۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۲۹۷۴۳
مدير موسسه مردم نهاد پويادستان بن:

زعفران شهرستان بن، عيار ممتاز کشوري را از آن خود کرد

مدير موسسه مردم نهاد پويادستان بن گفت: با توجه به اينکه در سطح شهرستان بن زمين هاي فروان وجود دارد، در کشت هاي آزمايشي انجام شده در سطح شهرستان بن، زعفران بن از عيار ممتاز برخودار شده است.
زعفران شهرستان بن، عيار ممتاز کشوري را از آن خود کرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ روح الله آذري مدير موسسه مردم نهاد پويادستان بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر گفت: زعفران گياهي است از تيره‌ زنبقيان، که ويژگي سرخوشي داشته و امروزه برخي شرکت‌هاي دارويي اروپايي از آن بعنوان اينتگراتور ضدافسردگي استفاده مي‌کنند.

آذري ضمن بيان اينکه در راستاي سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل و با تاکيد مقام معظم رهبري در خصوص اشتغال‌زايي از درون و با توجه به اينکه در سطح شهرستان بن زمين هاي فروان وجود دارد گفت: در کشت هاي آزمايشي انجام شده در سطح شهرستان بن، زعفران بن از عيار ممتاز برخودار شده است، و توانستيم با همکاري بسيج سازندگي سپاه ناحيه کلاس هاي آموزشي کشت زعفران را برگزار نمايم.

وي افزود: در اين دوره کشت زعفران که به مدت سه روز؛ برابر ۹ ساعت آموزش براي برداران وخواهران برگزار شد، ۴۰ نفر از همشهريان متشکل از ۱۰ نفر خواهر و ۳۰ نفر برادر شرکت کردند.

مدير موسسه مردم نهاد پويادستان بن با بيان اينکه در اين کلاسها نحوه کشت و نگهداري زعفران آموزش داده شد، افزود: بعد از برگزاري کلاس ها آزمون نهايي برگزار و به افرادي که در آزمون موفق شدند گواهي پايان دوره اهدا شد.

وي با ابراز اميدواري جهت اشتغال زايي مناسب از اين طرح گفت :همشهريان عزيز از اين موقعيت ها استفاده کنند و به کاشت اين محصول پربازده اقدام نمايند.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۵:۴۰

4 Jan 2020