۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۴۴۳۱
رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي چهارمحال و بختياري خبر داد

رشد 148 درصدي حضور بانوان داوطلب حضوردر انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا

رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: آمار کلي داوطلبان حضور در شوراي اسلامي شهر و روستا اين دوره نسبت به دوره قبل 14 درصد رشد داشته و اين آمار براي بانوان 148 درصد رشد نشان مي‌دهد (دوره چهارم 81 بانو و دوره پنجم 201 نفر).
رشد 148 درصدي حضور بانوان داوطلب حضوردر انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين؛ اردشير نوريان نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي در نسشت خبري رئيس و هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي چهارمحال و بختياري با اصحاب رسانه اظهار کرد: آرزو داريم مردم در آستانه انتخابات با حضور حماسي در انتخابات صرف نظر از اينکه چه کسي انتخاب شود چون هر کسي که مورد تاييد شوراي نکهبان باشد سرمايه انقلاب است برگ زرين ديگري در کارنامه جمهوري اسلامي ايران و نظام ثبت کند.

نوريان با اشاره به برگزاري همايش در شهرکرد با هدف آموزش و اطلاع‌رساني اضافه کرد: اين همايش با حضور ۶۰۰ نفر برگزار شد و بعد از برگزاري همايش اقلام مورد نياز هيئت‌هاي نظارت در اختيار آن‌ها قرار گرفت.

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي افزود: علاوه‌بر اين اقدام به راه‌اندازي کانال رسمي هيئت مرکزي نظارت در استان کرده‌ايم و سعي بر اين داريم اخبار و اطلاعات را از طريق اين کانال قرار دهيم و از ديگر اقدامات براي کم شدن خطا در انتخابات مي‌توان از ارتباط مستقيم از طريق مجامع رسمي براي اطلاع‌رساني بخشي و شهرستاني نام برد.

وي با اشاره به رد صلاحيت تعدادي از داوطلبان توسط هيئت‌هاي اجرايي يادآور شد: داوطلبان حضور در شوراي اسلامي شهر با مراجعه به هيئت نظارت در استان و داوطلبان حضور در شوراي اسلامي روستاها به هيئت نظارت شهرستان اعتراض خود در اين خصوص را اعلام کرده و اعتراضات در اين زمينه بررسي شد.

نوريان با تاکيد بر اينکه ۲۰ ارديبهشت آخرين مهلت براي ارائه ليست کانديداها به فرمانداري‌ها است افزود: از ۲۱ ارديبهشت تا ۲۴ ساعت مانده به برگزاري انتخابات کانديداها فرصت تبليغ دارند.

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه آمار ثبت‌نام کنندگان براي حضور در انتخابات شوراي سالامي شهر و روستا در چهارمحال و بختياري ۴ هزار و ۷۲۰ نفر بوده است اضافه کرد: از اين تعداد ۴ هزار و ۴۶۷ نفر تائيد و ۱۰۳ نفر مورد تائيد قرار نگرفتند.

وي خاطرنشان کرد: تعداد کل داوطلبيني که توسط هيئت نظارت بخش و شهرستان مورد تائيد قرار نگرفتند ۱۰۴ نفر بودند که از اين تعداد ۷۸ نفر اعتراض کردند که ۴۸ نفر آن‌ها تائيد و ۳۰ نفر رد شدند.

نوريان تعداد کل داوطلبين شهرها يک هزار و يک نفر دانست و اضافه کرد: از اين تعداد ۹۳۵ نفرشان در هيئت‌هاي اجرايي استان تائيد و ۳۳ نفر ردصلاحيت شدند و با ثبت اعتراض اين افراد صلاحيتشان در هيئت عالي نظارت احراز و هفت نفر مورد تائيد قرار نگرفت و در واقع مي‌توان گفت ۷۹ درصد از ردشدگان مورد تائيد قرار گرفتند و تنها ۲۱ درصد تائيد نشدند.

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي تعداد داوطلبين حضور در انتخابات شوراي اسلامي روستا را ۳ هزار و ۷۱۹ نفر عنوان و بيان داشت: از اين تعداد ۳ هزار و ۵۳۲ نفر در هيئت‌هاي اجرايي بخش‌ها تائيد و ۷۰ نفر مورد تائيد قرار نگرفتند.

وي با اشاره به ترکيب جنسي داوطلبان افزود: تعداد خانم‌ها براي حضور در انتخابات شوراي اسلامي شهرها را ۱۰۳ نفر خانم (۱۰ درصد) و ۸۹۸ نفر آقا (۹۰ درصد) و داوطلبان روستاها را ۹۸ نفر زن (۳ درصد) و آقايان ۳ هزار و ۶۲۱ آقا (۹۷ درصد) هستند.

نوريان تاکيد کرد: آمار کلي داوطلبان حضور در شوراي اسلامي شهر و روستا اين دوره نسبت به دوره قبل ۱۴ درصد رشد داشته و اين آمار براي بانوان ۱۴۸ درصد رشد نشان مي‌دهد (دوره چهارم ۸۱ بانو و دوره پنجم ۲۰۱ نفر).

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۸:۱۱

2 Jan 2020