۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۱۹۰۴۱
امام جمعه شهرکرد:

ميوه درخت تنومند بسيج ترس دشمنان از آن است/سود بسیاری از خواص برای جامعه کمتر از هزینه های آنهاست

ميوه درخت تنومند بسيج ترس دشمنان از آن استٰ دشمنان آنقدري که از بسيج و سپاهي که بسيج آفرين و تشکيل دهنده بسيج است می ترسنداز هيچ چيز ديگري نمي ترسند چون تازيانه هاي بسيج را در دوران دفاع مقدس و در دوران انقلاب اسلامي خورده اند.
ميوه درخت تنومند بسيج ترس دشمنان از آن است/سود بسیاری از خواص برای جامعه کمتر از هزینه های آنهاست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برينٰ حجت الاسلام محمد علي نکونام در خطبه هاي نماز جمعه اين هفتهٰ در مصلي امام خميني شهرکرد با اشاره به آياتي از سوره مبارکه جن و سفارش مومنين به اينکه هيچ پناهنده و پناهگاهي امن به غير از خداوند بلند مرتبه وجود ندارد اظهار کرد: اگر انسان بخواهد از هلاکت ها و پيچ و خم هاي دنيا به راحتي عبور کند بايد جز خداوند به کسي پناه نبرد که پيامبر(ص) و ائمه (ع) مامور رساندن اين ابلاغ به مردم هستند.

وي افزود: اين پناهگاه امن جز در سايه ايمان و دوري از وابستگي به قدرت هاي سياسي حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام نکونام ادامه داد: سياستمداران و کساني که دنياي ما را سياست مي کنند و تلاش آنها براي خدمت به مردم است اگر از آيات اين سوره مبارک درس بگيرند هيچ گاه به آمريکاٰ اسرائيل و قدرت هاي پوشالي دنيا وابسته نمي شوند.

وي با بيان اينکه اگر روزي همه قدرت هاي دنيا دست به دست هم بدهند و بزرگ ترين قدرت را تشکيل دهند باز هم زوال پذير هستندٰ گفت: انسان عاقل خود را در پناه قدرتي که زوال پذير است قرار نمي دهد و با قرار گرفتن در پناه توحيد و معارف بلند قرآني خود را از همه وابستگي ها مي رهاند.

نکونام با بیان محاسبه سود وزیان افراد برای جامعه گفت: انسان درهر موقعیتی که هست باید محاسبه نماید هزینه هایی را که به جامعه تحمیل می کند با سودی که برای جامعه دارد کدام یک بیشتر است واگر هزینه ها بیشتر باشد موفق عمل نکرده درصورتی که بسیاری از خواص هزینه هایی که از بابت پست، موقعیت، حقوق ومزایایی که دریافت می کنند بیشتر از سود آنها برای جامعه است واین موضوع درمورد توده ها برعکس است واکثر توده ها سودشان برای نظام بیشتر از هزینه هاست.

امام جمعه شهرکرد در بخش ديگري از سخنان خود به ۵ آذر روز بسيج اشاره کرد و گفت: در درون شجره تنومند انقلاب اسلامي شجره طيبه اي شکل گرفته به نام بسيجٰ که ريشه اش نظام اسلامي است و هر يک از ما افتخار مان اين است که جزئي از شاخه هاي اين درخت و ثمرات آن باشيم.

حجت الاسلام نکونام خدمت در بسيج را جزء سعادت دنيا و آخرت دانست و بيان کرد: بسيج دستاورد درون نظام انقلاب اسلامي است و تقويت آن تقويت اسلام و خدمت در اين عرصه باعث تقرب به درگاه خداوند است.

وي ميوه اين درخت تنومند را ترس دشمنان از آن دانست و گفت: دشمنان آنقدري که از بسيج و سپاهي که بسيج آفرين و تشکيل دهنده بسيج است می ترسند از هيچ چيز ديگري نمي ترسند چون تازيانه هاي بسيج را در دوران دفاع مقدس و در دوران انقلاب اسلامي خورده اند.

خطيب نماز جمعه شهرکرد ادامه داد: دشمنان اسلام فهميده اند بسيج يک قدرت قوي و مقتدري است که از ايمان مردم نشات گرفته و ما شاهديم نقشه ها و اهداف شوم دشمن و فتنه هاي آنها توسط بسيج خنثي شده است.

نماينده ولي فقيه در چهارمحال وبختياريٰ بسيج را متشکل از آحاد مردم با بصيرت دانست که دشمن ستيز و کفر شکن هستند.

وي در بخش پاياني سخنان خود به مذاکرات هسته اي اشاره کرد و گفت: مذاکرات هسته اي ما داراي فراز و نشيب هايي است که گاهي اوج مي گيرد و دلسوزان نظام که نسبت به مسئله هسته اي نگراني دارند بايد متوجه باشند مذاکراتٰ ارزش هاي ملي و عزت ملت را مخدوش نکند.

حجت الاسلام نکونام گفت: مسئولين بايد مراقب باشندتا کسي نتواند به عزت و ارزش هاي ملت توهين و يا زياد خواهي هاي خود را به ملت تحميل کند.

وي ادامه داد: مسئله مذاکرات بايد روند سالم خود را داشته باشد همانطور که در طول انقلاب ما هيچ گاه باب صحبت و کوتاه آمدن در مقابل زورگويان را باز نکرديم و از حقانيت خود دست بر نداشتيم و به خوبي مي دانيم هر کجا مقاومت و ايستادگي کرده ايم آنها به ناچار عقب نشسته اند چون انقلاب ما انسجام و استواري دارد.

نماينده ولي فقيه در استان گفت: همانطور که دولت اعلام کرد ما شهامت تصميم گيري ها مهم و کار ساز در جهت منافع ملت را داريم بايد اين شهامت در عرصه فرهنگ و ارزش هاي اسلامي را هم داشته باشد و جايي که فرهنگ مخدوش مي شود دولت مردان بايد از خود شهامت نشان دهند و ارزش ها و دستاوردهاي نظام را آن گونه که بايد در نظر بگيرند و بدانند دولت و ملت نيز پشتيبان آن ها است.

گفتنی است در پايان به حضور مسئولين استان به همراه معاونين خود بعد از برگزاري نماز جمعه اشاره شد و بيان شد: جهت رسيدگي به مطالبات مردم هر هفته بعد از برگزاري نماز جمعه يکي از مسئولين ادارات استان به همراه معاونين خود در مصلي حضور خواهند داشت تا با مرجعه مردم به مشکلات و شکايات آنها رسيدگي کنند وهمچنين برپايي غرفه هاي آدينه را در مصلي خواهيم داشت که در اين غرفه هاي جهت رفاه حال نمازگزاران بعد از برگزاري نماز جمعهٰ محصولات فرهنگي به مردم ارائه مي شود.

لازم به ذکر استٰ در هفته آينده مسئول اداره راه و شهر سازي استان در مصلي حضور خواهد داشت.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۰۸:۵۹

4 Feb 2020