۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۳۷۷۷۱
جولان خشکسالي در چهارمحال و بختياري

لب‌تشنه، لبِ کارون!/ مرگ باغات روستاي رستم آباد!

باغات مازه زرين روستاي رستم آباد با توجه به اينکه در کنار چشمه سرداب يکي از پر آب ترين چشمه هاي رشته کوه زاگرس قرار دارند به دليل عدم حمایت مسئولان جهت انتقال آب به اين باغات در حال خشک شدن هستند.
لب‌تشنه، لبِ کارون!/ مرگ باغات روستاي رستم آباد!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، روستاي رستم آباد در شهرستان اردل در ۲۰ کيلومتري شهر اردل و ۷۵کيلومتري مرکز استان چهارمحال و بختياري، شهرکرد قرار دارد. به دليل وجود خاک رس که روستا را فرا گرفته است اين روستا رستم آباد ناميده مي شود و اهالي روستا با گويش زيباي بختياري آن را رستمي مي نامند.

اکثر مردم اين روستا به دليل اينکه در حاشيه چشمه سرداب رستم آباد که يکي از پر آب ترين چشمه هاي رشته کوه زاگرس در استان چهارمحال و بختياري مي باشد به شغل کشاورزي و دامپروري مشغول هستند.

مردم اين روستا طي تماس با پايگاه خبري تحليلي هفت چشمه، خشک شدن برخي باغات به دليل کمبود آب در محدوده مازه زرين را اطلاع داده و از اين پايگاه درخواست پیگیری موضوع را داشتند، خبرنگار هفت چشمه براي کسب اطلاعات بيشتر به منطقه اعزام و از نزديک با مردم اين روستا در مورد مشکل پیش آمده گفت‌وگو کرد که متن آن را در زیر می‌خوانید:

دست رنج چند ساله مردم محروم روستاي رستم آباد روبه خشک شدن است

علي سينا جمشيدي يکي از ريش‌سفيدان روستاي کريم آباد در گفت و گو با هفت چشمه ضمن گلايه بسیار از عدم رسیدگی مسئولان به مشکلات مردم اعلام کرد: شغل اکثر مردم اين روستا کشاورزي است و تمام درآمدشان برا گذراندن زندگي از اين راه بدست مي آيد.

جمشيدي بيان کرد: مردم اين روستاها سال‌هاست در محروميت، اول و در رفع محروميت، آخر هستند و خلاصه در گودالي از محروميت افتاده‌اند که حتي از کمترين حقوق شهروندي برخوردار نبوده و سهم مردم‌شان از زندگي و حقوق شهروندي فقط يک لقمه نان حلالي است که از دست‌رنج خودشان بوده اما همچنان در عمق محرومیت و فقر به نظام انقلاب و ولايت وفادار هستند.

وي اظهار کرد: باغات مازه زرين که دست رنج چند ساله مردم محروم روستاي رستم آباد است روبه خشک شدن است، انتظار می‌رود با توجه به اينکه روستاي رستم آباد در حاشيه بزرگترين سرشاخه کارون چهار قرار دارد مجوزات انتقال آب رودخانه به اين باغات را صادر کنند و حق بهره برداري آب را از اين مردم محروم نگيرند.

مسئولان به فکر مردم محروم اين روستا نيست و فقط شعار مي دهند

کشاورز تاج‌ور روشن دل رستم آبادي نيز در اين خصوص در گفت و گو با هفت چشمه؛ اظهار داشت: مخارج زندگيم را از راه کشاورزي و تنها باغم بدست مي آوردم که آن هم در حال خشک شدن است.

وی افزود: متاسفانه مسئولان به فکر مردم محروم اين روستا نيستند و فقط شعار مي دهند.

کوتاهي دولت در پرداخت خسارت باغداران

حسين رسولي يکر ديگر از اهالي اين روستا در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه بيان کرد: با توجه به اينکه باغات خود را بيمه کردم اما سال قبل به دليل نبود آب و خشک شدن باغات مازه زرين يک ميليون خسارت دیدم و بيمه کشاورزي در اين راستا هيچ کمکي نکرد.

به گزارش هفت‌ چشمه؛ روستاي رستم آباد به خاطر وجود چشمه سرداب يکي از بهترين مناطق گردشگري استان چهارمحال بختياري که هر ساله گردشگران و مسافران بسياري را مجذوب خود مي کند، سرد بودن آب اين چشمه در تمام فصول سال ويژگي اصلي اين چشمه است که نام چشمه نيز از آن منشا گرفته است.

نباید اجازه داد دسترنج اهالی روستایی با این ظرفیت از خشکسالی نابود شود  و مردم این روستا از مسئولان انتظار دارند برای رفع این مشکل قدم برداشته به کمک مردم بیایند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۷:۱۱

27 Dec 2019