۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۳۸۹۴۱
پیام نوروزی نماینده ولایت فقیه در شهرکرد:

پیام نوروزی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷

حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، با تسلیت شهادت امام هادی(علیه‌السلام) غاز سال جدید و ماه مبارک رجب به همه‌ی ایرانیان به‌ویژه مردم استان چهارمحال و بختیاری تبریک گفت.
پیام نوروزی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷

به گزارش جهانبین نیوز؛حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، با تسلیت شهادت امام هادی(علیه‌السلام) و همچنین تبریک آغاز سال جدید و ماه مبارک رجب به همه‌ی ایرانیان به‌ویژه هم استانی‌های خوب استان به شرایط پیش‌روی استان و وظایف مسئولین و مردم و جریان مؤمن و انقلابی در سال پیش برای آبادانی استان رو پرداختند.
متن پیام نماینده ولی‌فقیه در استان به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.
محضر رهبر معظم و معزز انقلاب و محضر همه مردم خوب کشورمان به ویژه هم استانی‌های بسیار خوب و عزیز و دوست داشتنی‌مان حلول سال ۱۳۹۷ را تبریک عرض می‌کنم. همچنین شهادت امام علی النقی امام هادی(علیه‌السلام) را تسلیت عرض می‌کنم. حلول ماه شریف و نورانی رجب را که روز اول سال، سومین روز از این ماه شریف و نورانی است را نیز تبریک عرض می‌کنم.
عزیزان من ماه رجب برای ما فرصت بسیار مقتنمی است که این دعایی را که در آغاز تحویل سال می‌خوانیم این دعا به معنای واقعی تحقق پیدا کند و مفهموم و محتوای دعا ان‌شاءالله در دل و درون‌مان جایگاه پیدا کند. از خداوند متعال در این دعا می‌خواهیم «حوّل حالنا الی احسن الحال» این احسن حال که باید ان‌شاءالله صورت بگیرد بهترین فرصتش ماه رجب است. ماه رجب ماهی است که رحمت ویژه پروردگار بر بندگان سَرازیر است و فرشتگان الهی مدام و مستمر منتظر هستند که بندگان خدا در خانه خدا بروند و استغفار کنند و از گذشته‌های بد خودشان توبه کنند و بر عبادت و بندگی خداوند تبارک و تعالی و بر حسنات و کارهای خوبشان بیفزایند تا این احسن حال نصیبشان شود. امیدوارهستم ان‌شاءالله موفق بشویم اکنون که سال‌مان با ماه رجب آغاز شده و مخصوصا روزی که سال‌روز شهادت امام هادی(علیه‌السلام) است آن امام بزرگوار را هم واسطه قرار بدهیم و درب خانه‌اش برویم و التماس کنیم که ان‌شاءالله این احسن حال نصیبمان شود
سال گذشته با همه فراز و نشیب‌هایش گذشت و یک سال دیگر بر پرونده اعمال و عمر ما افزود. می‌توانست این یک سال ما را به جوار قرب الهی نزدیک‌تر کرده باشد اما این که آیا در این یک سال به قرب پروردگار نزدیک‌تر شده‌ایم یا نه و تقرب بیشتر حاصل شده یا نه این محاسبه‌اش با خودمان است. عزیزان من قرب را شما می‌دانید یک امر خیالی، وهمی و موهومی نیست؛ قرب یک أمر حقیقی و واقعی است که کسی که تقرب به سوی خدا برای او حاصل شد این تقرب را حس می‌کند و در زندگی‌اش آثار این تقرب را می‌بیند یعنی می‌فهمد که خدای تبارک وتعالی دارد از او گره‌گشایی می‌کند و می‌فهمد خدای تبارک و تعالی دارد کارهای او را رفع و رجوع می‌کند و یک امداد غیبی مدام و مستمر همراه اوست و دستی از پشت سَر مدام و مستمر دارد به او کمک می‌کند. این همان قرب است. کسی که تقرب به سوی خدا نصیبش شد این امدادها را در زندگی‌اش حس می‌کند پس قرب یک أمر واقعی است و ان‌شاءالله این یک سالی که گذشت ما این حالت در درون‌مان ایجاد شده باشد که تقرب پروردگار برای ما به وجود آمده باشد.
مسئله بعد ورود به سال جدید است. ورود به سال جدید یک فرصتی است که ما عزم و اراده جدی در خودمان به وجود بیاوریم. اراده و عزم برای چی؟ برای یک سری نوآوری‌ها. چه نوآوری؟ نوآوری اخلاقی؛ نوآوری عبادی؛ نوآوری اجتماعی؛ نوآوری سیاسی. معنای حول حالنا نیز همین‌ها است که آن چنان متحول بشویم که این نوآوری‌ها را در این سال جدید ان‌شاءالله داشته باشیم.
سال پیش‌رو باید متفاوت از سال‌‌های گذشته باشد و این تنها با دعا محقق نمی‌شود؛ همین که بگوییم خدایا «حول حالنا الی احسن الحال» و این نوآوری‌ها را به ما بدهد به صرف گفتن نمی‌شود. چه می‌خواهد؟ إراده می‌خواهد؛ حرکت می‌خواهد؛ عزم و استقامت می‌خواهد. این چهار مورد حتما لازم است. إراده درپی او حرکت و درپی او عزم راسخ و درپی آن استقامت به گونه‌ای که هیچ‌گاه در این نوآوری‌ها وقفه‌ای نداشته باشیم و مدام و مستمر متحرک و پویا باشیم تا این نوآوری‌ها در ما ایجاد شود. این هم مطلب بعد.
مطلب دیگر شرایط استان است. عزیران من، هم استانی‌های خوب همه و همه در حال حاضر استان با همه کارهایی که در او شده که کم هم نیست و طی این قریب ۴۰ سال به فضل پروردگار انقلاب خیلی کار در استان صورت گرفته است که الان نمی‌توانیم کارهایی که شده را بیان کنیم اما در عین حال کارهای زیاد دیگری را پیش رو داریم که در استان باید انجام شود. برای این که به آن اهداف برسیم و آن کارها در استان صورت بگیرد و ان‌شاءالله استان آبادانی تمام عیار خودش را پیدا کند لازمه‌اش چند چیز است. من به این چند چیز توجه می‌دهم ان‌شاءالله شما عزیزان هم عنایت خواهید داشت.
یک، از جهت فرهنگی و سیاسی ما به شدت نیازمند نوگرایی هستیم. منظور از نوگرایی و نوآوری تقلید از بیگانه نیست. گاهی می‌خواهیم نوآوری داشته باشیم نگاه می‌کنیم ببینیم خارجی‌ها چگونه هستند آن را در کشور خودمان می‌آوریم و تقلید از بیگانه نَه. منظور از نوآوری و نوگرایی که من می‌گویم در عرصه فرهنگی و سیاسی باید داشته باشیم این است که مدام و مستمر اعمال و رفتارمان را وقف بدهیم با اسلام عزیز و اعمال ما آن گونه که اسلام می‌خواهد مطابق با او باشد.
وقف دادن عمل با اسلام نوگرایی است؟ بله. برای این که با کمال تأسف بسیاری از أمورمان مطابق با اسلام عزیز نیست و این مسئله مهمی است. این را بَر خودتان و بَر من خورده نگیرید. این مسئله‌ای است که در کل کشور و همه مسلمان‌ها باید به آن عنایت کنند. خیلی از اعمال و رفتار جامعه اسلامی مطابق اسلام نیست. باید تجدید نظر بشود و از نو اعمال و رفتار و فرهنک بر اسلام عرضه شود. هر چه مطابق اسلام است شاکر باشیم و تقویت کنیم و هر چه مطابق اسلام نیست تجدیدنظر کنیم. این رویه بزرگان هم بوده است. حضرت عبدالعظیم حسنی همین رویه را داشت و محضر امام معصوم می‌رسید و خودش را بر امام عرضه می کرد؛ بزرگان بسیاری این گونه بودند و خودشان را بر اولیاء الهی و معصومین عرضه می کردند و می‌پرسیدند که آیا این رفتارهایی که ما داریم مطابق اسلام هست یا نیست؛ این عقایدی که ما داریم مطابق اسلام هست یا نیست. اگر بود شکر می‌کردند و اگر نبود اصلاح می‌کردند. باید این نوگرایی و نوآوری در ما شکل بگیرد و لازمه همیشگی مؤمن است.
مراقب باشیم عزیزان من هم استانی‌های خوب فضای عمومی جامعه ما گناه آلود نباشد. گناه در فضای عمومی و خصوصی هر دو سَمّ مهلک است اما تخریبی که در فضای عمومی ایجاد می‌شود به مراتب بیشتر از فضای خصوصی است. یعنی گناه در فضای عمومی جامعه آثار تخربی‌اش خیلی بیشتر است لذا همه باید بکوشیم فضای عمومی جامعه را اصلاح کنیم و متولیان و مردم و همه در این جهت مسئولیت سنگین داریم که فضای عمومی جامعه را از لوث وجود گناه پاک نگه داریم در غیر این صورت ممکن است در طوفان سهمین عذاب الهی و آلودگی گرفتار و غرق و هلاک شویم که از این مسئله به خدای تبارک و تعالی پناه ببریم.
نکته دیگر این که به شدت استان نیازمند همگرایی است. در فراز قبل از نوگرایی گفتیم در این فراز می‌خواهیم از همگرایی بگوییم. استان نیازمند همگرایی است. هم استانی‌های خوب بنده با قاطعیت عرض می‌کنم اگر این همگرایی شکل نگیرد استان رشد مناسب خودش را پیدا نخواهد کرد و جفای عدم رشد بر کسانی است که تک‌روی و وحدت‌شکنی می‌کنند که حتما این‌ها در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی مسئول هستند.
مسئولین اجرایی، نمایندگان مجلس، متولیان فرهنگی و فعالان عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، فعالان امنیتی، قضایی و انتظامی، نهادهای انقلابی و سران اقوام و طوائف همه و همه یکی از تکالیف واجب خود را آن بدانند که دور هم بنشینند و هم فکری کنند و همراه و همدل و یک جمع به هم پیوسته بشویم و حرکت داشته باشیم. با تخریب یکدیگر و تک‌روی کار به جایی نمی‌رسد. ممکن است یک سری کارهایی صورت بگیرد و یک چاله‌هایی پر شود اما حفره‌هایی باقی می‌ماند و فرصت‌های طلایی از دست می‌رود. پس همگرایی ضرورت مهم استان است.
مسئله دیگر این که ما با یک معظل جدی در استان مواجه هستیم که ویژه استان نیست و معظل کشوری است و آن مسئله آب است. حل اساسی و ریشه‌ای مشکل آب با نزولات آسمانی و عنایت الهی است که امیداور هستیم ان‌شاءالله خدای تبارک و تعالی هر چه زودتر فضل و کرمش را شامل حال این کشور داشته باشد و زمین و مخلوقات را سیراب کند اما کاهش مشکلات کمبود آب به دو چیز نیازمند است و مشکل را با این دو چیز می‌توانیم حل کنیم؛ یک، «واقع نگری» و دوم، «همگرایی». هم درون استان و هم استان‌های هجوار باید با واقع‌نگری حلال مشکلات باشند؛ اگر غیر از این باشد همگی با تهدید جدی مواجه خواهیم بود. به ویژه همجوارهای خوب در دیگر استان‌ها با نگاه‌ها واقع بینانه و جامع کمک کنند تا با مسائل پیچیده مواجه نشویم. خلاصه آب با عقلانیت مشکلاتش کاهش پیدا می کند.
و آخرین سخنم با جریان‌های مؤمن و انقلابی به ویژه جوانان عزیز است. می‌خواهم عرض کنم عزیزانم ما متاسفانه از قطار انقلاب با یک سری ریزش‌هایی مواجه هستیم. آن‌هایی که ریزش کردند حسابشان جداست و رفتند و خسارت هم شامل حالشان شد اما یک سری هم سوار قطار انقلاب هستند و در عین حال که خودشان را سوار قطار انقلاب می‌دانند در میدان بیگانه باز می‌کنند و گُل به دروازه خودی‌ها می‌زنند، شما جوانان عزیز و جریان‌های مؤمن انقلاب مراقب باشید از این دست نباشید که الحمدلله نیستید.
شما باید یک به هم‌پیوستگی مثال‌زدنی داشته باشید. شما می‌توانید و باید در استان به یک رود خروشان و به هم فشرده تبدیل شوید و در یک مسیر روشن که ناخدای کشتی انقلاب ترسیم نموده و می‌نماید حرکت پرشتاب داشته باشید.این حقیر که خادمی کوچک به نمایندگی از ناخدای حکیم این کشتی در خدمت شما هستم اطمینان و باور دارم که اگر انسجام و همگرایی به معنای راستین در میان شما شکل گیرد کارها خواهید کرد کارستان و استان به برکت همین انسجام شما راهی بسیار روشن و مقصدی بسیار متعالی خواهد یافت.
از نقد یکدیگر و تضعیف انقلابیون مؤمن سودی نمی‌بریم. نقدهای درون جمعی و برادرانه مخل و مضر نیست اما همراهی با اغیار به بهانه نقد صحیح نیست. عزیزان من یقین بدانید اگر جریان‌های مومن در أموری آسیب دیدند و در مقاصدی ناکام ماندن در اثر عدم همگرایی و عدم همدلی و گُل زدن به خودی است و این‌ها به جمع و استان ما آسیب می‌رساند. شما به فضل الهی اهل ایمان و بصیرت هستید و باید با اتکا و استعانت از خداوند متعال روزبه‌روز بر ایمان و بصیرت خود بیفزایید تا ان‌شاءالله تاریخ‌ساز شویم و ان‌شاءالله تحویل‌دهنده پرچم به مولا و مقتدایمان و امام منتظرمان باشیم.
ان‌شاءالله سالی سرشار از معنویت و ایمان داشته باشید.
والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

انتهای پیام1024/ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۲:۴۵

3 Feb 2020