۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۳۵۹۵۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری:

کارمندی در نظام جمهوری اسلامی توفیق و عبادت محسوب می شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با اشاره به ویژگی های یک دولت مرد نمونه گفت: شهید رجایی به جایگاه ریاست جمهوری در نظام مقدس جمهوری اسلامی رفعت و ارتقا بخشید نه اینکه از جایگاه ریاست جمهوری کسب مقام کرد.
کارمندی در نظام جمهوری اسلامی توفیق و عبادت محسوب می شود
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری در گفت و گو باجهانبین نیوز، با اشاره به هفته ی دولت، گفت: این هفته بر همه ی دولت مردان نظام اسلامی مبارک باشد، برای همه ی کارکنان دولت آرزوی موفقیت و شادکامی را دارم.

مرتضوی افزود: همان طوری که همه اطلاع دارند به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولت مردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که آغاز این هفته دوم شهریور و تا هشتم شهریور ادامه دارد.

وی ادامه داد: علت نامگذاری چنین هفته ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بود که در آن دوره بحرانی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب، صادقانه اعمال کرد تا آن جا که جان خویش را بر سر آن نهادند و دولت های بعد از این دولت باید از چنین دولتی الگو بگیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: هر چند عمر این دولت کمتر از یک ماه بود اما به لحاظ خصلت های اسلامی که در وجود شهید رجایی و شهید باهنر بود ، برای همیشه ی تاریخ ماندگار شد .
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی با اشاره به ویژگی های یک دولت مرد نمونه، گفت: سخت کوشی، کار جهادی، ایثار، نداشتن چشم طمع نسبت به پست و مقام های دنیا و دل نبستن به میز و مقام های زود گذر ، بالا ترین امتیازات یک دولت مرد نمونه است که این خصائل همه در وجود شهید رجایی و باهنر موج می زد.

وی افزود: شهید رجایی به جایگاه ریاست جمهوری در نظام مقدس جمهوری اسلامی رفعت و ارتقا بخشید نه اینکه از جایگاه ریاست جمهوری کسب مقام کرد ، این شهیدان بزرگوار و والا مقام به دیگران فهماندند که در نظام اسلامی کسی که قصد رئیس جمهور شدن را دارد باید هیچ نوع دلبستگی و علاقه ای نسبت به این مقام به غیر از عشق و تشنگیِ خدمت به هم نوع و دیگران، نداشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه دولت اسلامی امانت الهی است، ادامه داد: شهیدان رجایی و با هنر تا سر حد جان برای خدمت به بشریت قدم برداشتند و باید دانست قرآن کریم، حاکم و سرپرست اجتماع را، امین و نگهبان آن جامعه می‌داند همان طور که امام امام علی علیه السلام با الهام از این آیه، در نامه‌ای به حاکم آذربایجان می‌نویسد: «مبادا بپنداری حکومتی که به تو سپرده شده، شکاری است که به چنگت افتاده است؛ خیر، امانتی برگردنت گذاشته شده و بالادست تو، از تو حفظ حقوق مردم را می خواهد، تو را نرسد که به استبداد و دل خواه، میان مردم رفتار کنی.»

مرتضوی به اشاره به فعالیت های خوب دولت مردان در طول چند سالی که از انقلاب می گذرد، گفت: هفته دولت، فرصتی است تا عملکرد دولت‌ها که با اهداف بزرگی چون پایبندی کامل به دین خدا و اصرار بر اقامه الهی، عدالت طلبی، مبارزه با فساد، پاک دامنی، صداقت و صراحت و توجه به محرومان روی کار می‌آیند، برای مردم بیان شود.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی باید همه افراد جامعه، در برابر قانون و در استفاده از امکانات خدادادی میهن اسلامی، یکسان و در بهره مندی از مواهب حیات، متعادل باشند، هیچ صاحب قدرتی، قادر به زورگویی نباشد و هیچ کس نتواند بر خلاف قانون، میل و اراده خود را به دیگران تحمیل کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: طبقات محروم و پا برهنگان جامعه، مورد عنایت خاص دولت باشند و رفع محرومیت و دفاع از آنان در برابر قدرتمندان، وظیفه بزرگ دولت و دستگاه قضایی محسوب شود، هیچ کس به خاطر تمکن مالی، قدرت آن را نیابد در امور سیاسی کشور و در مدیریت جامعه دخالت و نفوذ کند، و هیچ تدبیری در جامعه، به افزایش شکاف میان فقرا و اغنیا نینجامد، پابرهنگان، حکومت اسلامی را پشتیبان و حامی خود حس کنند و برنامه های آن را در جهت رفاه و رفع محرومیت خود بیابند.

مرتضوی افزود: خون شهیدانی همچون رجایی و باهنر ادامه ی راه را برای ما به منظور خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی هموار کرد و شهدای این نظام با دادن جان و خون خود دشمنان نظام یعنی آمریکا ، اسرائیل و کلا استکبار را رسوا کردند و جامعه را نسبت به دشمنان اسلام بیدار کردند برای اینکه این نظام ۴۰ساله شود .

وی ادامه داد: مقام شهدا و به ویژه شهید رجایی و با هنر بسیار بالاست اما گاها مشاهده می شود که در صحبت های بعضی از خطبا شهادت این دو شهید را جوری مطرح می کنند که انگار دولت های امروز بویی از راه شهید رجایی نبرده و چنین گفتار هایی یک خیانت است.

مرتضوی بیان کرد: ما باید اذعان به این امر داشته باشیم که شهید رجایی و باهنر و دیگر شهدا راه را باز کردند و امروز هم دولتی که مردم تعین کردند با انتخابات و رأی خود ، ادامه دهنده ی همان راه و همان اهداف است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۲:۳۲

21 Jan 2020