۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۳۵۰۴۳
نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری:

مساله امامت و ولایت انتخاباتی نیست/اکتفا به بخشی از آیات و روایات انحراف محض است

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مساله امامت و ولایت انتخاباتی نیست گفت: این اظهارات سه برداشت را برای مخاطب به همراه دارد و اینگونه تلقی می‌شود که متکلم یا معاند است، یا منحرف و یا ناآگاه.
مساله امامت و ولایت انتخاباتی نیست/اکتفا به بخشی از آیات و روایات انحراف محض است
آیت‌الله علیرضا اسلامیان، نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور اظهار کرد: از واضحات مذهب شیعه مساله انتصابی بودن امامت و ولایت است.

وی با اشاره به آیه غدیر گفت: وقتی پیامبر در روز پنجشنبه، هجدهم ماه ذی‌حجه به غدیر خم رسیدند، جبرئیل بر حضرتش نازل شد و آیه ۶۷ سوره مائده را در مورد نصب امیرالمومنین علی خواند: «يَأَيهَا الرَّسولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْك مِن رَّبِّك وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْت رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُك مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا يهْدِى الْقَوْمَ الْكَفِرِينَ»، یعنی اى پيامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است كاملا (به مردم ) برسان و اگر نكنى، رسالت او را انجام نداده‌اى و خداوند تو را از (خطرات احتمالى) مردم نگاه مي‌دارد، و خداوند جمعيت كافران (لجوج) را هدايت نمي‌كند.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرنگان افزود: این آیه به مساله ولایت و انتصاب آن از سوی خدا اشاره دارد که ولایت را از سوی خدا پس از پیامبر اکرم (ص) به امیرالمومنین علی (ع) واگذار کرد.

اگرکسی بگوید ولایت انتخاباتی است، یا معاند، یا منحرف و یا ناآگاه است

آیت الله اسلامیان با اشاره به اینکه مساله امامت و ولایت انتخاباتی نیست گفت: این اظهارات سه برداشت را برای مخاطب به همراه دارد و اینگونه تلقی می‌شود که متکلم، یا معاند است، یا منحرف و یا ناآگاه.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرنگان تصریح کرد: این موضوع که بخواهیم تنها به به چند جمله از آیات و روایات اکتفا کنیم و ابتدا و انتهای آن را در نظر نگیریم باعث ایجاد انحراف شده ایم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در آیه «لا تَقْرَبُوا الصَّلاةَ وَ أَنتُمْ سُکَارَی» تنها به دو کلمه اول متوسل شویم می‌گوید به نماز نزدیک نشوید اما کلمه بعدی تکمیل‌کننده جمله است و اگر تنها در آیات به دو کلمه توجه کنیم معاند یا منحرف هستیم.

از آیات و روایات برای منافع خودتان سو استفاده نکنید

اسلامیان به سیره حضرت امام خمینی (ره) اشاره و گفت: امام راحل در مسائل مربوط به ولایت و امامت می‌درخشیدند، نباید از جملات ایشان سوءتعبیر کرده و به نفع خودمان استفاده کنیم، همچنین نباید با اکتفا به چند کلمه از ائمه بدون توجه به کلمات قبل و بعد از آن، راهی برای دست‌یابی به منافع خود پیدا کنیم.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرنگان با اشاره به حادثه بزرگ عاشورا گفت: یزید علم و معرفت را از امام حسین (ع) نگرفت تنها و تنها خلافت ظاهری را غصب کرد.

اسلامیان با اشاره به مضامین زیارت عاشورا خاطرنشان کرد: کسی که عالم است اگر بداند و این چنین سخن بگوید بدعت کرده و مستحق لعن است.

وی بیان داشت: وظیفه هر فرد آگاهی است که در برابر چنین صحبت‌هایی بایستد و مردم را بیدار کند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۴:۵۲

2 Jan 2020