۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۳۹۷۳۳
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اعتماد عمومی سرمایه اصلی برای اوقاف اوقاف و امور خیریه است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید روی جلب اعتماد مردمی کار جدی صورت گیرد گفت: باید اینقدر روی این معنا سرمایه گذاری کرد و همت را بالا برد که یک اطمینان صددرصدی در جامعه به وجود آید تا ما روز به روز شاهد این فرهنگ بسیار زیبا و گسترش و توسعه آن باشیم.
اعتماد عمومی سرمایه اصلی برای اوقاف اوقاف و امور خیریه است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار قائم مقام و مسئول بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه اعتماد عمومی سرمایه اصلی برای اوقاف است نَه آمارها گفت: برای مدیریت جدید اداره اوقاف و امورخیریه استان آرزوی توفیق داریم و امیدواریم ان شاءالله تدبیر، مدیریت، نشاط و سلامت به معنای واقعی در مجموعه بیش از گذشته تقویت بشود و به معنای واقعی اقبال و اطمینان از مجموعه وقف و اوقاف در جامعه به وجود بیاید که سرمایه اصلی این مجموعه اعتماد است و سرمایه اصلی آمارها نیست.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اینکه رقم موقوفه بالا برود یا پایین بیاید، درآمدها افزایش پیدا بکند یا کم بشود، این ها خوب است و ممکن است این ها یک نشانه ای برای آن اعتماد باشد اما اعتماد چیز دیگری است و همه دستگاه ها به اعتماد عمومی نیازمندند اما اوقاف خیلی بیش از دیگر دستگاه ها به اعتماد عمومی نیازمند است.

نکونام تاکید کرد: باید فضاسازی در خصوص مجموعه اوقاف به معنای واقعی در میان جامعه آن چنان مثبت باشد که ذهن ها حتی یک ذره هم نسبت به اوقاف و موقوفه و وقفیات خدشه ای نداشته نباشند و یک اطمینان صد درصدی به این مجموعه در میان مردم حاکم باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید روی جلب اعتماد مردمی کار جدی صورت گیرد افزود: باید اینقدر روی این معنا سرمایه گذاری کرد و همت را بالا برد که یک اطمینان صددرصدی در جامعه به وجود آید تا ما روز به روز شاهد این فرهنگ بسیار زیبا و گسترش و توسعه آن باشیم.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: یک چهره ای را متولیان اوقاف از این مجموعه ارائه می دهند که چهره شفاف و نورانی است که این یک چهره است اما یک چهره ای را جامعه ارائه می دهد که درحال حاضر این دو چهره با همدیگر خیلی همخوانی ندارد، یعنی باید آنچه را که الان متولیان اوقاف می گویند و آنچه که در کف جامعه و در باورهای مردمی است یکی باشد.

نکونام ادامه داد: زمانی باید به این مسئله رسید که این دوتا با همدیگر یکی بشوند و آنچه که متولیان اوقاف می گویند با آنچه که در کف جامعه کاملاً می بینیم و می گویند و تحلیل می کنند یکی باشد ولی الان اینجور نیست و دلایل مختلف هم دارد که یکی از علت های عمده اش این است که ما مثل خیلی از دستگاه های دیگر، در این مجموعه هم نیازمند جمعی از انسان های کارآمد هستیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: این مجموعه انسان های کارآمد تنها با آمدن یک مدیریت در مجموعه حاصل نمی شود یعنی اینکه در رأس مدیریت استان ها و مجموعه ها، مدیرانی سالم باشند بسیار خوب است ولی این مدیران زمانی می توانند نقش خودش را درست در جامعه ایفا بکنند که بازوان قوی در مجموعه و انسان های کارآمد که کار اصلی، کارشناسی، ارائه نظر در دستشان است را باید داشته باشند.

نکونام ادامه داد: اوقاف باید در راستای اصلاح بدنه مجموعه کاری خود یک پوست اندازی بکند.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: اگر مجموعه اوقاف بتواند این اصلاح را در بدنه خود انجام دهد اقدام بسیار اساسی است که البته کار بسیار سختی است اما اگر هم نتواند در این جهت این پوست اندازی را داشته باشد و این اصلاح را به معنای واقعی در درون ایجاد بکند، حداقل یک ساختار در درون ایجاد کند که دست کسانی که می خواهند این مجموعه ها را آلوده بکنند، کوتاه کند و به هر شکل ممکن دست اینها بسته شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: الان شما یک سری اقداماتی در جهت الکترونیکی کردن خدمات رسانی ها و کارهای خود انجام داده و به این سمت رفته اید، اما هنوز خیلی فاصله داریم تا آنجایی که کاملا این ساختار قوی، محکم و مستحکم به وجود بیاید و جلوی این دست ها گرفته بشود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در مجموعه اوقاف و امور خیریه یا باید به سمت آن پوست اندازی در درون مجموعه یا اصلاح ساختار برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده متمرکز شد تا آن هدف بلند «اعتماد سازی به معنای واقعی» به وجود بیاید و جامعه به معنای واقعی یک نگاه روشن، شفاف، امیدوار و مطمئن نسبت به این مجموعه داشته باشد.

نکونام خاطرنشان کرد: در این فضا از هیچ مدیر و مدیرکلی ، چه مدیران در راس، چه معاونین و چه دستگاه های دیگر نمی شود انتظار معجزه داشت و باید به این سمت رفت تا ان شاءالله این نیت درست حاصل بشود.

وی گفت: در این فضا باید به همین حداقلی ها و همین که آماری بدهیم که مثلا اینقدر آمار موقوفه بالا رفته است یا اینقدر اقبال زیاد شده است یا امثال این ها، به عنوان اینکه مثلا پله ای بالا آمده ایم قانع باشیم که بد هم نیست اما باید هدف ها را بالاتر و همت ها را خیلی عظیم تر و تلاش ها مستمرتر باشد زیرا که واقعا یک قداست فوق العاده ای پشت این مجموعه و این کار عظیم نهفته است.

امام جمعه شهرکرد افزود: یک نفر با یک نگاه کاملا خالص و آینده نگر برای خودش، آینده اش و پرونده اعمالش تا روز قیامت یک زمینی را وقف می کند و یک موقوفه ای را اختصاص می دهد که نگاهی مقدس تر از این و در عین حال پاک، خالص و سالم تر از این وجود ندارد که مبادا از آن قداست، اخلاص و نیت بسیار خالص و صفای باطنی که در نیت این واقف وجود داشته است، بشکند که خیلی جفاست.

نکونام تاکید کرد: ان شاء الله به برکت همین کارهای خوبی که شما با نیت خالص و با اراده قوی انجام می دهید روز به روز بر قداست این فضای کاملاً مقدس افزوده بشود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۶:۳۰

3 Feb 2020