۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۳۷۶۶۳
پلاستيک ها بلاي جان طبيعت اردل

نفس هاي آخر طبيعت اردل در جدال با زباله هاي شهري /چشم انداز شهر اردل با پسماندهاي خانگي تهديد مي شود

مديريت زباله در شهر اردل، وضعيت مطلوبي ندارد و بدون رعايت اصول علمي و استانداردها در حال اجرا می باشد و اين امر سبب ايجاد چهره زشت در طبيعت و پراکندگي زباله‌ها شده و‌ همچنين موجب ايجاد مشکلات زيست‌محيطي و تهديدکننده سلامت عموم شده است.
نفس هاي آخر طبيعت اردل در جدال با زباله هاي شهري /چشم انداز شهر اردل با پسماندهاي خانگي تهديد مي شود
به گزارش جهابین نیوز به نقل از هفت چشمه، يکي از مهم ترين اقداماتي که در فضاي فيزيکي يک شهر يا يک منطقه براي حفظ سلامت آن مورد توجه ويژه و خاص قرار مي گيرد مديريت پسماندها و زباله هاي شهري و روستايي است که بي توجهي، کم کاري و سهل انگاري در اين مورد مي تواند سلامت افراد جامعه را به شدت تحت تاثير قرار دهد.

مديريت زباله در شهر اردل، وضعيت مطلوبي ندارد و بدون رعايت اصول علمي و استانداردها در حال اجرا است، اين امر سبب ايجاد چهره زشت در طبيعت و پراکندگي زباله‌ها شده و‌ همچنين موجب ايجاد مشکلات زيست‌محيطي و تهديدکننده سلامت عموم شده است.


 
صبح امروز ۲۸ آذرماه، در پي تماس شهروندان اردلي درخصوص وضعيت غيربهداشتي زباله هاي شهري در ورودي هاي شهر اردل و طبيعت زيباي اين شهر، دوربين خود را برداشتم و دل را به دريا زدم فرمان ماشين خود را به سمت قسمت جنوب شهر اردل بعد از فلکه عليمردان خان بختياري چرخاندم و بعد از گذراندن اين مسير به جاي چشم اندازهاي زيباي شهر زباله هاي خانگي را مشاهده کردم و البته پلاستيک هايي که همانند برف سفيد طبعيت شهر اردل را پوشيده است.


ولي آنچه دل را بيشتر به درد مي آورد بخش دفع زباله هاي شهري و نخاله هاي ساختماني در شرق شهر اردل بود و بدون هيچ برنامه اي زباله ها را در بيابان رها کرده است.

باد نيز کيسه هاي زباله را بجاي برگ سبز، تن پوش فضاي سبز کوه ساخته و دود حاصل از سوختن اين زباله ها که هويت آنها نيز مشخص نيست را در طول شبانه روز مهمان نفس هاي شهروندان، از کوچک تا بزرگ مي کند و اين تصاوير و وعده هاي دروغين، خود در اثبات بي توجهي شهرداري و همه آنان که بايد سلامت جامعه و شهروندان در اولويت کاري آنها باشد، سنگ تمام مي گذارد.

دفن غير بهداشتي زباله ها سلامت مردم را تهديد مي کند

شماري از شهروندان اردلي با اعتراض به وضعيت محل دفن زباله شهري اردل مي گويند: تخليه زباله هاي شهر در حريم جاده و نزديک به شهر ،سلامت ما تهديد مي کند که بايد اين وضعيت هر چه سريعتر ساماندهي شود.

پيمان محمودي يکي از شهروندان شهر اردل در اين خصوص اظهار داشت: دفع و سوزاندن غيربهداشتي زباله هاي شهري اردل در قسمت شرق شهر، باعث شده آسمان شهر اردل به دليل دود حاصل از سوختن زباله ها ابري باشد به طوري که نفس کشيدن در برخي روزها بسيار دشوار است.

علي صالحي نيز مي گويد: بوي آزاردهنده زباله ها که با محل سکونت ما ۵۰۰ متر بيشتر فاصله ندارد همواره آرامش زندگي من و خانواده ام و دانش آموزان مدارس اين منطقه را سلب کرده است.

صالحي افزود: هم اکنون طبيعت شهر اردل يکي از زيباترين مناطق طبيعي در استان چهارمحال و بختياري است که ورودي هاي اين شهر به يک زباله دان بزرگ تبديل شده است و طبيعت اين شهر ار نابود مي کند و همچنين تهديد جدي است براي سلامت شهروندان منطقه شده است لذا مسئولين براي حل اين مشکل بايد چاره اي بجويند.

با توجه به اينکه زباله هاي شهري و نخاله هاي ساختماني تهديدي بزرگ براي طبيعت شهر اردل مي باشند از شهردار محترم و ديگر مسئولين که بايد سلامت جامعه و شهروندان در اولويت کاري آنها باشد براي دفن بهداشتي زباله هاي شهري هر چه زودتر دست به کار شوند و اين موضوع را جدي بگيرند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۱:۰۷

28 Dec 2019