۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۱۹۵۷۳

کمبود امکانات و اعتبارات پژوهشی عمده مشکل پژهشگران چهار محال و بختیاری

با وجود اینکه اعتبارات پژوهشی در این استان کم است اما پژوهش چهار محال و بختیاری در جایگاه خوبی قرار گرفته است.
کمبود امکانات و اعتبارات پژوهشی عمده مشکل پژهشگران چهار محال و بختیاری
به گزارش  خبرنگار جهانبین نیوز، پژوهش در چهارمحال و بختیاری از جایگاه خوبی برخوردار است، استاندار چهار محال و بختیاری استاندار نمونه و فعال کشور در امر پژوهش با حضور معاون رئیس جمهور معرفی شد و این نشان از این دارد که این استان در امر پژوهش فعال و نمونه است.

پژوهش موتور متحرک در دانشگاه ها و مراکز علمی است، دانشجویان و دانش آموزان با آموزش و تجربه در راستای پژوهش در راستای تولید محصول گام بردارند پژوهش باید در راستای تولید محصول برای کشور و رونق اقتصادی کشور و استان صورت گیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره بر اینکه در دانشگاه شهرکرد پژوهش ها در حوزه های فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و دامپزشکی است، گفت: دانشگاه شهرکرد در حوزه های پژوهشی جز ده استان برتر در کشور است.

محمد مردانی با بیان اینکه تعداد مقالات چاپ شده در ژورنال های خارجی و داخلی ۳۶۰ مقاله بوده است، بیان کرد: در دانشگاه شهرکرد۳۶۰ استاد مشغول به تدریس هستند که سهم هر استاد از ارائه مقاله ۱.۲ دهم است.

مردانی با تاکید بر اینکه در سال جاری دانشجویان تحصیلات تکمیلی ۵۰۰ مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی ارائه نموده اند، تصریح کرد: عمده مشکلی که راستای پژوهش در دانشگاه شهرکرد و تمامی مراکز علمی وجود دارد کمبود اعتبارات پژوهشی و امکانات پژوهشی است.

وی با بیان اینکه نظارت بر روی پایان نامه های توسط استاد راهنما صورت می گیرد، بیان داشت: کپی و فروش پایان نامه و تحقیق یک مقوله غیر اخلاقی است که خوشبختانه در این استان تا کنون شاهد چنین موضوعاتی نبوده ایم.

مردانی با بیان اینکه در اختتامیه هفته پژوهش پژوهشگران و محقیقن برتر با توجه به جدول ارتقاء ارگان ها مشخص شده اند، یاد آور شد: در این مراسم حدود ۵۰ نفر محقق و پژوهشگر تقدیر و تجلیل می شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه در هفته پژوهش در دانشگاه شهرکرد سخنرانی های پژوهشی ۱۰۰نفر هیات علمی انجام می شود، افزود: وب سایت دانشگاه شهرکرد مدرن تر و سامانه آموزش مجازی و آموزش از راه دوراز طریق اینترنت دانشگاه شهرکرد راه اندازی شده است.

برای انجام تحقیقات به دلیل کمبود اعتبارات و امکانات  باید به استان های دیگر سفر کرد

استاد و پژوهشگر دانشگاه شهرکرد در گفتگو با جهانبین نیوز با اشاره بر اینکه پژوهش ها خود در راستای ترمیم بافت و مهندسی بافت در مدل حیوانی است، عنوان کرد: در دانشگاه شهرکرد به دلیل کمبود اعتبارات با نبود امکانات مواجعه هستیم که برای انجام تکمیل تحقیقات باید به استان دیگر مراجعه کرد.

امین بیغم صادق با بیان اینکه در این استان پژوهش ها در راستای محصولات کشاورزی، بهینه سازی، بسته بندی محصولات، تجمیع دامپروری سنتی به صنعتی، پرورش مرغ تخم گذار، تولیدات دام بومی ، مدیریت مصرف آب و ... باشد، اظهار کرد: اقدامات علمی و پژوهشی در تولید و اقتصاد استان بسیار موثر است.

بیغم صادق گفت: وضعیت پژوهشی استان نسبت به امکانات ، نسبت به جمعیت و ... در سطوح بالاتر و خوبی قرار دارد، در بودجه دانشگاه اعتبارات پژوهشی کم است و با توجه به اعتبارات امانات پزوهشی برای دانشجویان و محققین دانشگاه فراهم است.

وی با اشاره بر اینکه دست دانشگاه ها برای افزایش اعتبارات پژوهشی باز نیست، بیان کرد: استانداری و وزارت علوم باید در راستای اعتبارات پژوهشی به مراکز علمی کمک کنند.

در جامعه کنونی به نیاز های پژوهشی کم توجهی شده است

فرماندار شهرستان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره بر اینکه در جامعه کنونی به نیاز های پژوهشی کم توجهی شده است، عنوان کرد: در این استان توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی و شناخت نسبت به اقوام محدود بوده است.

حمید ملک پور با بیان اینکه لازمه کار پژوهشی نیاز سنجی جامعه در مباحث مختلف است، افزود: انجام پژوهش باید به افراد با تجربه سپرده شود.
 
وی یاد آور شد: در راستای آداب و رسوم و فرهنگ ها استان و شهرستان ها باید اقدامات پژوهشی صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۰۲۲ج/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۷:۲۸

8 Feb 2020