۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۲۶۵۰۲
گفت‌وگو با معلم فداکار در چهارمحال و بختیاری

معلم فداکاري که ياد همسرش را با ساخت مدرسه اي زنده نگه داشته است

معلمی که ياد همسرش را با ساخت مدرسه اي زنده نگه داشته است، در دومین جشنواره جلوه‌های معلمی در تاریخ هفتم دی‌ماه باحضور وزیر آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران به عنوان معلم فداکار انتخاب شد.
معلم فداکاري که ياد همسرش را با ساخت مدرسه اي زنده نگه داشته است
به گزارش جهانبین نیوز عبدالله اسلامی معلم چهارمحال و بختیاری در دومین جشنواره جلوه‌های معلمی در تاریخ هفتم دی‌ماه باحضور وزیر آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران به عنوان معلم فداکار انتخاب شد.

از همین‌رو بر این شدیم تا مصاحبه‌ای در این زمینه با وی صورت دهیم که متن آن بطور کامل آمده است.

این معلم فداکار خود را عبدالله اسلامی متولد ۱۳۵۰ در شهرستان فارسان معرفی کرد و ادامه داد: در رشته عمران تحصیل کرده و حدود ۲۶ سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت هستم.

اسلامی با بیان اینکه توفیق داشتم در احداث یک مدرسه ۱۲ کلاسه در فارسان مشارکت داشته باشم اضافه کرد: این مدرسه را با هدف گرامی داشتن نام همسر مرحومم به نام مهین کریمی نام‌گذاری کردم.

وی ادامه داد: همسرم هم از خانواده آموزش و پرورش بود و با مدرک فوق لیسانس مدیریت ریاست هنرستان وقت فارسان را برعهده داشت که ادامه راه درمانش متاسفانه مشکلاتی بوجود آمد و در حالی ۱۸ سال سابقه کار داشت فوت کرد.

اسلامی با بیان اینکه این موضوع که ما از خانواده آموزش و پرورش هستیم باعث شده بدانیم در بحث فضاهای آموزشی مشکلاتی داریم ادامه داد: از همین‌رو بود که وقتی خواستم یادبودی برای همسرم بسازم اولین گزینه ساخت مدرسه بود.

این معلم فداکار خاطرنشان کرد: با ساخت این مدرسه نه‌تنها باقیات صالحاتی برای همسرم به جای گذاشتم بلکه همانطور که بعد از یک عمل خیر آرامش در وجود انسان می‌آید من هم احساس آرامشی عجیب در خود داشتم.

وی با اشاره به احادیث ائمه برای انجام کار خیر گفت: این کار برکات زیادی در زندگیم داشته است که باعث شده است با استواری بیشتر در این راه گام بردارم.

وی با بیان اینکه چندسالی است به عنوان رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز در چهارمحال و بختیاری فعال هستم یکی دیگر از دلایل این اقدام خود در ساخت مدرسه را همین امر دانست و اضافه کرد: می‌خواهم کارم را ادامه دهم.

اسلامی در انتها تاکید کرد: به همه افرادی که قصد انجام کار خیر دارند پیشنهاد می‌دهم از ساخت مدرسه این کار را شروع کنند چون آموزش زیربنا است و در استان هم با کمبود فضای آموزشی مواجهیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۴:۳۲

8 Feb 2020