۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۲۷۷۸۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد؛

تقویت و توسعه گردشگری در چهارمحال و بختیاری باتوجه به زیربناها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از راه‌های توسعه چهارمحال و بختیاری توجه به زیربناها با محوریت صنعت توریسم و گردشگری است.
تقویت و توسعه گردشگری در چهارمحال و بختیاری باتوجه به زیربناها
به گزارش جهانبین نیوز؛ اسماعیل عامری گلستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در بارگاه امامزاده سید محمد بارده حضور یافت.

وی در این بازدید به نقش مهم اماکن معنوی و زیارتی در ترویج فرهنگ مذهبی و بومی این استان اشاره و خاطرنشان کرد: ان‌شاالله در نظر داریم در سال ۹۵ اعتبار لازم برای تعمیر و مرمت بنای این امامزاده تخصیص دهیم.

عامری مطالعه و ارائه طرح تعمیر و مرمت بنای امامزاده را توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان معرفی و اضافه کرد: به‌منظور آشنایی و ترویج فرهنگ مذهبی و بومی چهارمحال و بختیاری در سطح کشور، تعمیر و مرمت بناهای تاریخی و امامزادگان استان می‌تواند به صنعت توریسم و گردشگری استان کمک شایانی کند و از همین‌رو باید بیشتر تمرکز خود را بر این امر داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مرمت مراکز زیارتی نه‌تنها باعث افزایش ارزش‌های دینی، مذهبی و قومی می‌شود بلکه در رشد و توسعه پایدار این استان نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

عامری در ادامه با اشاره به اینکه قسمت اعظم اعتبارات سال ۹۴ مربوط به زیربناها بوده است یادآور شد: در این بین راه، تامین آب شرب و صنعت بیشترین اولویت را داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از راه‌های توسعه چهارمحال و بختیاری توجه به زیربناها با محوریت صنعت توریسم و گردشگری است، اضافه کرد: باید برای تقویت و گسترش این صنعت در این استان به زیربناها توجه بسیار داشته باشیم.

لازم به ذکر است بارده روستایی از توابع بخش مرکزی، شهرستان بن در چهارمحال و بختیاری است.

بارده روستای تاریخی و توریستی با ۲ هزار و ۳۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا و در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد، مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و می‌توان جاذبه‌های این روستا را به شرح زیر معرفی کرد:

۱- امامزاده سید محمد (ع) از نوادگان امام موسی کاظم که قدمتی بیش از سال ۱۲۷۵ دارد، که فضای زیارتی و سیاحتی بسیار دلنشین و آرام بخشی دارد.
۲- مسجد جامع روستا با قدمت ۱۵۰ سال و با معماری زیبا و منحصربه‌فرد که چشم هر بیننده را به خود جذب می‌کند.
۳- قلعه بارده که در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ۱۳۰۸ قمری در طول ۵ سال با مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع تاسیس گردید.
۴- پل تاریخی بارده
۵- حمام تاریخی بارده
۶- پیست اسکی: این روستا همه ساله با فرارسیدن فصل زمستان، پذیرای اسکی‌بازان و گردشگران بی‌شماری است به طوری که از پیست اسکی بارده، به عنوان دومین پیست زمستانه استان، بعد از پیست کوهرنگ، یاد می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۰:۱۸

27 Dec 2019