۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۲۰۷۵۱
امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه:

انقلاب اسلامي براي احياي ارزش هاي ديني و قرآني شکل گرفت

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به سالروز بيعت بختياري ها با امام راحل در سال 57 گفت: در 19 بهمن 57 مردم غيور و ولايتمدار بختياري با امام خود بيعت کردند که متأسفانه اين حماسه بزرگ مورد غفلت و بي توجهي مسؤولان قرار گرفته است.
انقلاب اسلامي براي احياي ارزش هاي ديني و قرآني شکل گرفت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حجت الاسلام طباطبايي امام جمعه کوهرنگ، در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته کوهرنگ، با بيان اين که ويژگي هاي خاصي براي انسان مؤمن وجود دارد که شرايط زماني تنها مي تواند آن ها را خوب نشان دهد، به تشريح اين ويژگي ها پرداخت و گفت: انسان بردبار و صبور را جز در زمان عصبانيت و خشم نمي توان شناخت؛ وقتي فردي در هنگام خشم و غضب با متانت برخورد مي کند، مي توان گفت که او انساني بردبار است.
 
حجت الاسلام طباطبايي با بیان اینکه انسان شجاع را بايد در هنگام و در ميدان جنگ شناخت، افزود: کسي که از مبارزه براي رسيدن به حقوق الهي و حق خود سر باز زند، انساني بزدل و ترسو است و نمي توان او را شجاع خواند.
 
وي شجاعت را يکي از شاخصه هاي اصلي اين ملت در به ثمر رساندن انقلاب دانست و ابراز داشت: مبارزه کردن براي استقرار اين حکومت الهي شجاعت و دليرمردي مي خواست که ملت به خوبي آن را نشان دادند و به همگان ثابت کردند که در راه آرمان هاي خود از جان مايه خواهند گذاشت.
 
امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که اگر مي خواهيد برادران خود را بشناسيد، بايد آن ها را در موقع گرفتاري امتحان کنيد، گفت: اگر مي خواهيد ببينيد کسي دلسوز و شريک شما است، او را در سختي ها بيازماييد؛ برادر واقعي شما کسي است که در غم و شادي يار و ياورتان باشد.
 
اين مقام مسؤؤل با بيان اين که اين انقلاب يک انقلاب بين الملي است و مهم ترين شاخصه هاي آن بر پايه ارزش هاي اسلامي و ديني استوار است، تصريح کرد: اين انقلاب براي احياي ارزش هاي ديني و قرآني شکل گرفت.
 
حجت الاسلام طباطبايي با تأکيد بر اين که در اين نظام به مردم، ارزش هاي اخلاقي و انساني همه لايه هاي جامعه اهميت داده مي شود، اظهار داشت: به يقين آبرويي که اين نظام در پرتو تعاليم حيات بخش قرآن با رهبري فرزانه انقلاب به مردم داده است بايد بهتر و بيشتر براي نسل جوان تبيين شود.
 
وي با تأکيد بر حضور همه جانبه مردم در روز 22 بهمن امسال، خاطرنشان کرد: به يقين امسال نيز همانند سال هاي گذشته مردم اين مرز و بوم با امام و رهبر فرزانه خود تجديد ميثاق خواهند کرد و با مشت هاي گره کرده تو دهني محکمي به دشمنان خواهند زد.
 
وي با انتقاد از برخي حرکت هاي خزنده به طور خاص در برخي روزنامه ها و شبکه هاي اجتماعي مبني بر کمرنگ کردن شعارها و خدمات اصلي اين نظام افزود: اين حرف ها و شعارها که بيشتر براي انحراف فکر جوانان و همچنين زير سؤال بردن اهداف و دستاوردهاي انقلاب است از طرف دشمن برنامه ريزي شده که ملت نيز نسبت به اين دروغ پردازي ها کاملا هوشيارند.
 
امام جمعه کوهرنگ با اشاره به سالروز بيعت بختياري ها با امام راحل در سال 57 گفت: در 19 بهمن 57 مردم غيور و ولايتمدار بختياري با امام خود بيعت کردند که متأسفانه اين حماسه بزرگ مورد غفلت و بي توجهي مسؤولان قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام طباطبايي با تأکيد بر اين که مسؤولان امر به طور خاص دست اندرکاران دفتر رهبر فرزانه انقلاب بايد به اين روز بزرگ توجه ويژه اي داشته باشند؛ خواستار فراهم آوردن زمينه ديدار مردم غيور بختياري و قوم لر در چنين روزي با رهبر انقلاب شد.
 
وي در ادامه با توصيه به مسؤولان دولتي و حکومتي در بالا بردن سعه صدر در برخورد با منتقدان، ابراز داشت: شايسته است که مسؤولان در همه لايه هاي حکومتي و دولتي و در همه قوه هاي نظام، صبر و بردباري در برابر منتقدان را سرلوحه کار خود قرار دهند و آن هايي را که بجاست بپذيرند.
 
امام جمعه کوهرنگ همچنين به سالروز تشکيل مجمع تشخيص مصلحت نظام در 17 بهمن سال 61 به دستور امام راحل اشاره و گفت: مجمع تشخيص مصلحت نظام براي آن شکل گرفت که اختلاف نظرهاي بين مجلس و شوراي نگهبان را با در نظر گرفتن مصلحت نظام برطرف کند و تصميم نهايي را ابلاغ نمايد.
 
اين مقام مسؤول به 19 بهمن، سالروز بيعت تاريخي همافران نيروي دريايي ارتش با امام خميني(ره) اشاره کرد و گفت: شاه براي بازگشت دوباره به قدرت، به ژنرال‌ها و ارتش و دولت بختيار بسيار اميد بسته بود اما اين ديدار  همچون زلزله‌اي، اندک روزنه‌هاي اميد را در دل حکومت شاهنشاهي کور کرد.
 
امام جمعه کوهرنگ با تأکيد بر اين که اين ديدار نقش مهمي در ريشه‌کن کردن پايه‌هاي نظامي حکومت شاهنشاهي داشت، تصريح کرد: ديدار همافران با امام راحل درس عمل به وظيفه و نترسيدن از دشمن و خطر را در راه اسلام و ارزش‌ها به جان خريدن داشت و راز ماندگار شدن اين حادثه عظيم نيز نقش تأثيرگذار آن در شکل گيري انقلاب اسلامي است.
 
انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۱:۳۵

23 Jan 2020