۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
کد مطلب : ۲۰۱۱۱
معاون علمی رئيس جمهور در سفر به شهرکرد؛

فرهنگ فن آوري در استان ها، زير ساخت اصلي توسعه کشور است

طبيعت ايجاد يک فرهنگ، همراه بودن با مشکلات است، اگر ما به اين عزم و اراده برسيم که راه نجات کشور در توسعه شرکت هاي دانش بنيان و علمي است، بيراهه نگفته ايم.
فرهنگ فن آوري در استان ها، زير ساخت اصلي توسعه کشور است
به گزارش جهان بین نیوز، به نقل از بام ایران خبر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در سفر به شهرکرد با بيان اينکه اين معاونت هيچ گونه محدوديت مالي براي تجاري سازي طرح ها و حمايت شرکت هاي دانش بنيان ندارد گفت: فرهنگ فن آوري و اهميت به تحقيقات جامع و پايه از زيرساخت هاي توسعه و پايش علمي کشور است و تجاري سازي ها و تبديل طرح ها به ارزش افزوده مي تواند اقتصاد و صنعت کشور را تحت الشعاع خود قرار دهد.

دکتر سورنا ستاري افزود: طبيعت ايجاد يک فرهنگ، همراه بودن با مشکلات است، اگر ما به اين عزم و اراده برسيم که راه نجات کشور در توسعه شرکت هاي دانش بنيان و علمي است، بيراهه نرفته ايم.

وي با اشاره به اينکه پژوهش ها منجر به توسعه اقتصادي استان ها مي شود، گفت: استان ها به هيچ پيشرفتي نمي رسند مگر اينکه بخش خصوصي آن ها فعال و جوانان و فارغ التحصيلانشان در شاخه هاي علمي و در قالب شرکت هاي دانش بنيان قدم بردارند.

معاون علمي رئيس جمهور گفت: ايده و توانمندي است که مي تواند به کمک زير ساخت آمده و منتج به توسعه شود، بنابراين شرکت هاي مخترع تا زماني که دانش بنيان نشوند، شناخته نمي شوند و از تسهيلات و حمايت هاي اين معاونت بي بهره مي مانند.

عضو هيات عامل صندوق نوآوري و شکوفايي با اشاره به اهميت ويژه حمايت از طرح هاي مبتکران و مخترعان استان ها توسط اين معاونت رييس جمهور، افزود: خوشبختانه با پيگيري هاي انجام شده، اين معاونت توانسته است از طريق صندوق نوآوري و ديگر منابع مرتبط، بودجه قابل ملاحظه اي براي شرکت هاي دانش بنيان ثبت شده، در نظر گيرد و مي توان ادعا کرد که در بحث مالي هيچ گونه مشکلي نداشته ايم.

ستاري بيان داشت: باحمايت هاي گستردهاز لحاظ اختصاص تسهيلات بلند مدت و کوتاه مدت براي شرکت هاي علمي و ابتکاري ظرفيت خوبي براي توسعه علمي و اقتصادي اين شرکت ها فراهم شده است.

وي ادامه داد:  در توسعه شرکت هاي دانش بنيان، آمايش و شناخت استان ها از اهميت بالايي براي معاونت علمي برخوردار است چرا که بيش از 65 درصد طرح هاي خلاقانه، اختراعات و ابتکارات و همچنين شرکت هاي دانش بنياد در استان ها شکل مي گيرد.

وي در پايان از اختصاص تسهيلات تا سقف 3 ميليارد ريال براي شرکت هاي دانش بنيان خبر داد و اظهار داشت: آمادگي تفاهم با بانک ها براي پرداخت وام هاي حمايتي زير 500 ميليون ريال با استفاده از شرايط "ميزان آورده" و " سفته چک" در جهت کمک به شرکت هاي مخترع و مبتکري که به عنوان دانش بنيان شناسايي شده اند را داريم.

انتهاي پيام/1024ج/510ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۷:۱۴

8 Feb 2020