیم بتوانیم ضمن توسعه بیش از پیش بخش خصوصی و در کنار آن افزایش بهره‌وری در بخش دولتی بتوانیم این دو بخش را همچون دو بال در راستای بالندگی و پیشرفت سازمان در کنار یکدیگر قرار دهیم.
در تلاشیم بخش خصوصی و بهره‌وری در بخش دولتی را ارتقاء دهیم
محمود تقی‌پور مدیر کل آموزش فني و حرفه اي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از انعقاد تفاهم‌نامه همکاري آموزشي این اداره کل با پست چهارمحال و بختیاری مجموعه خبر داد.

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با هدف ثبت‌نام از متقاضيان تمديد و تعويض گواهينامه‌هاي صنعت ساختمان و قاليبافي منعقد شد و در راستاي تکريم مراجعين آموزش فني وحرفه‌اي و قالب برنامه توسعه خدمات الکترونيک تفاهم‌نامه همکاري بين اداره کل آموزش فني و حرفه‌اي چهارمحال و بختياري و اداره کل پست این استان است.

تقی‌پور ادامه داد: تفاهم‌نامه مذکور رفت و آمدهاي غيرضروری و هزينه جانبي را کاهش داده و در صرفه‌جويي وقت مراجعين، با استفاده از پتانسيل واحد هاي پستي، دفاتر پيشخوان شهري و دفاتر ict روستايي، خدمت‌رساني شايسته در کليه شهرستان‌ها کمک می‌کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: براساس اين تفاهم‌نامه واحدهاي پستي، دفاتر پيشخوان شهري و دفاتر ict روستايي ضمن دريافت مدارک مورد نياز از متقاضيان تعويض يا تمديد گواهينامه صنعت ساختمان و قاليبافي در قالب استانداردهاي موجود، مدارک را به صورت روزانه به آموزش فني و حرفه‌اي تحويل نموده و پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ روز گواهينامه‌هاي تمديد شده را براساس آدرس‌هاي اعلام شده از طرف متقاضي در قبال اخذ رسيد تحويل مي‌نمايد.

تعامل بخش خصوصی و بخش دولتی همچون دو بال در راستای بالندگی و پیشرفت فنی و حرفه‌ای است

به گزارش جهانبین نیوز؛ محمود تقی‌پور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در جلسه هم‌اندیشی کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با حضور دکتر لیراوی رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمجحتال و بختیاری و جمعی از مدیران و مربیان آموزشگاه‌های آزاد استان، رؤسای مراکز، رئیس و کارشناسان اداره مؤسسات کارآموزی آزاد ضمن خوش آمدگویی و تبریک آغاز سال جدید به شعار امسال اشاره و اظهار کرد: امیدواریم در سال جاری با سیاست‌گذاری‌های دکتر سازگارنژاد رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و همچنین برنامه‌ها و رهنمودهای دکتر لیراوی رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد کشور بتوانیم ضمن توسعه بیش از پیش بخش خصوصی و در کنار آن افزایش بهره‌وری در بخش دولتی بتوانیم این دو بخش را همچون دو بال در راستای بالندگی و پیشرفت سازمان در کنار یکدیگر قرار دهیم.

وی بیان داشت: امیدواریم در دوران پساتحریم و در سال جدید بستری فراهم گردد تا برنامه‌هایی که در طی سالیان تحریم و تورم در کشور قابل اجرا نبود، تحقق پیدا کند و با ارائه آموزش‌های به‌روز و منطبق بر نیازسنجی‌های صورت گرفته ضمن حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با معضل رکود به حل مشکل بیکاری در کشورمان کمک نمائیم.

در ادامه میراحمدی رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد گزارشی از عملکرد این اداره در سال ۹۴ ارائه نمود و افزود با تاکیدات مدیرکل محترم، برنامه‌ریزی و فعالیت‌ها در جهت توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های آزاد با جدیت دنبال می‌شود.

در ادامه این برنامه دکتر لیراوی ضمن تشکر و تبریک سال جدید گفت: در مسیر سفر به این استان و حین عبور از کوه‌ها و جاده‌ها تصویر و صدای دست‌های اجدادمان که برای زحمت نان درآوردن با استفاده از فن و مهارت‌هایی که به صورت سینه به سینه و استاد شاگردی فراگرفته بودند و در نبود بخش دولتی بیشتر امور و فعالیت‌ها به صورت خصوصی و غیردولتی اجرا می‌شد تداعی می‌شود.

امسال پیمان می‌بندیم اقدام و عمل را سرلوحه کارمان قرار دهیم

لیروای ادامه داد: امسال و در آغاز سال ۹۵ با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیمان می‌بندیم که اقدام و عمل را سر لوحه قرار دهیم و با استفاده از حمایت‌های بخش دولتی راهکارهای نوینی را در راستای توسعه بخش خصوصی رقم بزنیم.

روند روبه رشد توسعه آموزشگاه‌های آزاد خصوصی پس از سال ۸۴ کند شده است


وی با اشاره به کند شدن روند روبه رشد توسعه آموزشگاه‌های آزاد خصوصی پس از سال ۸۴ و وجود تفکری در راستای منفک نمودن بخش خصوصی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: در حال حاضر هزار آموزشگاه فعال و با بازده مناسب داریم که از برنامه‌های پیش‌بینی شده بسیار کمتر است و ما باید بخش خصوصی را تقویت کنیم و اگر بخواهیم این را به منصه ظهور برسانیم باید خوب فکر کنیم، باید به نان و عزت توجه کنیم، بیاندیشیم که چگونه نان را با عزت به سفره آموزشگاه‌ها ببریم؟ باید کارگروه بخش دولتی و خصوصی تشکیل دهیم، عزت باید برگردد چون عزت نیست آموزشگاه‌ها تعطیل می‌شوند.

فعالیت کارگروه‌های بخش خصوصی همکاری بخش دولتی با آن‌ها را به دنبال دارد

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد کشور در صورتی بخش دولتی با بخش خصوصی تعامل می‌کند که کارگروه‌های بخش خصوصی فعال باشد، کارگروه همایش، کارگروه استاندارد، کارگروه بازرسی باید تشکیل شود، باتوجه به نظر مثبت مدیرکل نسبت به بخش خصوصی باید این دیدگاه حمایتی مداوم باشد و از آموزشگاه‌ها با توجه به استعدادهای موجود تیم‌سازی صورت گیرد و بررسی شود در هر آموزشگاه چه استعداد و پتانسیلی موجود است و از آن بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

وی افزود: اکنون هیچ‌گونه آموزش موازی مدنظر نیست، جز در مواردی که آموزشگاه‌های آزاد نمی‌توانند در یک حرفه اجرا داشته باشند.

آزمون‌های ادواری در رشته‌هایی اجرا می‌شود که آموزشگاه آزاد فعال وجود نداشته باشد

وی گفت: اغلب اختیارات در حوزه آموزشگاه‌های آزاد به کانون‌های استانی واگذار می‌شود و برون‌سپاری صورت می‌گیرد، کانون کشوری به عنوان اتاق فکر عمل خواهد کرد و پلی بین مدیران ستادی و آموزشگاه‌های آزاد کشور می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: جهت حمایت از بخش خصوصی آزمون‌های ادواری در رشته‌هایی اجرا می‌شود که آموزشگاه آزاد فعال وجود نداشته باشد و جهت اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با سایر ادارات و ارگان‌ها از توان بخش خصوصی نیز استفاده شود و در بخش ارتقاء مهارت مربیان نیز اقداماتی صورت گرفته از قبیل این که رشته ICDL درجه دو به صورت رایگان در مراکز آموزشی دولتی به مربیان آموزش داده شود و در عین حال تعهد مراکز دولتی نیز به این صورت پر می‌شود، آموزش‌های کوتاه‌مدت نیز از مرکز تربیت مربی کرج به استان‌ها واگذار می‌شود و نیازسنجی آموزشی توسط هیئت نظارت انجام می‌گردد و بررسی می‌شود که در این برهه از زمان مربیان به چه آموزش‌هایی بیشتر احتیاج دارند و همان دوره در استان برگزار می‌گردد.

وی در پایان با اشاره به لزوم تعامل، همفکری و همکاری کانون‌های استانی با کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد کشور افزود: تحقیق و پژوهش جزء لاینفک فعالیت‌ها در این حوزه است و سعی شود تألیف کتاب و منبع آموزشی در اولویت کاری قرار گیرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۲:۵۶

27 Dec 2019