۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۳۱۶۴۱
مسئولين بهداشت و درمان چاره اي بينديشيد

قصه ي پر غصه ي بيماران اردلي تمامي ندارد

جمعي از مردم شهرستان اردل با ارسال نامه سرگشاده‌اي به رئيس شبکه بهداشت شهرستان اردل خواستار تعدادي سونولوژيست و مرکز سونوگرافي در اين شهرستان شدند.
قصه ي پر غصه ي بيماران اردلي تمامي ندارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، عده­ اي از مردم از اينکه براي انجام يک سونوگرافي هزينه هاي زياد ازجمله کرايه رفت و برگشت، معطلي در سونوگرافي ها، هزينه هاي سنگين و هنگفت و... از مسئولين خواستار تاسيس يک مکان ويژه سونوگرافي در شهر اردل هستند و عمده‌ترين مشکل درماني شهرستان اردل نداشتن دستگاه‌هاي سونوگرافي و همين‌طور سونولوژیست زن است.
متن نامه ارسال شده مردم به رياست محترم شبکه بهداشت به شرح زير آمده است:

احتراماً به عرض مي‌رساند با توجه به جمعيت روزافزون اردل و حومه و افزايش تعداد بيماران نيازمند مراجعه به اين شهرستان و از طرفي مسافت زیاد تا مرکز استان و دسترسي به امکانات تشخيص نياز به حضور تعدادی سونولوژيست و مراکز سونوگرافي در اين شهرستان احساس مي‌شود.

در بخش ديگر اين نامه آمده است: با توجه به بافت فرهنگي و مذهبي اين منطقه درخصوص بيماران مونث نيازمند مخصوصا سونوگرافي‌هاي ويژه زنان هستیم و استدعا مي‌شود درخصوص فراهم کردن شرايط به کارگيري سونولوژيست خانم اقدام لازم را مبذول فرماييد.

در ادامه این نامه آمده؛ يکي از دلايل اصلي در عدم تشخيص به‌موقع بسياري سرطان‌ها در زنان و همين‌طور وجود آمار مرگ مادر و کودک فقدان سونولوژيست خانم و امتناع جمعيت از مراجعه به سونولوژيست مرد است.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۹:۱۰

30 Dec 2019