۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۲۹۴۷۳
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

برخورد قاطع با متخلفان در بحث بیت‌المال مطالبه ائمه جمعه از مسئولان/نمازجمعه قرارگاه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و دفاع از اسلام

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مطالبه ائمه‌جمعه از مسئولان برخورد جدی و مستمر به دور از ظاهرسازی‌ها با این گونه تجاوزها و برداشت‌های ناشروع است مطالبه ما از مسئولان آن است که مبادا این مسئله در شعارها و فضاسازی‌ها و ظاهرسازی‌های رسانه‌ای خلاصه و یک بهره سیاسی از آن گرفته شود
برخورد قاطع با متخلفان در بحث بیت‌المال مطالبه ائمه جمعه از مسئولان/نمازجمعه قرارگاه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و دفاع از اسلام
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در نشست ماهانه ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری، این استان را نیازمند حرکت و کار فرهنگی جدی و مستمر دانست.

وی با اشاره به ضرورت شکل‌گیری نماز جمعه به‌طور گسترده در استان تصریح کرد: باتوجه به کمبود روحانی در چهارمحال و بختیاری و عدم توجه متولیان أمر به این مسئله به بهانه‌های مختلف، حضور امام جمعه در مناطق مختلف استان و شکل‌گیری نماز جمعه تا حدود قابل توجهی می‌تواند این خلأ را پرکند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد ائمه جمعه استان در طول چند سال گذشته از ۱۵ ائمه جمعه به ۲۶ ائمه جمعه اضافه کرد: در طول این سال‌‌ها، باتوجه به کمبود روحانی در شهرها و روستاهای استان، افزایش کمّی ائمه جمعه با هدف جبران این خلأ همواره در استان مورد توجه بوده است که خوشبختانه با مطالبه بسیار مردم و پیگیری فراوان تعداد ائمه جمعه استان افزایش چشمگیری داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان امامت جمعه را کاری به معنای واقعی کلمه جهادی دانست و تصریح کرد: امام جمعه در هر شهر از یک سو با مطالبات فراوان مردم و از طرفی دیگر با سختی‌ها، کمبودها، نارسایی‌ها و حتی با کم لطفی‌ها و بی‌مهری‌های فراوانی مواجه می‌شود که ائمه جمعه ما با وجود همه این مشکلات و سختی‌ها ایستاده‌اند و برای ارتقاء فکر و فرهنگ جامعه تلاش می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکیدکرد: استان برای ارتقاء و رفع مشکلات و کمبودها نیازمند کار و تلاش جهادی است و راهی جز این نیز وجود ندارد؛ بنابراین همه باید دست به دست هم بدهیم و تا آن جایی که می‌توانیم و امکانات و ظرفیت‌ها اجازه می‌دهد، به مطالبات مردمی رسیدگی کنیم.

نکونام با اشاره به جایگاه بسیار والای نماز جمعه، آن را یک «قرارگاه فرهنگی» و مهم‌ترین وظیفه‌ی ائمه‌ی جمعه را نیز «تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی» برشمرد و گفت: قرارگاه نماز جمعه فرصت و جایگاهی بسیار مهم و ارزشمند برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن، رفع شبهات، دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی و ایستادگی و مقاومت در برابر هجمه‌های دشمن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور و روز نماز جمعه اشاره کرد و گفت: این روز فرصت بسیار مغتنم و ارزشمندی است که بتوانیم این قرارگاه و نقشی را که باید این قرارگاه در جامعه بیافریند بیش از پیش به مردم معرفی کنیم و زمینه را برای حضور بیشتر مردم در نماز جمعه این هفته فراهم کنیم.

نکونام در ادامه همچنین مسئله برداشت‌های نامشروع از بیت‌المال را یادآور شد و گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این نوع تجاوزها به بیت‌المال نتیجه تجمل‌گرایی و اشرافی‌گر‌ها است و آن زمان هم که به هشدارهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توجه نمی‌شود، طبعا با این مسائل مواجه می‌شویم.

امام جمعه شهرکرد مطالبه ائمه‌جمعه از مسئولان را برخورد جدی و مستمر به دور از ظاهرسازی‌ها با این گونه تجاوزها و برداشت‌های ناشروع دانست و تصریح‌کرد: مطالبه ما از مسئولان آن است که مبادا این مسئله در شعارها و فضاسازی‌ها و ظاهرسازی‌های رسانه‌ای خلاصه و یک بهره سیاسی از آن گرفته شود و پس از مدتی به فراموشی سپرده شود و دوباره شرایط به حالت اول خود برگردد بلکه باید رعایت حقوق بیت المال به یک فرهنگ نهادینه در همه دستگاه‌ها تبدیل شود و همه دست به دست هم بدهند تا دیگر در آینده دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

در ادامه سفر به شهرستان لردگان، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در جلسه شورای اداری این شهرستان نیز حضور یافت.

نکونام در جلسه شورای اداری شهرستان لردگان مردم این شهر را متدین، ولایت‌مدار و مستعد دانست و گفت: مردم شهرستان لردگان در همه صحنه‌ها و عرصه‌های دفاع از انقلاب، حضور پرشور داشته و دارند که نمونه بارز آن را می‌توان در شرکت پرشور مردم در نماز جمعه مشاهده کرد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه مردم این منطقه لایق بهترین و بیشتر خدمت‌رسانی‌ها از سوی مسئولان هستند تصریح کرد: وظیفه سنگینی که همه کارگزاران نظام بر عهده دارند خدمت به اسلام، مردم و گره‌گشایی و امیدوار نگه داشتن مردم است که در این جهت باید بکوشند که خدمت گزار خوبی برای مردم باشند.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان از برنامه‌ریزی برای انجام یک سفر ویژه کاری به شهرستان لردگان برای بررسی مشکلات و کمبودهای این شهرستان از نزدیک و انتقال آن به مسئولان استان در آینده نزدیک خبر داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه سفر به شهرستان لردگان با خانواده شهیدان امان‌الله، حمدالله، فتح‌الله بامیری و جانباز هشت سال دفاع مقدس امید امین‌زاده دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۴۱:۲۶

14 Jan 2020