۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۳۴۹۸۱

ولايت پذيري شرط قبولي عبادات/ انقلابي بودن مهم است اما مهمتر انقلابي ماندن است

امام جمعه شلمزار در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شلمزار ولايت پذيري را شرط پذيرش عبادات دانست و گفت: کسانی که مدعی انقلاب بودن هستند لازم است برای اثبات ادعای خود تابع ولی فقیه باشند و هم چون سال های آغازین انقلاب انقلابی باشند.
ولايت پذيري شرط قبولي عبادات/ انقلابي بودن مهم است اما مهمتر انقلابي ماندن است
به گزارش جهانبین نیوز  به نقل از کیار بيدار، حجت الاسلام عباسعلي سلطانزاده در خطبه اول نمازجمعه اين هفته شلمزار پس از عرض تسليت ايام شهادت مولي الموحدين اميرالمومنين علي علي السلام گفت: حضرت اميرالمومنين علي علي السلام در دوران کوتاه زعامت خود بر امور مسلمين حدود الهي را اقامه نمود اما عده اي که نمي خواستند اين اتفاق بيافتد با شمشيري که بدست ابن ملجم ملعون بر فرق حضرتش فرود آمد آن حضرت را به شهادت رساندند.

وي گفت: ابن ملجم کافر نبود و اتفاقا مسلمان بود اما مساله اي که باعث شد در محراب نماز امام علي عليه السلام را به شهادت برساند عدم ولايت پذيري او و افرادي که او را براي شهادت حضرت امير(ع) مامور کرده بودند بود.

امام جمعه شلمزار افزود: شرط قبولي عبادات ولايت پذيري است و کسي که اصل ولايت را فراموش کند هر چند در انجام ديگر عبادات بسيار تلاش کند اما عبادات و اعمالش پذيرفته نيست.

حجت الاسلام سلطانزاده در خصوص رعايت حرمت ماه مبارک رمضان هم گفت: اين مساله که عده اي به بهانه هاي مختلف روزه نمي گيرند پديده اي مذموم است اما زشت تر از آن روزه خواري است که بعضي به خود جرات مي دهند در ملاء عام و در محضر الهي روزه خواري کنند.

امام جمعه شلمزار در پايان خطبه اول گفت: همانگونه که ابن ملجم که سوابق درخشاني در اسلام داشت نتوانست بر عقيده اش پايدار و استوار بماند و در نهايت ولي و امام زمان خود را به شهادت رساند بايد بدانيم انقلابي بودن هر چند ارشمند است اما مهم انقلابي ماندن است که باعث خير و برکت مي شود.

حجت الاسلام سلطانزاده در خطبه دوم نماز جمعه شلمزار با اشاره به اتفاقات هفته گذشته و مناسبت هاي پيش رو در سطح بين الملل و کشور گفت: هر چه قدر آمريکا بدعهدي مي کند اما برخي کماکان باور نمي کنند که نمي توان به آمريکا اعتماد کرد و هنوز که هنوز است از رابطه با آمريکا سخن مي گويند.

وي در ادامه به ۳۱خرداد ماه سالروز شهادت دکتر مصطفي چمران اشاره کرد و گفت: اي کاش مسئولان ما چمراني فکر و عمل مي کردند، دکتر مصطفي چمران با دارا بودن دو مدرک فيزيک هشته اي و فيزيک پلاسما اما هنگامي که کشور جمهوري اسلامي ايران مورد هجمه رژيم بعث عراق قرار گرفت براي دفاع از کشور به ميهن بازگشت و در راه دفاع از دين، ناموس و وطنش حتي جانش را هم فدا کرد.

وي افزود: اي کاش افرادي در نظام اسلامي ايران پست و مقام بگيرند که مثل چمران و چمران ها هم متعهد باشند و هم متخصص و مانند آنها فکر کنند تا اين کشور، اين نظام و اين انقلاب از گزند دشمنان مصون بماند.

امام جمعه شلمزار در ادامه با اشاره به فرمايشات رهبري در جمع مسئولان گفت همانگونه که رهبر در فرمايشات خود فرمودند که راي مردم راي مشترک همه به نظام و انقلاب اسلامي بود و نبايد مردم را تقسيم و دسته بندي کرد لازم است همه دست اندرکاران و همخ متوليان امور اين فرمايشات را آويزه گوششان کنند.

وي در ادامه به بخش ديگري از سخنان رهبري اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبري ملاک تصميم گيري در امور را تامين منافع ملي بيان نمودند نبايد اين نکته را هم فراموش کنيم که منافعي که با هويت ملي منافات داشته باشد نه تنها دردي از مردم و کشور دوا نمي کند که خود آسيب زاست.

حجت الاسلام سلطانزاده در خصوص تصميم شوراي عالي انقلاب فرهنگي در زمينه سند ۲۰۳۰هم بيان داشت: توقف اجراي سند ۲۰۳۰دستآورد ارزنده اي است که بايد آنرا ارج نماد و ايکاش اين سند به زباله دان تاريخ انداخته شود.

وي در خصوص اظهارات برخي مسئولان در مور فعاليت هاي سپاه پاسداران هم گفت: سپاه و بسيج در کنار ديگر نهادهاي نظامي و انتظامي فقط و فقط به فکر دفاع از کشور و حفط امنيت ايران اسلامي هستند و مسئولان بايد قدردان اين عزيزان باشند.
انتهاي پيام/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۱:۳۴

31 Dec 2019