۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۳۲۰۹۱
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد :

در برجام، نقض عهد آمريکايي‌ها براي مقام معظم رهبري بسيار روشن بود/رفع مشکلات کشور تنها در گرو اقتصاد مقاومتي و توانمندي‌هاي درون است

حجت الاسلام و المسلمين نکونام با انتقاد از مسئولاني که با فرافکني گناه برجام را به گردن رهبري مي اندازند تصريح کرد: متأسفانه در برجام به دليل توجه نکردن برخي از مسئولان به تذکرهاي دلسوزان نظام يک سري عوارضي را براي کشور به وجود آورده است که مسئولان به جاي آن که پاسخگوي عوارض خودشان باشند با فرافکني گناه اين عوارض را به گردن مقام معظم رهبري و ديگران مي اندازند.
در برجام، نقض عهد آمريکايي‌ها براي مقام معظم رهبري بسيار روشن بود/رفع مشکلات کشور تنها در گرو اقتصاد مقاومتي و توانمندي‌هاي درون است
به گزارش مشکات برين حجت الاسلام و المسلمين نکونام در خطبه هاي امروز نماز جمعه شهرکرد به مسئله آلودگي آب شهر سرخون در منطقه ميان‌کوه شهرستان اردل اشاره کرد و گفت: متأسفانه آلودگي آب مردم اين شهر به يک معضل تبديل شده است و تمام زندگي مردم از کشاورزي و دامداري گرفته تا حيات و آب شرب شان هر چند وقت يک بار تحت تأثير آلودگي با نفت قرار مي گيرد.

نماينده ولي فقيه در استان گفت: واقعا جاي تعجب است که زندگي مردم اين شهر تباه شده است اما مسئولان نسبت به رفع اين معضل توجه جدي ندارد.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام با يادآوري حضور چندسال قبل جمعي از مردم سرخون در نماز جمعه شهرکرد و انتقال مشکل‌شان به اينجانب خاطرنشان کرد:  آن روز بنده شخصا در منطقه حضور يافتم و از نزديک مشکل مردم را مشاهده کردم که واقعا رسوايي بود و آب شرب و کشاورزي مردم کاملا آلوده به نفت بود که بلافاصله ستاد بحران به همين منظور در استان تشکيل و اين مشکل به اطلاع وزير نفت وقت رسيد و مسئولان نيز قول دادند که اين مشکل را براي هميشه برطرف و خسارت مردم را جبران کنند اما متأسفانه اقدامي صورت نگرفت.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آلودگي مجدد اين روزهاي آب شرب شهر سرخون و مواجه شدن مردم با يک وضع ناگوار تصريح کرد: علي رغم اين که مسئولان استان فراوان اين مشکل را به مراجع بالا منتقل کردند اما مسئولان در کلان أمر کار جدي در اين خصوص انجام نمي دهند.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام تاکيدکرد:  ما از مسئولان در کلان أمر و وزير نيرو تقاضاي جدي داريم که براي اين لوله‌ها مستهلک نفتي که سال ها است در زير خاک گذاشته شده است و هر چند وقت يک بار نفت از آن‌ها نشت مي‌کنند و آب اين شهر را آلوده مي کند و زندگي مردم را به تباهي کشانده است، يک کار جدي و اقدام اساسي صورت بگيرد که ما در آينده ديگر شاهد اين مشکل در آن منطقه نباشيم.

نماينده ولي فقيه در استان با تاکيد بر اين که هر چه زودتر بايد به فرياد مردم اين شهر رسيد خاطرنشان کرد: مردم اين شهر چه در مسئله پرورش ماهي و آبزيان و کشاورزي و چه در حيات و آب شربشان خسارت جدي ديدده‌اند و به شدت در معرض خطر هستند که مسئولان بايد هر چه سريع تر به وضعيت آن ها رسيدگي کنند.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام در ادامه به مسئله برجام ونقض عهد آمريکايي در مسئله مذاکرات و برجام اشاره کرد و گفت: نقض عهد آمريکايي ها در مسئله برجام براي مقام معظم رهبري که بارها نسبت به آن تذکر دادند و خيلي از دلسوزان نظام از جمله در همين جايگاه نماز جمعه که مدام تذکر مي دادند که نبايد به آمريکايي ها دلخوش کرد، کاملا روشن و واضح بود.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان خاطرنشان کرد: اکنون ديگر اين رسوايي آمريکايي ها براي همه روشن شده است و چهره خودشان را نشان دادند و همه فهميدند که اين ها عهد شکن و غير قابل اعتماد هستند.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام با انتقاد از مسئولاني که با فرافکني گناه برجام را به گردن رهبري مي اندازند تصريح کرد: متأسفانه در برجام به دليل توجه نکردن برخي از مسئولان به تذکرهاي دلسوزان نظام يک سري عوارضي را براي کشور به وجود آورده است که مسئولان به جاي آن که پاسخگوي عوارض خودشان باشند با فرافکني گناه اين عوارض را به گردن مقام معظم رهبري و ديگران مي اندازند.

امام جمعه شهرکرد با تاکيد بر اين که مواضع رهبري در تمام مسائل و به طور خاص در مسئله برجام شفاف و روشن است افزود: مسئولان چطور به خودشان اجازه مي دهند بگويند که ما تمام مسائل برجام را با نظرات رهبري پيش برديم درحالي که رهبري با صراحت فرمودند من در جزئيات برجام دخالتي ندارم و فقط کليات و خط قرمز را مشخص مي کنم که متأسفانه همين کليات و خطوط قرمز در مواردي رعايت نشد.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام با تاکيد بر اين که مقام معظم رهبري با اصل مذاکره با آمريکا هميشه مخالف بوده و هستند تصريح کرد: همه بدانند که مي دانند رهبري هيچ وقت با مذاکره با آمريکا موافق نبودند و با استدلال و منطق اين را بيان کردند که مذاکره ما با آمريکايي ها به جايي نخواهيم  رسيد اما متأسفانه برخي ها در داخل در سال هاي گذشته اصرار بر مذاکره با آمريکا داشتند که رهبري گفتند برويد و امتحان کنيد که آن مذاکره نتيجه جز پلمپ شدن تاسيسات هسته اي کشور به دنبال نداشت و آمريکا چهره خودش را آن دفعه نشان داد.

نماينده ولي فقيه در استان افزود: خوشبختانه آن زمان فقط تاسيسات هسته اي ما پلمپ که مقام معظم رهبري فرمودند در همان دولتي که اين پلمپ صورت گرفته است بايد به وسيله همان دولت اين پلمپ‌ها شکسته شود و کار و فعاليت هسته اي دوباره شروع شود.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام خاطرنشان کرد: آن مرحله و آن سال گذشت و پلمپ‌ها شکسته شد و چهره آمريکا رو شد اما باز بعضي‌ها متاسفانه هنوز چهره خبيث آمريکا را باور نداشتند و در اين مسئله هنوز آن بصيرت لازم را پيدا نکردند و سه سال گذشته باز آمدند مطرح کردند و فشار آوردند که برويم و مذاکره کنيم و بنشينيم و اگر آن زمان جواب نداده است شايد اين دفعه جواب بدهد زيرا آن دفعه يک کساني ديگر در راس حکومت آمريکا بودند و امروز کساني ديگر هستند که شايد مثلا سرعقل آمده باشند و مقام معظم رهبري اين جا نيز فرمودند برويد و يک بار ديگر امتحان کنيد اما دشمن را بشناسيد و مراقب باشيد و امتياز ندهيد و هشدارهايي هم که در طول مذاکرات مي‌دادند براي همين بود.

نماينده ولي فقيه در استان گفت: بدون تعارف بايد بگوييم که در اين دفعه از مذاکرات خيلي بَد عمل شد که مسائل و حقايق آن بعدها بيشتر براي همگان روشن خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام خاطرنشان کرد:  در مذاکرات دفعه قبل ما تنها تاسيسات هسته اي را پلمپ کرديم اما در اين نوبت از مذاکرات بسياري از زيرساخت هاي هسته اي را منهدم کرديم و ضايعات و خسارت هاي بسياري بر کشور تحميل شد و اکنون نيز با بدعهدي و نقض عهد آمريکايي ها نيز مواجه شده ايم.

امام جمعه شهرکرد تصريح کرد: حال همه مخالفان و موافقان يک‌صدا مي‌گويند آمريکا بدعهد است و خلاف برجام عمل کرده است همه نگراني مردم اين است که الان درست تصميم بگيرند انتظار مردم اين است که الان ديگر برگرديد به اقتصادمقاومتي، به توانمندي‌هاي دورن کشور اعتماد کنيد.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام به کارشکني ها و سنگ اندازي هاي آمريکا در سوريه براي از بين بردن تروريست ها اشاره کرد و گفت: دولت، ارتش و نيروهاي مقاومت سوريه در حال پيش روي و آزاد سازي شهر حلب هستند اما آمريکايي ها به وحشت افتاده اند و در سازمان ملل درحال رايزني براي آتش بس و مهلت گرفتن هستند که اين ها همه بيان گر چهره خبيث و پليد آمريکايي ها است.


انتهاي پيام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۹:۰۲

15 Jan 2020