۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۱۵۴۲
رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان کيار:

با هرگونه ساخت و ساز غير قانوني در عرصه منابع ملي برخورد مي کنيم

رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان کيار تخريب اتاقک ها و آلونک هاي غير مجاز در منطقه سبز کوه را اقدامي در جهت مبارزه با زمين خواري عنوان کرد.
با هرگونه ساخت و ساز غير قانوني در عرصه منابع ملي برخورد مي کنيم
گزارش جهانبین نیوز به نقل از کیار بیدار: روز سه شنبه اداره منابع طبيعي شهرستان کيار با حکم قضايي اقدام به تخريب اتاقک ها و آلونک هاي ساخته شده در منطقه سبز کوه نمود.

مهندس علي حسين اميني رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان کيار در گفتگو با  کيار بيدار در خصوص اقدام اداره منابع طبيعي این شهرستان مبني بر تخريب اتاقک ها و آلونک هاي ساخته شده در منطقه سبزکوه گفت: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص مبارزه با زمين خواري کليه امکانات اداره منابع طبيعي شهرستان کيار در راستاي تحقق منويات آن حضرت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در اين راستا و پس از بررسي هاي به عمل آمده توسط نيروهاي اداره منابع طبيعي شهرستان کيار متوجه شديم عده اي با ساخت اتاقک هايي در منطقه سبز کوه اقدام به تصرف اراضي ملي کرده اند.

امینی افزود: ما مخالف احداث باغ، توسعه کشاورزي و باغداري و ....نيستيم و در راستاي واگذاري اراضي مورد نياز متقاضيان طبق درخواست آنان و انجام کارشناسي هاي مورد نياز زمين هايي از اراضي ملي را در اختيار افراد قرار مي دهيم اما....

وی خاطر نشان کرد: عده اي بدون اينکه مجوزي از اين اداره در دست داشته باشند خودسرانه اقدام به ساخت اتاقک ها و آلونک هايي در منطقه کردند که اين امر بهانه اي شد تا با دست اندازي بر زمين هاي اطراف اين اتاقک ها اقدام به تصرف اراضي ملي نمايند.

اميني افزود: با توجه به اينکه منطقه سبز کوه منطقه اي بکر و دست نخورده است و مجوزي به هيچکدام از افرادي که در آن منطقه اقدام به ساخت و ساز کرده بودند اعطا نشده است پيگيري هاي لازم از طريق دادگستري انجام شد و در نهايت قاضي پرونده حکم به تخريب اتاقک ها داد.

رئيس اداره منابع طبيعي کيار گفت: يک ماه قبل از تخريب اين اتاقک ها و به جهت اينکه خسارتي غير از تخريب اتاقک ها به مردم وارد نشود به صاحبان آنها اخطاريه کتبي داده شد که حين اخطاريه امضاء دريافت کننده اخطاريه هم اخذ شد.

وي افزود: علي رغم اخطاريه اين اداره به صاحبان اتاقک هاي ممنوعه اما اقدامي جهت تخليه و تخريب آنها صورت نگرفت که در نهايت در روز ۳شنبه ۱۱آبان ماه اين اداره نسبت به تخريب اتاق ها و ....در منطقه سبزکوه اقدام کرد.

اميني با اظهار تاسف از اين امر که در ميان افرادي که اقدام به ساخت اتاقک در منطقه سبزکوه نموده بودند افراد آسيب پذير هم بودند گفت: اغلب صاحبان اين اتاقک ها افراد داراي توان مالي بودند ولي با تاسف از خسارتي که به افراد آسيب پذير وارد شد قاطعانه بايد اعلام کنم که همه اعم از غني و فقير بايد در برابر قانون تمکين کنند.

مهندس اميني با اشاره به نامه منتشر شده توسط آقاي هاديپور در شبکه هاي اجتماعي هم گفت: اگرچه برخي از صاحبان اين اتاقک ها پيرمرداني هم بودند که اطلاع از قانون و ....ندارند اما بي اطلاعي از قانون دليل بر تخلف نمي شود.

انتهاي پيام1022ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۲:۵۸

28 Dec 2019