۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۱۸۷۷۲
شکست حزب اوباما در انتخابات

جمهوری‌خواهان اکثریت سنا را به دست آوردند

حزب جمهوری‌خواه آمریکا در نهایت موفق شد تا بعد از کسب ۶ کرسی لازم، در انتخابات میاندوره‌ای کنترل سنا را از دست دموکرات‌ها بیرون درآورند.
جمهوری‌خواهان اکثریت سنا را به دست آوردند
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از فارس، حزب جمهوری‌خواه آمریکا در نهایت موفق شد تا بعد از کسب ۶ کرسی لازم، در انتخابات میاندوره‌ای کنترل سنا را از دست دموکرات‌ها بیرون درآورند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که خارج شدن سنا از کنترل دموکرات‌ها قدرت جمهوری‌خواهان را در دو سال پایانی ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» افزایش می‌دهد.

جمهوری‌خواهان بعد از آن توانستند کنترل سنا را به دست گیرند که کرسی‌های ایالات «آرکانزاس»، «مونتانا»، «داکوتای جنوبی»، «ویرجینیای غربی» و «کارولینای شمالی» را تصاحب کردند.

هم‌اکنون «میچ مک کونل» که تاکنون رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنا بوده است، از این پس رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان سنا خواهد بود.

شبکه بی بی سی گزارش کرد که جمهوری‌خواهان با کسب ۵۲ کرسی سنا اکنون موفق شده‌اند اکثریت سنا را به دست گیرند. این پیروزی با اعلام نتایج در کارولینای شمالی به دست آمد و در آنجا «تام تیلیس» موفق شد رقیب دموکرات خود را شکست دهد.

با این اوصاف، نتایج انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا برای کسب پست فرمانداری‌ها در بیش از ۳۰ ایالت کشور همگی به نفع جمهوری‌خواهان است.

نتایج حاکی از آن است که در مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوری‌خواهان تاکنون ۲۲۶ کرسی و دموکرات‌ها ۱۳۹ کرسی در مجلس سنا جمهوری‌خواهان ۵۲ کرسی و دموکرات‌ها ۴۵ کرسی را به دست آورده‌اند.

نتیجه رقابت برای کسب پست فرمانداری در بیش از ۳۰ ایالت آمریکا حاکی از آن است که تاکنون ۲۶ فرماندار جمهوری‌خواه و ۱۳ فرماندار دموکرات پیروز شده‌اند.

نتیجه انتخابات میاندوره‌ای کنگره و پیروزی جمهوری‌خواهان در سنا واکنش‌هایی را از دو طرف به همراه داشت.

«تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس که یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا است، بعد از پیروزی حزبش در انتخابات میاندوره‌ای و تصاحب کنترل سنا، گفت (اینجا) که «عصر بی‌قانونی اوباما به پایان رسید».

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۶:۳۱

16 Feb 2020