۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۳۸۰۳۱
استاد دانشگاه:

بالاخره يک بخاري از مجلس بلند شد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرح خوبي را براي اجراي پيمان پولي دوجانبه به هيئت رئيسه مجلس تقديم کرده اند و خوشبختانه و بالاخره يک بخاري از اين مجلس بلند شد.
بالاخره يک بخاري از مجلس بلند شد
به گزارش جهانبین نیوز، علي ميراحمدي استاد دانشگاه در گفت‌وگو با منطقه آزاد اظهار کرد: ۵۱ نماينده مجلس شوراي اسلامي طرح خوبي را براي اجراي پيمان پولي دوجانبه به هيئت رئيسه مجلس تقديم نموده‌اند که طبق اين طرح وزارت نفت مکلف است تا سال ۱۴۰۴ حداقل ۵۰ درصد از وجوه دريافتي بابت فروش نفت، گاز و ميعانات گازي و ساير فرارورده هاي نفتي را از طريق پيمان پولي دوجانبه دريافت نمايد.

وي افزود: بانک مرکزي مکلف است تا سال ۱۴۰۴ با استفاده از پيمان‌هاي پولي، سهم ارزهاي واسط را در تجارت فرامرزي به کمتر از ۶۰ درصد کاهش دهد و هر سه ماه يک‌بار گزارش پيشرفت امضاي پيمان‌هاي پولي دوجانبه را به کميسيون اقتصادي و برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي ارائه نمايد.

ميراحمدي اذعان داشت: در پايان سال اول اجراي پيمان هاي پولي دوجانبه بايد ۱۰ درصد تجارت خارجي کشور با استفاده از اين مدل تسويه مالي شود و سالانه ۱۵ درصد به آن افزوده شود. همچنين اولويت اول کشورهاي همسايه و شرکاي اصلي تجاري ايران( چين و روسيه) است.

اين استاد دانشگاه تصريح کرد: در پايان سال پنجم حداقل ۶۰ درصد از تجارت خارجي کشور با اين مدل بايد تسويه شود و دولت موظف است براي پيشبرد پيمان‌هاي پولي دوجانبه تيم عمليات ويژه از نمايندگان وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت، امورخارجه، امور اقتصادي و دارايي و بانک مرکزي با اختيارات لازم تشکيل را دهد، همچنین دولت موظف است پيمان‌هاي پولي دوجانبه را بر بستر پيام‌رسان‌هاي بومي اجرايي نمايد.

ميراحمدي در پايان اضافه کرد: خوشبختانه و بالاخره يک بخاري از اين مجلس بلند شد، تا الان قوانين خيلي خوبي در حوزه هاي مختلف وضع شده امام متأسفانه علي رغم گذشت چندين سال به علت ضعف نظارت و مطالبه از مسئولين از سوي مجلس اين قوانين تنها بر روي کاغذ باقي مانده و اميدوارم طرح ارائه شده از سوي نمايندگان با پيگيري و نظارت مشکلات طرح هاي قبلي را نداشته باشد.

انتهاي پيام1026ج /920م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۶:۲۱

8 Jan 2020