۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۳۱۴۶۱
ياداشت/

چرا بايد 13 آبان را گرامي بداريم؟

13 آبان ماه يادآور سه رخداد تبعيد امام (ره)، شهادت جمعي از دانش آموزان و تسخير لانه جاسوسي است که به همين خاطر 13 آبان روز ملي مبارزه با استکبار جهاني نامگذاري شده است واين ‌روز را بايد گرامي بداريم.
چرا بايد 13 آبان را گرامي بداريم؟
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان، همنطور که مي دانيد 13 آبان ماه روز مقابله با استکبار در تاريخ انقلاب ايران به ثبت رسيده است يعني استکبارستيزي، مبارزه اي تعطيل ناپذير است، دلايل زيادي در تاريخ ما وجود دارد که بايد روز 13 آبان ماه را گرامي بداريم.

در سال 1343 وقتي شاه قرارداد ننگين موسوم به کاپيتولاسيون را منعقد و به اجراء در آورد امام خميني (رضوان الله) در نطقي تاريخي اين قرارداد نابخردانه و ننگين را محکوم و از علماء، روحانيون، طلاب، حوزه هاي علميه و احاد مردم خواست بپا خيزند و جلوي اين ننگ را بگيرند، که به همين خاطر روز 13 آبان ماه 1343 حضرت امام خميني (ره) توسط رژيم پهلوي دستگير و تبعيد شدند.

قرارداد کاپيتولاسيون در واقع عزت ايران را زير سوال مي برد چراکه اگر آمريکاي ها در ايران حتي شاه را زير چرخ خود مي گرفت دادگاه ايران حق نداشت که آمريکا را محاکمه کند ولي اگر سگ آمريکايي از بين مي رفت آمريکايي ها حق محاکمه شخص شاه را نيز داشتند که اين در حقيقت يک حق توحش بود که امام (ره) اين قانون را زير سوال برد و شاه ايران را رسوا نمود.

13 آبان سال 1357 به دستور رژيم شاه جمع کثيري از دانش آموزان که در مقابل دانشگاه تهران تظاهرات کردند با توپ و تانک به خاک خون کشيده شدند که برگ ديگري از جنايات رژيم استکبار با چراغ سبز آمريکايي را رغم زد.

13 آبان سال 1358 وقتي که سفارت آمريکا در ايران به راحتي تبديل به جاسوس خانه اي براي آمريکا گرديده بود با فتح سفارت آمريکا توسط دانش آموزان پيرو خط امام (ره) برگ ديگري به تاريخ زرين جمهوري اسلامي ايران رغم زده شد که اين 13 آبان در نزد ملت اين بايد گرامي و پاس داشته شود و از اين‌رو جامعه با بصيرت ايران مي داند که مبارزه با استکبار جهاني تعطيل بردار نيست.

در پايان به کساني که مي خواهند اين روز را کمرنگ بدارند گوش زد مي کنم، روز 13 آبان يک نماد است و  روز مبارز با استکبار جهاني است اين روز را بايد هميشه گرامي بداريم و در اين روز جوانان و نوجوانان ما در مقابل استکبار جهاني ايستادگي کرده اند و به دشمنان فهماندند که ملت ايران اسلامي هميشه گوش به فرمان رهبر و ولي فقيه است.

یادداشت از ع. باباميري

انتهاي پيام1026ج /630 ل
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۳۵:۲۴

27 Jan 2020