۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۳۹۹۳۱
در چهارماهه نخست سال 97

بیش از 7000 نفر در چهارمحال و بختیاری خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: در چهارماه ابتدای سال ۱۰ هزار و ۱۱۳ نفر به سازمان انتقال خون برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از ۷ هزار و ۵۱۰ نفر خون‌گیری شده است.
بیش از 7000 نفر در چهارمحال و بختیاری خون اهدا کردند
محمد ملک محمدی فرادنبه مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در چهارماه ابتدای سال ۱۰ هزار و ۱۱۳ نفر به سازمان انتقال خون برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت از ۷ هزار و ۵۱۰ نفر خون‌گیری شده است ادامه داد: از این تعداد ۱۹۶ نفر زن و ۷ هزار و ۳۱۴ نفر مرد هستند.

ملک‌محمدی علت بالاتر بودن آمار اهدای خون در بین مردان را ضعف جسمانی و شیوع کم‌خونی در بین زنان عنوان و بیان داشت: متاسفانه فرهنگ اهدای خون در بین مردم آنگونه که باید جا نیوفتاده است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری بیان داشت: ما در چهار شهرستان شهرکرد، بروجن، فارسان و بن پایگاه انتقال خون داریم و به همین دلیل نمی‌توانیم خون اهداکنندگان در پنج شهرستان دیگر را دریافت کنیم و مردم این شهرستان‌ها برای اهدای خون مجبور هستند به سایر شهرستان‌ها مراجعه کنند.

ملک‌محمدی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری خون کافی برای نیازمندان به خون دارد و به استان‌های اهواز و تهران خون صادر می‌کند افزود: چهارمحال و بختیاری سال گذشته رتبه اول اهدای خون در بین دانشجویان کشور را از آن خود کرد.

وی افزود: گره‌های خونی O مثبت و A مثبت بالاترین میزان اهدای خون را دارند و در گروه‌های خونی منفی کمبود وجود دارد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۰:۲۵

27 Dec 2019