۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۲۲۶۲۳
به بهانه ي چهارم خرداد ماه روز مقاومت و پايداري

ديروز، امروز و فرداي مقاومت و پايداري مردم ايران

اگر از اتفاقات سال ۴۲ تا پيروزي انقلاب اسلامي بگذريم به جنگ تحميلي و دفاع، مقاومت و پايداري ۸ ساله ي ملتي بر مي خوريم که به حق پاي آرمان ها و اهداف انقلابشان ايستادند.
ديروز، امروز و فرداي مقاومت و پايداري مردم ايران
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتید برتر سعيد اسماعيلي در خصوص چهارم خرداد ماه روز مقاومت و پايداري یادداشتی نوشت:

با نگاهي هرچند اجمالي به تاريخ معاصر ايران اسلامي به ايم موضوع برميخوريم که ، از سال ۱۳۴۲ و با ظهور خميني کبير در عرصه اجتماعي ، سياسي و فرهنگي ايران، انقلابي عظيم در نوع نگاه مردم ما به پديده ي مقاومت وپايداري ايجاد شد و آغازي بود براي شکل گيري اين مفهوم و پديده درميان ملت ايران به گونه اي که اين عنوان در جاي جاي زندگي مردم حتي در ادبيات ما نيز به عنوان ادبيات و پايداري و مقاومت نفوذ کرد.

اگر از اتفاقات سال ۴۲ تا پيروزي انقلاب اسلامي بگذريم به جنگ تحميلي و دفاع، مقاومت و پايداري ۸ ساله ي ملتي بر مي خوريم که به حق پاي آرمان ها و اهداف انقلابشان ايستادند.

هجوم همه جانبه عراق و متحدان غربي اش از شوروي و آمريکا گرفته تا فرانسه و آلمان و برخي کشورهاي عرب حوزه خليج فارس در مفهوم سازي عملي مقاومت و پايداري در ذهن و عمل مردم ايران بسيار اثر گذار بود تاجايي که با همه کمبود ها و محروميت ها در پايان ۸ سال جنگ و به تبع آن پايداري مردم ما حتي يک وجب از خاک ايران زمين به دست بيگانه و دشمن تا بن دندان مسلح نيافتاد.

حال جنگ تمام شده و خرابي هاي حاصل از جنگ تنها بخشي کوچک از الام و دردهاي ملتي پايدار و مقاوم است. عقب ماندگي هاي اقتصادي ، ازبين رفتن نيروي مستعد جوان که در جنگ به هشادت رسيده اند ، شهادت بسياري از افراد اثرگذار در پيروزي انقلاب اسلامي در جريان ترورهاي گسترده سالهاي ابتدايي جنگ ، همه و همه روزهايي به مراتب سخت تر از دوران دفاع مقدس را براي مردم ما پيش بيني مي کردند.

به موارد بالا تحريم هاي گسترده اقتصادي دشمنان ايران را که تمامي تيرهايشان از توطئه و کودتا و جنگ مسلحانه به سنگ خورده بود را نيز مي توان اضافه کرد. اما مردم ما جنگ را با همه ي سختي هايش به چشم ديده و از فراز و نشيب هاي ۸ ساله اش با موفقيت بيرون امده بودند و برايشان ساختن ايراني آباد و سربلند در همه ابعاد با تمامي فشارها کاري سخت اما عملي بود.

در سالهاي پس از جنگ همت بلند ، عزم راسخ و تلاش جهادي در سايه عملي شدن مفهوم مقاومت و پايداري و هدايت و راهبري رهبر انقلاب آنچنان روز به روز بر عزت و دقتدار ايارن اسلامي افزود که هجوم دشمن در ابعاد مختلف به جز بعد نظامي بر مردم ما بيشتر از قبل مي شد تا جايي که مفهوم و واژه اي جديد به عنوان جنگ نرم در ادبيات سياسي مردم ما وارد شد . جنگي همه جانبه و گسترده در ابعاد مختلف از جمله فرهنگي ، اقتصادي و سياسي حتي علمي و حقوق بشري و اين جا بود که ابعاد مقاومت و پايداري نيز ، ابعاد گسترده تر و وسيع تري را به خود گرفت.

پايداري در برابر هجمه رسانه اي غرب بر سبک زندگي ايراني اسلامي در بعد فرهنگي با تلاش جبهه رسانه اي انقلاب اسلامي و هوشياري مردم پايداري در برابر تحريم هاي اقتصادي شديد با تغيير در الگوي مصرف و تکيه بر خريد توليدات داخلي پايداري در برابر تحريم هاي علمي با تلاش مجاهدانه در عرصه ي علم و فناوري از انجايي که ملت ما را دو باور و اعتقاد مهم اين اين چنين پايدار و مقاوم کرده اند ، اول اعتقاد به گذشته ي سرخ و واقعه عاشورا و دوم باور به آينده اي سبز و مهدويت .

اعتقاد به عاشورا و اين که هر روز ما روز عاشوراست و اين که دشمنان اسلام در صددند که باور به مهدويت و ظهور منجي عالم بشريت را در ذهن مردم ما کمرنگ و خداي ناکرده خاموش کنند و خود را آماده کرده اند براي جنگ هاي اخرالزماني ما را به اين مهم رهنمون مي کند که مقاومت و پايداري نه تهپنها يک مفهوم انتزاعي و ذهني نيست بلکه يک مفهوم کاملا عملي است که همواره و همه جا و در همه امور عجين و پيوسته است با ملت ايران و حاليا چشم جهاني نگران چگونگي مقاومت و پايداري ملت ايران در موضوع هسته اي است ...


انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۵۵۰ الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۴۰:۱۷

5 Jan 2020