۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۳۵۸۷۲

مساجد، آشنایانی غریب در اردل!/ محراب ها، چشم انتظار امام جماعت

محراب هاي مساجد شهرستان اردل چشم به راه امام جماعت هستند.
مساجد، آشنایانی غریب در اردل!/ محراب ها، چشم انتظار امام جماعت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، مساجد ميعادگاه عابد و معبود و تجليگاه حبيب و محبوب است، خاک مسجد بهترين خاک و زمين مسجد بهترين زمين هاست و کسی که مسجد مي سازد آن چنان مورد عنايت خدا واقع مي شود که خداي مهربان، مرض و ناراحتي را از او بر مي دارد و اگر چه آن مسجد کوچک باشد خدا در مقابلش خانه اي بهشتي عطا کند.

مسجد خانه هر شخص پرهيزکاري است و قلبش با اين خانه عجين شده و هرگاه از آن بيرون رود دلش پيوسته آنجاست تا به آن برگردد.

با تمام اين توصيفات يکي ديگر از نشانه‌های آخر الزمان کم توجهي مردم مسلمان به مساجد است، در حاليکه پيامبر اکرم (ص) در زمان حيات خويش به اين موضوع اشاره کرده و به مسلمانان هشدار داده اند که؛ مبادا مساجد را غريب بگذارند به طوريکه در روز قيامت مساجد از آنان شکايت نمايند.

٢١ آگوست برابر با ٣٠ مرداد بنا به در خواست جمهوري اسلامي ايران، از سوي سازمان کنفرانس ‌اسلامي به عنوان روز جهاني مسجد نامگذاري شد و متعاقب آن در سال، يک هفته برنامه‌هايي براي تکريم، تجليل، اعزاز و اکرام مساجد به اجرا در‌مي‌آيد.

در شهرستان اردل که از لحاظ فرهنگي محروم است و امروز وجود روحاني نياز جدي مساجد شهرستان است اما اين روزها مساجد در ميان مردم شهرستان اردل غريب هستند و در ۹۰ درصد مساجد نماز جماعت برگزار نمي شود.

حجت الاسلام مهرداد بهرامي مسئول شوراي هماهنگي امور مساجد شهرستان اردل و امام جمعه شهر اردل در گفتگو با خبرنگار هفت چشمه در آستانه روز مساجد درباره فلسفه اين روز گفت: اين روز بخاطر سالروز به آتش کشيدن اولين قبله مسلمين جهان توسط رژيم غاصب صهيونيستي نام گذاري شده است.



بهرامي در ادامه در خصوص کمبود روحاني و برگزار نشدن نماز جماعت در مساجد شهرستان گفت: براي جذب و استقرار مبلغ ديني در مساجد روستاها با مشکلات مالي روبه رو هستيم و انتظار داريم به دليل محروميت شهرستان اردل از لحاظ فرهنگي نهاد ها و سازمان هاي اعزام کننده مبلغ، حمايت ويژه اي براي استقرار مبلغ ديني در مساجد شهرستان داشته باشند.

وي گفت: ما نيازمند کمک مسئولين در زمينه فرهنگ سازي هستيم، ما انتظار داريم بودجه هاي که براي اداره امور مساجد در نظر گرفته شده به زودي محقق شود تا ما بتوانيم به وظيفه اي که داريم عمل کنيم.

مسئول شوراي هماهنگي امور مساجد شهرستان اردل با بيان اينکه حضور روحانيون در روستاها از نيازهاي فرهنگي جامعه است، تصريح کرد: انتظار مي‌رود طلاب جوان و نيروهاي خودجوش با درک موقعيت و با اعلام آمادگي در روستاهايي که نيازمند وجود روحاني است، اعلام آمادگي کرده و مستقر شوند.

امام جمعه شهر اردل با اشاره به اينکه اگر به آيات قرآن جامه عمل بپوشانيم، بسياري از مشکلات و معضلات حل مي‌شود، خاطرنشان کرد: در مقابل شبهه افکني دشمنان و جنگ نرم آن‌ها بايد به مقابله برخاست و وظيفه روحانيت رهبري مردم در سنگر جبهه نرم و مقابله با توطئه‌هاي دشمن و روشنگري است.

حجت الاسلام بهرامي با تاکيد بر اينکه بسياري از سنگرها و مساجد از وجود روحاني بي‌بهره است، توصيه کرد: خانواده‌ها با درک اين واقعيت، فرزندان با استعداد خود را به حوزه‌هاي علميه بفرستند تا بتوانيم دين خدا را در دنيا گسترش دهيم.

وي حضور روحانيت را از عوامل مهم مقابله با شبهه افکني جبهه استکبار عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها با فرستادن فرزندان خود به حوزه‌هاي علميه، در راه فرمايش قرآن که مي‌فرمايد براي کسب علم و دانش ديني کوچ و سفر کنيد، قدم بردارند تا جامعه از انحراف و شبهه افکني مصون بماند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۲:۳۴

28 Dec 2019