۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۳۰۷۴۱
همزمان با روز جهانی غذا؛

اعطای نشان ایمنی و سلامت به ۳۴ محصول غذایی

مسئول دبیرخانه نشان ایمنی و سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در پانزدهمین جلسه کمیته عالی نشان ایمنی و سلامت، ۳۴ محصول غذایی مجوز دریافت نشان ایمنی و سلامت را بدست آوردند.
اعطای نشان ایمنی و سلامت به ۳۴ محصول غذایی
به گزارش جهانبین نیوز؛ مهندس سعید رضایی گفت: کمیته عالی نشان ایمنی و سلامت برای ارزیابی و انتخاب به منظور اعطای نشان ایمنی و سلامت پانزدهمین جلسه خود را برای دهمین سال اعطاء نشان ایمنی و سلامت تشکیل دادند.

وی افزود: در این جلسه ۷۴ محصول که از طرف شرکت ها تولیدی درخواست داده بودند مورد بررسی قرار گرفت.

رضایی خاطر نشان کرد: تقاضای واحدهای تولیدی در خصوص ادعا یا ادعاهای مرتبط با سلامتی مطابق با دستورالعمل نشان ایمنی وسلامت پس از بررسی اولیه و کارشناسی در معاونتهای غذا و دارو سراسر کشور جهت بررسی به کمیته فرعی و کارشناسی در اداره کل ارسال میگردد، و در نهایت در کمیته عالی نشان ایمنی و سلامت که متشکل از ارگانها و سازمانها صاحب نظر مانند نماینده دفتر بهبود تغذیه، انستیتو تحقیقات تغذیه طرح موضوع و بررسی نهایی صورت می گیرد.

وی گفت: ۷۴ محصول جهت تمدید و یا اخذ نشان ایمنی و سلامت مورد بررسی قرار گرفت که ۳۴ محصول غذایی مجوز اخذ نشان ایمنی و سلامت را دریافت کرده اند که همزمان با روز جهانی غذا به آنها اعطا خواهد شد.

رضایی افزود: محصولات مورد بررسی مطابق دستورالعمل باید دارای شاخص هایی باشد که جهت حفظ و ارتقاء ایمنی و سلامت مصرف کننده موثر باشد.

مسئول دبیرخانه نشان ایمنی و سلامت سازمان غذا و دارو ادامه داد: محصولات دارای نشان ایمنی و سلامت در مقایسه با سایر محصولات مشابه از طرف وزارت بهداشت توصیه به مصرف می گردد. نماد آن سیب و تیک سبز رنگی به همراه عبارت ایمنی و سلامت برروی برچسب محصولاتی که موفق به اخذ نشان ایمنی و سلامت شده اند درج می شود.

رضایی افزود: مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت عموما در سال دوبار به مناسبت روز جهانی غذا و هفته سلامت با حضور وزیر بهداشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین ارشد کشوری و دست اندر کاران حوزه سلامت و صاحبان صنایع برگزار می شود.

پانزدهمین دوره مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت در تاریخ ۲۵ مهر ماه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۹:۰۷

11 Feb 2020