۰
plusresetminus
وبگاه تحلیلی نوشت: ایران قادر است در بدترین شرایط و با وجود بروز بحران جدی ایستادگی کند پس رییس جمهور آمریکا باید از هرگونه اقدام‌ عجولانه علیه ایران اجتناب ورزد و اشتباهی بزرگ نکند.
شکست ایرانِ سرسخت با نیروهای کارآزموده‌اش دشوار است/ ایران، موثرترین کشور منطقه با ترکیب ژئوپلتیک راهبردی و خاص
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وبگاه «آسیا تایمز» چندی قبل در یادداشتی با اشاره به تصمیم نادرست «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم بر ایران به دنبال آزمایش‌های موشکی اخیر نوشت: خنثی کردن تلاش‌های ایران در خاورمیانه هدف آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این کشور از سال ۷۹ میلادی به این سو بوده و در این مسیر اعراب و اسرائیل ترامپ را برای سختگیری علیه ایران تشویق می‌کنند. اما ایران چالشی‌ترین کشوری است که آمریکا با آن مواجه شده و بهتر است ترامپ با دقت از هرگونه اقدام‌ نادرست عجولانه علیه ایران اجتناب ورزد زیرا ممکن است مبدل به اشتباهی بزرگ شود.

در بخش دیگر این یادداشت آمده است: دولت ترامپ اگر می‌پندارد تشدید فشار، همراه با سیاست نزدیکتر شدن به اسرائیل و عربستان سعودی، ایران را در منطقه مجبور به عقب نشینی می‌نماید در کل اشتباه می‌کند. ایران حضور گسترده‌ای در مناطق درگیر جنگ منطقه دارد و بنابراین، تقریبا بعید است که به سرعت عقب‌نشینی کند.

بر این اساس، این کشور می‌تواند در بدترین شرایط پایدار مانده و با وجود بروز بحران جدی در روابط خود با واشنگتن ایستادگی کند. ایران دشمن سرسختی است. و با وجود انزوای سیاسی این کشور باید اقدام‌های زیادی صورت گیرد تا ایران را از صحنه خارج کرد. پس بهتر است که با این کشور تعامل شود.

نویسنده با اشاره با فراز و نشیب‌های رخ داده در مسیر توافق اتمی عنوان می‌کند: نباید با شیوه کنونی ترامپ با ایران برخورد شود زیرا همه اقدام‌های فعلی اثرات مخربی داشته‌اند و در عوض باید در برهه کنونی اقدام‌هایی را چون تعامل دیپلماتیک با یافتن نواحی همکاری،حضور گسترده نظامی آمریکا در منطقه برای ارسال پیام به ایران نسبت به منافع واشنگتن در منطقه و تعهد به ثبات پایدار در آنجا و سرانجام مذاکره بابت برنامه‌های موشکی بالستیک این کشور بکار برد.

نویسنده یادداشت سپس اشاره می‌کند: هیچ کشوری در خاورمیانه ترکیب جغرافیایی، موقعیت راهبردی و وسعت و جمعیتی چنین فرهیخته چون ایران را ندارد. ایران موثرترین کشور در خاورمیانه است. این کشور این موضوع را با حمایت‌های سیاسی،مالی و نظامی قابل توجه از متحدانش در عراق، سوریه، لبنان و جاهای دیگر نشان داده است.

بر این اساس، ایران اینک در راس نفوذ از تهران تا دریای مدیترانه و از مرزهای ناتو تا سرزمین‌های اشغالی و در امتداد جنوب شبه جزیره عربستان قرار دارد. این کشور ده‌ها هزار نیروی وفادار بین عوامل نیابتی و مبارزان خود را فرماندهی می‌کند. هزاران نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معتبرترین شاخه نظامی ایران که تجربیات قابل قبولی را در میادین رزمی کسب کرده‌اند، نیز به آن‌ها پیوسته‌اند.

در خاتمه این مطلب آمده است: تحت فشار گذاشتن ایران از طریق نظامی به نفع منافع هیچ‌کس نیست و در عوض باید با این کشور در عرصه‌های مختلف تعامل داشت تا بتواند نقش سازنده خود را برای تحکیم ثبات در سراسر منطقه ایفا کند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۲:۰۷

3 Jan 2020