۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۲۴۸۹۲

فرهنگ و تأکید مجدد رهبری بر آن

تهاجم فرهنگی که رهبر انقلاب این روزها از آن به عنوان نفوذ فرهنگی نام می‌برد، موضوعی است که بیشتر از دو دهه است در صدر بیانات ایشان قرار دارد.
فرهنگ و تأکید مجدد رهبری بر آن
به گزارش جهانبین نیوز، تازه‌ترین سخنان مقام معظم رهبری باز هم شامل تأکیدهای ایشان بر مقوله فرهنگ بود؛ تأکیداتی که البته مختص امروز و دیروز نیست و ایشان سال‌هاست که درباره آن سخن می‌گویند.


تهاجم فرهنگی که رهبر انقلاب این روزها از آن به عنوان نفوذ فرهنگی نام می‌برد، موضوعی است که بیشتر از دو دهه است در صدر بیانات ایشان قرار دارد و البته که همواره نیز برای مقابله با آن خواستار توجه به ظرفیت جوانان مومن و انقلابی شده‌اند.


از آن‌سو مدیران فرهنگی مملکت ما نیز در شعار که شده خیلی خوب منویات ایشان را تکرار می‌کنند و البته به مجرد اینکه رهبری سخنی درباره مقابله با نفوذ فرهنگی می‌گویند بر ضرورت اجرایی کردن رهنمودات ایشان تأکید می‌کنند اما پای فعالیت اجرایی که می‌رسد همه چیز در چنبره‌ای از بوروکراسی‌های زمان بر و تقسیم‌بندی نیروهای علاقه‌مند به خودی و غیرخودی از دست می‌رود.


رهبری به صراحت خطر نفوذ فرهنگی را اعلام می‌کنند و از دستگاه‌های فرهنگی می‌خواهند با اقدامات جهادی شرایط مقابله همه‌جانبه با این نفوذ را از طریق توجه به چهره‌های مستعد این حوزه که مومن به نظام هستند فراهم کنند اما مدیران فرهنگی ما همچنان در حال الگوبرداری از متد کشورهای اروپایی برای رشد فرهنگ هستند!


رهبری از این می‌گوید که جوانان مومن انقلابی برای احیای فرهنگ اسلامی کنار دولتمردان قرار گیرند اما دستگاه‌های فرهنگی ما همچنان بر مدار بخشنامه و دستورالعمل‌هایی می‌گذرد که نتیجه‌شان می‌شود تولید آثاری درجه دوم که به واسطه ارتباطات و سفارش‌هایی تولید شده‌اند که آدم‌های نامتخصص را بر کارشناسان مومن ترجیح می‌دهد.


رهبری از احیای مفهوم شهادت از طریق فرهنگ‌سازی سخن می‌گوید و بر این مسئله تأکید می‌کند که درک شهادت در راه آرمان‌های اسلامی بزرگ‌ترین موهبتی است که خداوند در اختیار آدمیان قرار داده اما از آن‌سو کارگزاران فرهنگی ما فقط لایه ظاهری کلام ایشان را می‌بینند و به جای تولید آثاری هنری که مفهوم شهادت را به اذهان مخاطبان متبادر کنند به سراغ تولید محصولاتی می‌روند که به کلیشه‌ای‌ترین شکل شهادت را نشان می‌دهد.


آقایان مدیر فرهنگی! آنقدر در فرهنگ‌سازی تعلل کرده‌ایم که رهبری این بار به صراحت بیان کرده‌اند که تظاهرات کافی در جهت تبیین ارزش‌ها، کافی نیست و در کنار آن باید کار عمیق فرهنگی انجام دهید. اگر می‌خواهید مفهوم شهادت را در فرهنگ نشان دهید باید کاری کنید که به واسطه تولیدات آثار فرهنگی، این ذهن‌ها باشد که درگیری عمیق با این مفهوم پیدا کند و نه چشم‌ها./ روزنامه جوان


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۲:۴۰

16 Jan 2020