۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۳۷۰۳۲
امام جمعه سامان:

سانسور راهپيمايي باشکوه اربعين به دليل پنهان کردن واقعيت است

امام جمعه سامان گفت: سانسور راهپيمايي باشکوه اربعين به دليل پنهان کردن واقعيت است.
سانسور راهپيمايي باشکوه اربعين به دليل پنهان کردن واقعيت است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، حجت الالسلام و المسلمين علي اصغر عقيلي در ابتداي خطبه ي اول پس از سفارش خود و نمازگزاران به تقوي الهي اظهار داشت: که صِرف يادآوري تقوي در نماز جمعه فرد را متقي بار نمي آورد و شخص بايد در سراسر زندگي خود سعي بر اين داشته باشد که تقوي عملي را در سراسر زندگي پياده کند.

عقيلي به اوصاف متقين به صفت "انفاق در سختي و راحتي " اشاره کرد و اذعان داشت: اگر شخص بتواند در هر ماه مبلغي به نيازمندان فاميل،دانشجوي در حال تحصيل،زوج هاي در آستانه ي ازدواج و ... کمک کند هم از ثواب انفاق در راه خدا بهره مند مي شوند و هم مي توانند ادامه ي زندگي خود را با همان مبلغي که برايشان باقي مانده است مديريت کنند.

وي افزود: شرح اين خطبه ي نهج البلاغه به اين نکته پرداختند که همسراني که خانه داري مي کنند هم خوب است توسط شوهرانشان مورد انفاق قرار بگيرند، ولو اينکه همسر از نظر مالي به آن احتياج نداشته باشد.

امام جمعه ي شهرستان سامان در ادامه ي اوصاف متقين به صفت "فرو بردن خشم " اشاره کرد و بيان داشت: شخص متقي بايد بتواند در مواقع عصبانيت و خشم ، خود را مديريت کند و خشم و عصبانيت خود را مهار کند.در احاديث راه هايي هم چون عوض کردن حالت فرد، ترک محل و يا خوردن آب سرد و ... براي اين مساله بيان شده است.

حجت الاسلام علي اصغر عقيلي در ادامه به صفت " عفو و بخشش" اشاره و تصريح کرد: در جامعه افرادي وجود دارد که براي اندک بهانه ي بي ارزش چند سال با يکديگر قهر هستند و اين انسان را از صفت تقوي دور مي کند.ما که معصوم نيستيم و ممکن است در صحبت هاي خود باعث رنجش ديگران شده باشيم و چه خوب است که بتوانيم از اين گونه مواردي که باعث ناراحتي ما شده است بگذريم تا ديگران نيز از ما بگذرند.

وي با بيان اينکه انسان بايد در بخشش خود از عقل پيروي کند و در جايي احسان و بخشش کند که بتواند مشکلي از افراد جامعه را حل کند و گرنه مسجد ساختن هاي بدون نياز منطقه و يا عمره هاي متعدد به جا آوردن فايده اي براي شخص نخواهد داشت، تصريح کرد: در روايت داريم که اگر شخصي هرينه ي حج خود را براي ازدواج شخصي مصرف کند خداوند گروهي از فرشتگان را مامور مي کند که هر سال براي او حج به جا مي آورند و ثواب حج براي او نوشته خواهد شد.البته اين نکته در مورد حج مستحب است که شخص اگر به جاي آن بتواند اين چنين احسان کند ثواب خواهد برد ولي در مورد حج واجب اگر شخص استطاعت رفتن به سفر حج را داشته باشد بايد براي انجام مراسم حج راهي مکه ي مکرمه شود.


امام جمعه سامان حجت الاسلام عقيلي در ابتداي خطبه ي دوم به مساله ي تلاش آمريکا براي ايجاد تشنج در منطقه اشاره کرد وبيان داشت: سانسور راه پيمايي باشکوه اربعين هم به دليل پنهان کردن واقعيت است.

حجت الاسلام علي اصغر عقيلي تاکيد کرد: اين راه پيمايي عظيم اربعين به خاطر جاذبه ي امام حسين (ع) است و تا چند برابر اين وضعيت فعلي هم قابل پيش بيني است که اگر انعکاس خبري اين واقعه بدون سانسور اتفاق بيفتد شاهد بيشتر شدن موج خروشان زائران امام حسين عليه السلام خواهيم بود.

عقيلي خطاب به ترامپ گفت: ملتي که چنين آرزوي شهادت مي کنند و با پاي برهنه جان خود را در کف دو دست خود مي گزارد و با شعار" يا ليتنا کنا معک "به ديدار امام حسين مي رود ، آيا تسليم شما مي شود؟ ملتي که در حمايت امام زمان عليه السلام است از شهادت ترس و واهمه اي دارد؟همين ملت ايران باعث شد که صهيونيست نتواند به هدف خود در منطقه دست پيدا کند.

وي به فرمايش امام خميني رحمت الله عليه اشاره کرد و عنوان کرد : طبق بيان امام خميني اگر کشورهاي اسلامي هر کدام يک سطل آب بريزند ، اسرائيل را آب خواهد برد.

عقيلي با بيان اينکه درسي که امام حسين عليه السلام به ما داده اين است که شيعه عار و ننگ را تحمل نمي کند و شهادت را انتخاب مي کند، بيان داشت: مگر شيعه بميرد و روزي برسد که ملت ظالم بر مسلمانان حکومت کند، حتي شيعه در مورد ملت سني هم چنين عمل ميکند و ان شا الله روزي برسد که ملت مسمان بتواند حتي ملت عربستان را از چنگال آمريکا نجات دهد.

امام جمعه سامان با بيان اينکه آمريکا مي گويند چرا موشک دور برد مي سازيد؟کجاي قرآن گفته که ملت مسلمان بايد موشک بسازد؟ جواب مي دهيم که خداوند درآيه ي ۶۰ سوره ي انفال به ما دستور مي دهد که هر آن چه که داريد براي مقابله ي با دشمن به کار گيريد تا دشمن را از تعدي باز دارد، اذعان داشت: اگر موشک دور برد لازم است براي کشور گشايي نيست و براي دفاع است تا هم دشمنان خود را بترسانند و هم دشمنان خداوند را.

عقيلي خاطر نشان کرد: خداوند در ادامه ي آيه ي مذکور مي فرمايند دشمناني هم هستند که شما نمي شناسيد و بايد براي ترساندن آنان هم از نهايت قدرت خود استفاده کنيد.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۱:۵۱

28 Dec 2019