۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۲۹۰۲۲
همايش مبارزه با مواد مخدر در شهرستان لردگان بر گزار شد

موثرترين عامل پيشگيري از اعتياد، نهاد خانواده است

فرماندار شهرستان لردگان گفت: به مناسبت هفته مواد مخدر در شهرستان لردگان همايش سالانه مبارزه با مواد مخدر، به منظور پيشگيري و جلوگيري از اعتياد جوانان و تجليل از فعالين عرصه مبارزه با مواد مخدر و تشکل هاي مردم نهاد در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لردگان بر گزار شد.
موثرترين عامل پيشگيري از اعتياد، نهاد خانواده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سلام لردگان؛  ابوالقاسم کريمي، فرماندار شهرستان لردگان در اين همايش گفت: مواد مخدر يکي از عمده ترين معضلات حال حاضر جوامع بوده که بسيار خطرناک و خانمان سوز است.

 وي با بيان اينکه مبارزه تنها راه مهار اعتياد در جامعه نيست بلکه پيشگيري از اعتياد از مهم‌ترين برنامه‌ها در اين حوزه است که با مشارکت آحاد جامعه عملي خواهد شد، تصريح کرد: بسياري از معتادان ناخواسته گرفتار اين بلاي خانمان سوز شده‌اند که اين امر اهميت آموزش و نقش خانواده‌ها در پيشگيري و کاهش اين معضل بزرگ را پررنگ‌تر مي‌کند.

در ادامه اين همايش دکتر فريبرز جباري استاد دانشگاه و کارشناس روانشناسي گفت: در سطح کشور 500 نوع مواد روان گردان وجود دارد که يکي از جديد ترين نوع مواد مخدر ترياک آغشته به سرب است و علائم آن درد شکم، فلج شدن مچ دست است.
 
جباري افزود: ديکي ديگر از مواد مخدر ترامازول نام دارد که بين جوانان امروز زياد رايج است و مصرف آن باعث ايجاد تشنج و اختلالات مغزي مي شود.
 
فريبرز جباري گفت: متاسفانه آمارها نشان مي دهد که مصرف متادون در کشور زياد است و لازم است معتاداني که از شربت متادون براي ترک اعتياد از آن استفاده مي کنند  تحت نظر پزشک از اين شربت استفاده نمايند که در غير اينصورت خود شربت متادون از ترياک خطرناکتر است .
 
استاد دانشگاه و کارشناس روانشناسي افزود: موثرترين عامل پيشگيري از اعتياد، نهاد خانواده است لذا والدين بايد مراقب رفتار کودکان خود باشند.
 
وي بيان داشت: والدين لازم است براي کنترل بهتر کودکان و نوجوانان درباره مواد اعتيادآور (علل و عوامل موثر در مصرف مواد، خطرات، عوارض و علائم آن) اطلاعات کافي کسب کنند و مهارت‌هاي تربيتي خود را افزايش دهند. از سوي ديگر والدين بايد الگوي مناسبي براي فرزندان خود بوده و هرگز برخلاف گفته خود عمل نکنند. و  در صورت شک و ترديد، وسايل شخصي و لباس‌هاي فرزندانتان را مخفيانه بازرسي کنيد و همواره در نظر داشته باشيد که خانواده‌ها در زمينه پيشگيري از اعتياد نقش بسيار موثرتري در مقايسه با نيروي انتظامي و ساير سازمان‌هاي مسؤل بر عهده دارند.
 
 در ادامه اين همايش از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر شهرستان با لوح سپاس تقدير به عمل آمد.

انتهاي خبر1022ج /630 ل
 
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۶:۵۱

26 Dec 2019