۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۳۴۰۵۳
در چهار محال و بختياري:

چهار دشت دچار بحران بي آبي شد/ممنوعيت برداشت آب از چهار دشت

مديرعامل آب منطقه اي چهارمحال و بختياري گفت: وضعيت بحراني در چهار دشت چهارمحال و بختياري، برداشت آب از اين مناطق را ممنوع کرد.
چهار دشت دچار بحران بي آبي شد/ممنوعيت برداشت آب از چهار دشت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ مديرعامل شرکت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري اظهار کرد: به سبب وقوع خشکسالي هاي پياپي و تغيير بارش ها از برف به باران، دشت هاي جوانمردي، سفيددشت، شهرکرد، بروجن و فرادنبه از وضعيت ممنوعه به ممنوعه بحراني تغيير يافته است.

کورش نادري بني افزود: هم اکنون در چهارمحال و بختياري 5 هزار حلقه چاه آبي وجود دارد که اين چاها ۹۰ درصد آب بخش کشاورزي و ۱۰ درصد آب آشاميدني، بخش صنعت و خدمات استان را تامين مي کردند.

وي گفت: چهار دشت کيار، بروجن- فرادنبه، گندمان- بلداجي، لردگان و مالخليفه نيز ممنوع هستند.

نادري با اشاره به طرح احياء و تعادل بخشي آب هاي زيرزميني گفت: کنترل برداشت هاي قانوني، بهينه سازي پروانه هاي بهره برداري از چاه ها، اجراي شيوه هاي نوين آبياري، اجراي طرح هاي تغذيه مصنوعي و اطلاع رساني در خصوص استفاده بهينه از منابع آب از جمله اقدامات انجام گرفته در اين خصوص بوده است.

نادري بني با تأکيد براينکه پايين آمدن سطح آب هاي زيرزميني به معناي خشک شدن مناطق پايين دست و از بين رفتن چاه ها، قنات ها و چشمه هاست، گفت: نصب کنتور آب بر چاه هاي کشاورزي، پرکردن چاه هاي غيرمجاز، جلوگيري از اضافه برداشت، فرهنگ سازي و به کارگيري تشکل هاي غيردولتي، از مهمترين راهکارها براي حفاظت از دشت هاي ممنوعه و کم آب است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۹:۰۹

29 Dec 2019