۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۲۱۴۵۳
به مناسبت نوروز 94 در چهارمحال و بختیاری:

مناسب ترين امکانات رفاهي و خدماتي براي ميهمانان نوروزي آماده است

مسوولان ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان چهارمحال و بختياري مي گويند: مناسب ترين امکانات رفاهي و خدماتي را براي پذيرايي از ميهمانان نوروزي در نظر گرفته اند.
مناسب ترين امکانات رفاهي و خدماتي براي ميهمانان نوروزي آماده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، با توجه به شرايط مناسب آب و هوايي در استان چهارمحال و بختياري درايام نوروز همه ساله اين استان پذيراي تعداد زيادي از مسافران و گردشگران نوروزي است تا بدانجا که استان را بهشت طبيعت دوستان و گردشگران ناميده اند و داراي جاذبه هاي متعدد تاريخي و آثار باستاني است به همين خاطر مسوولان اين استان سعي کرده اند امسال نيز همچون سال هاي گذشته مناسب ترين امکانات رفاهي و خدماتي را براي ميهمانان نوروزي آماده کنند.

برپايي نمايشگاه و ارائه صنايع دستي استان چهارمحال و بختياري به مسافران نوروزي

بهمن عسگري سوادجاني، مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري در اين زمينه گفت: اين استان داراي پتانسيل ها و قابليت هاي گردشگري حائز اهميتي است که در ايام نوروز مسافرين زيادي را جذب مي کند.

وي از جمله اقدامات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان جهت رفاه حال مسافران نوروزي را برپايي نمايشگاه صنايع دستي بيان کرد و گفت: اين نمايشگاه و بازارچه ها در قسمت هايي از شهر براي نشان دادن هوش و خلاقيت هنرمندان استاني از۲۰ اسفند درپارک لاله شهرکرد، چالشتر، سامان، کيار، لردگان، چلگرد برپا شده و تا ۱۵ فروردين ۹۴ ادامه دارد.

عسگري افزود: حدود ۱۰۰هزار عدد اقلام فرهنگي از جمله کتابچه اطلاع رساني، نقشه گردشگري و لوح فشرده که به کميته اسکان و هلال احمر در ۲۵ اسفند ارائه ودر بين همشهريان و مسافران نوروزي توزيع مي شود.

مدير کل سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان تصريح کرد: در روز اول فروردين با حضور مسئولين ستاد اجرايي خدمات سفراستان برنامه اي در مورد جشن نوروز و به منظور استقبال از مسافران نوروزي در نظر گرفته شده است.

وي در مورد بر پايي سفره هاي هفت سين وسياه چادر ها بيان کرد: ۷ سفره هفت سين در موزه هاي استان وساختمان اداري موزه باستان شناسي استان، قلعه دزک، قلعه جونقان اجرا مي شود و علاقمندان مي توانند جهت بازديد از ۲۰اسفند تا ۱۶ فروردين مراجعه کنند.

عسگري گفت: همچنين از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردين سياه چادر هايي در موزه هاي استان برپا مي شود.

وي افزود:آثار ثبت شده استان به وسيله اسناد معتبر در مورد بناهاي تاريخي و روستاهاي داراي بافت ارزشمند ۲۰اسفند تا ۱۶ فروردين در موزه باستان شناسي قلعه چالشتر، قلعه دزک، قلعه جونقان معرفي مي شوند.

مدير کل سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان گفت: اکيپ هاي نظارت بر کانون هاي گردشگري ، مراکز اقامتي و بين راهي و ارئه گزارش مکتوب و مصور چه در ايام قبل نوروز و چه بعد از نوروز در تاريخ ۳۰بهمن ۹۳ شروع به فعاليت کرده اند.

وي افزود : برنامه هايي در رابطه با سفر و مناطق گردشگري استان از طريق صدا و سيماي استان و شبکه هاي ملي پخش مي شود.

عسگري با توجه به اينکه ايام نوروز مصادف با ايام فاطميه است بيان کرد: در اين مورد هم برنامه هايي مانند تبليغات ويژه ايام فاطميه از جمله بروشور مذهبي، نصب تابلو و پلا کارد در سطح استان انجام مي شود.


استقرار ۱۸ پايگاه درمبادي ورودي شهر و جاده‎هاي پرتردد استان چهارمحال و بختياري

محمد فروغي مديرعامل جمعيت هلال احمر استان چهارمحال و بختياري در خصوص ارائه مناسبترين امکانات رفاهي و خدماتي براي مردم استان و ميهمانان نوروزي اظهار کرد: در نوروز امسال ۲۴پايگاه ثابت ، سيار و موقت در قالب اجراي طرح امداد و نجات نوروزي در استان استقرار مي‎يابد.

وي افزود: اين پايگاه ها با حضور ۴۰۰ نفر از امدادگران و نجات گران در جاده ها مستقر مي شوند .


فروغي ادامه داد: طرح ملي راهنمايي مسافران نوروزي جهت ايمني و آرامش با استقرار ۱۸ پايگاه درمبادي ورودي شهر و جاده‎هاي پرتردد از ۲۵ اسفند در استان آغاز مي شود.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان چهارمحال و بختياري تصريح کرد: دراين طرح که تا ۱۵ فروردين سال آينده ادامه دارد ۶۰۰ نفر از جوانان حضور دارند.

فروغي، هدف از اجراي طرح ملي راهنمايي مسافران نوروزي را افزايش آگاهي مسافران در شهرها و جاده‎هاي پرتردد ذکر کرد.

وي اضافه کرد: علاوه بر اين در کنار اين پايگاه‎ها خيمه‎هاي نماز برپا مي‎شود و کتابچه، نقشه و بروشور نيز در پايگاه‎ها توزيع مي‎شود .

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان چهارمحال و بختياري يادآورشد: همچنين در کنار پايگاه ها فضاي دوست دار کورک با هدف رفاه حال کودکان برپا مي شود که مي توانند نقاشي بکشند و هديه دريافت کنند.

وي برپايي ايستگاه سلامت جهت انجام تست قند خون و فشار خون مسافرين نوروزي را از ديگر فعاليت هاي اين پايگاه ها دانست.


تجهيز يک هزار و ۷۰ کلاس درس چهارمحال و بختياري براي مسافران نوروزي

عليرضا کريميان در خصوص استقبال از ميهمانان نوروزي با بيان اينکه فرهنگيان نقش مهمي در ستاد خدمات سفر در ايام نوروز دارند اظهار کرد: ستاد اسکان آموزش و پرورش در حوزه تجهيز مدارس به امکانات اوليه زندگي براي اسکان گردشگران تلاش مي‌کند.

وي گفت: روزانه بيش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر گردشگرنوروزي استان در مدارس اسکان مي‌يابند که اين مهم با تلاش فرهنگيان از ۲۷ اسفند سال جاري شروع مي شود و تا ۱۲ فروردين سال آينده ادامه دارد.

مديرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري ازتجهيز بيش از يک هزار و ۷۰ کلاس درس به امکانات اوليه زندگي براي اسکان گردشگران در استان خبرداد و خاطرنشان کرد: ستاد تسهيلات سفر آموزش و پرورش استان براي اسکان گردشگران نوروزي ۱۵۰مدرسه را به امکانات اوليه زندگي براي رفاه گردشگران مجهز کرده است.

کريميان ادامه داد: نزديک به ۶ مرکز رفاهي و فرهنگي در شهرکرد، لردگان، فارسان، بروجن و اردل جهت خدمت دهي مستقر هستند و در استان مجموعه ورزشي شهداي دانش آموزي و ساختمان سازمان دانش آموزي جهت استقبال از گردشگران پيش بيني شده است تا در صورت نياز پذيراي مسافرين نوروزي باشد.

وي به تهيه امکانات اوليه در مدارس تاکيد کرد و گفت: در استان تمهيداتي براي تامين امکانات اوليه از جمله فرش، تلويزيون، پتو، آشپزخانه، سرويس بهداشتي و حمام در مدارس استان براي رفاه حال گردشگران انديشيده شده است.

مديرکل آموزش و پرورش استان افزود: در تمامي شهرستانها و مناطق استان ستاد اسکان مهمانان نوروزي تشکيل شده است.

کريميان بيان کرد: براي استقبال از ميهمانان نوروزي پايگاههاي پذيرايي از مسافران ايجاد مي‌شود و اين در حالي است که علاوه بر مدارس، اردوگاه‌هاي تفريحي، کانون‌هاي پرورشي و فرهنگي آمادگي لازم دارند که از همکاران عزيز فرهنگي و مهمانان نوروزي استقبال کنند.

۲پايگاه سلامت براي اسکان مسافران نوروزي در چهارمحال و بختياري ايجاد مي‌شود

فرامرز شاهين، رييس مرکز فوريت‌هاي پزشکي استان چهارمحال و بختياري در خصوص تعداد پايگاه‌هاي اورژانس شهري و جاده‌اي جهت رفاه حال گردشگران نوروزي در استان اظهار کرد: ۳۷پايگاه اورژانس جاده اي در سطح استان با نيروي متخصص به صورت شبانه روزي آماده ارائه خدمات به مردم استان و مسافران نوروزي مي باشد.

وي افزود: استقرار اين پايگاه هاي شهري و جاده اي در کنار مسيرهاي عبور مسافران براي اطمينان خاطر آنها است.

فرامرز شاهين ادامه داد: دراين پايگاه هاي شهري و جاده اي تکنسين هاي فوريت هاي پزشکي، کارشناسان و نيروهاي ستادي در قالب طرح آمادگي سلامت سفرهاي نوروزي آماده خدمات رساني به مسافران نوروزي هستند.

رييس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي استان چهارمحال و بختياري گفت اضافه کرد: همچنين امسال ۲ پايگاه سلامت در نقاط پر ازدحام و محل استقرار ميهمانان نوروزي در ورودي شهرکرد و در مرکز گردشگري پل زمانخان مستقر مي شوند.

وي با اشاره به اينکه در ده ماهه نخست سال جاري بيش از ۱۶ هزار مورد ماموريت در سطح استان انجام شده ، اظهار کرد: از اين تعداد ماموريت بيش از۱۲ مورد ماموريت غير تصادفي و ۴ هزارمورد ماموريت تصادفي بوده است.

وي افزود: بيشترين ماموريت هاي غير تصادفي مربوط به بيماري هاي قلبي و عروقي بوده است.

شاهين در خصوص ۴ هزار ماموريت تصادفي بيان کرد: در اين ماموريت ۴ هزار نفر در بيمارستان بستري شدند.

وي د رپايان تاکيد کرد: مسافران با رعايت قوانين و مقرارت در حين رانندگي و توجه به علائم هشدار دهنده از بروز حوادث ناگوار در مدت سفر جلوگيري کنند.

مديرعامل سازمان رفاهي و تفريحي شهرداري: حال و هواي شهر از زمستان به بهار متحول مي شود

بهروز محمد پور مدير عامل سازمان رفاهي و تفريحي شهرداري شهرکرد در خصوص سفرهاي نوروزي در استان اظهار کرد: سازمان رفاهي و تفريحي شهرداري شهرکرد با محوريت نوروز و زيبا سازي شهر و تغيير فضاي شهري به استقبال مهمانان نوروزي مي رود.

محمد پور، اجراي ۹ مورد المانهاي نوروزي در سطح شهر را در جهت استقبال از بهار با محوريت نوروز و بهار براي تغيير حال و هواي شهر از زمستان به بهار را از جمله مهمترين برنامه ها اعلام کرد.

وي افزود : برپايي سفره هاي هفت سين در ورودي شهر، آذين بندي و ريسه بندي ميادين سطح شهر از ديگر اقدامات سازمان رفاهي و تفريحي شهرداري شهرکرد است.

مدير عامل سازمان رفاهي و تفريحي شهرداري شهرکرد از برگزاري چهارمين جشنواره به استقبال بهار در سه بخش با محوريت هفت سين، سبزه آرايي وتخم مرغ رنگي خبر داد و گفت: اين جشنواره براي عموم مردم استان در تاريخ ۲۰ تا ۲۱ اسفند ماه سال جاري در سالن ورزشي تختي برگزار مي شود که علاقمندان جهت شرکت در اين جشنواره مي توانند قبل از برگزاري با مراجعه به سازمان و يا به صورت تلفني ثبت نام کنند.

وي ادامه داد: در هر قسمت به نفرات اول تا سوم جوايزي اهداء خواهد شد و در هر بخش علاوه بر نفرات برتر از ۱۰ نفر تقدير خواهد شد.

محمد پور اعلام کرد: بخش تخم مرغ رنگي مخصوص کودکان زير ۱۲ سال است که با ثبت نام در اين سازمان، بروشورهاي را دريافت مي کنند و مي توانند ۳ تا ۵ تخم مرغ را براي شرکت در جشنواره آماده کنند.

مدير عامل سازمان رفاهي و تفريحي شهرداري شهرکرد در جهت توانمند سازي زنان استان خاطر نشان کرد: نمايشگاه صنايع دستي توليدات زنان در جهت توانمند سازي آنها در پارک لاله استان در ايام نوروز تا ۲۰ فروردين دائر و مورد بازديد عموم قرار مي گيرد.

برپايي طرح خيمه معرفت به مناسبت ايام نوروز در چهارمحال و بختياري

محسن غلاميان، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان حجت الاسلام و المسلمين در خصوص برنامه هاي ويژه نوروز و استقبال از مسافران نوروزي اظهار کرد: ۴۵ مبلغ متخصص توسط اداره اوقاف و امور خيريه استان در جهت اجراي طرح آرامش بهاري از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردين سال آينده در استان حاضر مي شوند.

غلاميان اضافه کرد: در ايام نوروز طرح خيمه معرفت در استان اجرا مي شود.

وي ادامه داد: اين طرح در بقاع امامزادگان حليمه و حکيمه خاتون شهرکرد، امامزاده همزه‌علي بلداجي و امامزاده سيد محمد مونجرموئي در شهرستان لردگان اجرا مي شود.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده و انعقاد تفاهم بين اوقاف و هلال‌احمر در سه بقعه شاخص استان چهارمحال و بختياري ايستگاه سلامت برپا مي‌شود.

نظارت بر مواد غذايي جهت رفاه حال مسافرين نوروزي در استان چهارمحال و بختياري

مرتضي هاشم‌زاده، رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني چهارمحال و بختياري با اشاره به فعاليت هاي مختلف اين دانشگاه در ايام نوروز اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکي استان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردين ۹۴ به صورت شبانه روزي آماده ارائه خدمات درماني و بهداشتي به مردم استان و مسافرين نوروزي مي باشد.

وي گفت: با افزايش چشمگير بار ترافيكي در جاده‌هاي استان، پيش بيني تمهيدات لازم براي پاسخگويي به حوادث ترافيكي صورت گرفته است.

هاشم زاده، از استقرار اتوبوس آمبولانس مركز مديرت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان جهت امداد رساني به حوادث پرتلفات ترافيكي در مبادي وروي يا خروجي شهر خبر داد و افزود: طرح امداد نوروزي همزمان با سراسر كشوردر چهارمحال و بختياري آغاز و تا روز شنبه ۱۵ فروردين ماه سال ۹۴ ادامه مي‌يابد.

وي تصريح كرد: همچنين به منظور اطلاع رساني و سرعت دهي در امر امداد رساني و افزايش امنيت خاطر مسافرين آمبولانس‌هاي اورژانس پيش بيمارستاني از ساعت ۸ صبح لغايت ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ لغايت ۲۰ در حاشيه جاده‌ها به صورت پر رنگ مستقر خواهند شد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني چهارمحال و بختياري ادامه داد: با توجه به در اولويت بودن بحث اورژانس‌هاي بيمارستاني و تاكيدات وزارت در اين خصوص ، نظارت از اورژانس‌هاي بيمارستان‌ها توسط رياست و معاونين دانشگاه با تاكيد بيشتري نسبت به بقيه قسمت‌ها انجام خواهد شد.

وي گفت: به منظور جلوگيري از ايجاد هرگونه خلاء ‌در ارائه خدمات تخصصي، تامين نيروي انساني، كادر درماني كافي، هماهنگي و برنامه ريزي دقيق اعطاي مرخصي به پرسنل بخصوص نيروهاي متخصص صورت گرفته است.

هاشم زاده، پي گيري و تعامل با ارگان‌هاي دخيل همچون پليس راه، هلال احمر، سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و بررسي اماكن پر تردد براي امداد رساني به موقع به مصدومين حوادث احتمالي را از ديگر تمهيدات انديشيده شده عنوان كرد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني چهارمحال و بختياري بيان کرد: به منظورارتقاي سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزي به منظور پيشگيري از شيوع بيماريهاي مرتبط با مواد غذايي نظارت ويژه اي بر مراكز تهيه ، توزيع و فروش مواد غذايي و اماكن عمومي و بين راهي انجام مي شود.

هاشم زاده افزود:مردم استان و مسافرين نوروزي مي توانند مشکلات بهداشتي را به سامانه ۱۴۹۰ و مشکلات مربوط به بحث درماني، بيمارستان ها را به سامانه ۱۵۹۰ و همچين جهت نظارت بر تعرفه هاي نظام سلامت موارد مشاهده شده را به سامانه ۱۶۹۰ انتقال دهند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: در ايام نوروز از ظرفيت هاي کلينيک هاي خصوصي و مطب هاي خصوصي جهت ارائه خدمت به مردم و مسافرين استان استفاده مي شود.

انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۲۱:۳۳

3 Feb 2020