۰
plusresetminus
9 سال از اهانت به مراسم عاشورای حسینی در تهران می گذرد، اما امسال نیز در نهمین روز از ماه دی، مردم انقلابی با شکوه تر از قبل در جای جای ایران اسلامی برای از بین بردن هر فتنه ای به میدان آمدند.
نهم دی و بازهم خروش مردمان ایران زمین/ از شمال و جنوب تا شرق و غرب؛ حضوری برای خاموش کردن فتنه های زمانه
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ۹ سال از اهانت به مراسم عاشورای حسینی در تهران می گذرد، اما امسال نیز در نهمین روز از ماه دی، مردم انقلابی با شکوه تر از قبل در جای جای ایران اسلامی برای از بین بردن هر فتنه ای به میدان آمدند.



اصفهان

سرتیپ علی فضلی در مراسم بزرگداشت روز بصیرت اصفهان:
مردم به میدان آمدند تا سقیفه ای دیگر تکرار نشود/ در نهم دی، صدای «لبیک یا حسین» امّت به آسمان رسید

به گزارش صاحب نیوز؛ فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) دقایقی پیش در تجمع مردم انقلابی و ولایتمدار اصفهان به مناسبت بزرگداشت روز ۹دی ماه بیان کرد: خداوند را شاکر هستیم که در روز حماسه عزیزان امت و میثاق با امامت و ولایت در استان انقلابی اصفهان هستیم.

وی ادامه داد: خوشحال هستیم که در کنار نماینده ولی فقیه، خانواده شهدا و مردم غیور اصفهان برای عهد و پیمانی دوباره با ولایت گردهم آمده ایم.

سرتیپ پاسدار علی فضلی همچنین خاطر نشان کرد: مردم اصفهان بار دیگر با ندای وحدت، برادری و انسجام خودشان برای دفاع از دین خدا در این میعادگاه مهم به میدان آمده اند.

این فرمانده ارشد نظامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کودتاچیان و براندازها در زمان رسول خدا(ص)، می خواستند با رحلت ایشان، حق امامت را از امیرالمؤمنین(ع) و فرزندان معصوم آن ها بگیرند.

وی در تشریح این که برخی امام علی(ع) را برای بیعت به مسجد بردند و این بیعت دونشانه داشت، ادامه داد: نخست این که گفته بودند کسانی که برای بیعت به میدان می آیند اول بابد موهای سر خود را بتراشند و دوم این که شمشیرها را بالا و برافراشته نگه دارند؛ اما در روز اول دعوت کسی به میدان نیامد و به نقل تاریخ؛ روز پنجم دعوت ۱۱ نفر برای بیعت به میدان آمدند. برخی این افراد هم بیعت شکنی کردند و در مقابل امام ایستادند و از طرفی جنگ هایی را به حضرت تحمیل کردند؛ از طرفی هم در آن جنگ ها غنایمی به دست می آوردند و برای تقسیم غنایم، با تبر و شمشیر تقسیم غنیمت می کنند.

سردار فضلی در آسیب شناسی علل بیعت شکنی این گونه افراد گفت: بیعت شکنان به واسطه دو جیز عهد شکنی کردند، اول مطامع دنیوی و دوم فرزندانشان و به بیعت با امام معصوم(ع) ادامه ندادند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) صحبت های خود را به زمان فعلی معطوف کرد و تصریح کرد: حال سؤال این جاست؛ که آیا در انقلاب امام(ره) و نهم دی، در مقابله و مواجهه با فتنه فتنه گران تقسیم غنیمت شد؟

وی معتقد بود: این مردم عزیز و شریف و بی نظیر در تاریخ در عهد و پیمان با نائب امام عصر(عج) از همه سرمایه های خود گذشتند و همه داشته های خود را به میدان آوردند؛ همچنین جان های مقدس و مبارک خودشان و فرزندانشان را به همراه سرمایه های خود با خدا معامله کردند.

معاون سابق عملیات فرماندهی کل سپاه پاسداران در میدان انقلاب اصفهان حضور مردم در حماسه دی ماه را بسیار ارزشمند دانست و تأکید کرد: مردم به میدان آمدند تا سقیفه ای دیگر تکرار نشود؛ در هشت سال دفاع مقدس و چهل سال پیروی انقلاب و همه عرصه های مجاهدت و مقاومت مردم از هم سبقت گرفتند و شاهد این ادعا، ۲۴ هزار شهید گرانمایه استان اصفهان است که سلام و درود خدا بر آن ها باد.

فضلی همچنین افزود: در سال ۸۸ که حضور گسترده مردم عزیز ایران اسلامی در انتخابات مجد و عظمت و شکوهی را خلق کرد، گروهی فتنه گر، سران فتنه و عناصر غرب طلب، غرب زده و وابسته به غرب که در واقع نفوذی های غرب بودند و از اول انقلاب با مواردی از آن ها مواجه بودیم، با برنامه ریزی و پیش بینی و سازمان دهی قصد داشتند که این عظمت حضور و گسترده مردم به کام مردم تلخ کنند؛ چرا که به آرمان ها و آرزوهای باطل خودشان نرسیدند.

وی در جمع مردم اصفهان گفت: دشمن برنامه ریزی داشت که اگر رأی آوردیم که هیچ، اگر نیاوردیم تقلب را سازماندهی کنند و بنای قانون گریزی را در دستور کار خود قرار بدهند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در واکنش به ادعای تقلب گفت: اگر تقلب صورت گرفت، در زمان دولت های شما هم باید این اتفاق می افتاد، اما آیا امکان تقلب وجود دارد؟

فضلی همچنین تصریح کرد: فتنه گران فراتر از این ها سازماندهی داشتند و خودشان را برای کف حیابان از میدان راه آهن تا میدان تجریش تهران آماده کردند؛ نماد سبز اموی را به عنوان شاخصه ای که از انقلاب های رنگین و مخملین غربی ها به امانت گرفتند و ایحاد شکاف بین امت را هدف گذاری کردند و در ام القرای حهان اسلام(تهران) نا امنی ایجاد کردند.

این فرمانده نظامی خصوص رفتار ضد ملی فتنه گران اظهار کرد: ۲۹ خرداد ماه نائب امام زمان خطبه خواندند و فرصت بیشتری را برای بررسی به شکایات پیش بینی کردند که تصور می رفت این افراد اگر روح اسلامی و ملی به هر کیفیتی داشتند، در آن روز ختم همه مسائل را بیانات تعیین کننده رهبری قرار دهند، اما فردای همان روز در ۳۰ خرداد فاجعه بدتری را به مردم تحمیل کردند.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) با اشاره به این که فتنه گران به دنبال کشته سازی بودند، خاطر نشان کرد: به همین صورت هشت ماه از تهران به اندازه هشت سال دفاع مقدس انرژی گرفتند؛ قطعه دیگری مانند دفاع مقدس رخ داد و می دیدیم که مردم ما بسیجیان ما را پشتیبانی می کردند.

فضلی همچنین گفت: عرصه را تا شب تاسوعا و روز عاشورا تنگ کردند و در این شب و روز عزیز از مظلومیت مردم سوء استفاده و همچنین شروع به هتک حرمت به همه مقدسات کردند؛ آن ها عکس و تمثال و قرآن را پاره کردند. درود و سلام خدا بر مردمی که از امام خود اطاعت کردند.

وی حضور مردم در نهم دی ماه را حماسه ای بزرگ دانست و ادامه داد: سراسر کشور نهم دی ماه را به میدان آمدند و طومار فتنه و فتنه گران را برای همیشه بستند و آب را روی آتش ریختند؛ در واقع نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امّت با ولایت نام گرفت و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شد.

فضلی همچنین به مردم انقلابی و ولایتمدار اصفهان اعلام کرد: از دشمنی دشمنان هرگز نباید غافل شویم، ممکن است دوباره مکر کنند و دشمنی کنند و فتنه های جدیدی به بار بیاورند؛ چرا که رسول مکرم اسلام(ص) می فرمایند مردم هر گاه اچر بی بصیرتی و غفلت شوند، خداوند بدترین آن ها را بر آن ها مسلّط می کند.

سرتیپ فضلی روز بصیرت را روزی برای خیزش امت دانست و گفت: شاید ندای «هل من ناصر ینصرنی» بلند نشد ولی صدای «لبیک یا حسین» امّت به آسمان رسید.

وی همچنین صحبت از فتنه های کور ۹۶ به میان آورد و خاطرنشان کرد: برخی افراد در سال ۹۶ دوباره به بهانه های گرانی و تورم که البته این ها حقیقت است، فتنه کردند؛ امّا مردم نجیب و عزیز ما با این ها مقابله کردند و مردم استان اصفهان هم در شهرهای مختلف ایستادند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در پایان صحبت خود اظهار کرد: از دشمنی امریکایی و صهیونیست ها نباید غفلت کنیم، مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم صحبت هایی داشتند که فرمودند «ملت ایران بیداری خود را حفظ کنند، این که امریکایی ها گفته اند در سال ۹۷ چنین و چنان می کنیم ممکن است فریب باشند و جنجال می کنند و نقشه را برای سال ۹۸ کشیده باشند. همه حواسشان را جمع کنند. توصیه من به همه جوان ها و مجموعه های گوناگون و جریان های سیاسی این است که مراقب باشند به دشمن پهلو ندهند و میدان را برای دشمن آماده نکنند.»

۲۴

۲۸

تصاویر بیشتر را اینجا ببینید.


چهارمحال و بختیاری

فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) مطرح کرد؛ حماسه عظیم ۹ دی نقاب از چهره خواص بی‌بصیرت برداشت

سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه ۹ دی یک نمونه‌ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ افزود: حماسه عظیم ۹ دی نشانی از اراده توده‌های مردم و قدرت ایمان دینی و اعتقاد ملت به آرمان‌های انقلاب و اعتماد آنان به نظام اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه به‌مناسبت هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت، حدود ۴۰ برنامه در رده‌های سپاه قمربنی هاشم (ع) و بسیج چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شدهاست؛ خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها نقش رهبری حکیمانه در مهار فتنه و همچنین نقش خواص و لحظه‌های سرنوشت‌ساز، زوایای گوناگون فتنه ۸۸ و فتنه‌های آینده و نقش استکبار جهانی در ایجاد فتنه و جنگ نرم، تبیین شود.

اکبری حماسه بزرگ ۹ دی را یکی از نتایج تبعیت مردم از ولایت دانست و خاطرنشان کرد: با حماسه ۹ دی، اقتدار و استحکام نظام افزایش یافت و نقاب از چهره خواص بی‌بصیرت افتاد و پیشگامی ملت در دفاع از آرمان‌های انقلاب و اعتماد آنان به نظام اسلامی بر جهانیان آشکار شد.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای برنامه‌های گرامیداشت هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت، نشست معرفتی بصیرتی با عنوان استکبار و عوامل آنها در فتنه ۸۸، مسابقات فرهنگی ورزشی، برپایی نمایشگاه‌های عکس و کتاب، اعزام اردوهای جهادی بسیج جامعه پزشکی و محرومیت‌زدایی به مناطق محروم، نشست‌های تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و هفته بصیرت، مسابقات علمی پژوهشی و کتابخوانی، تریبون‌های آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، با همت رده‌های سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری برنامه‌های فرهنگی شامل (ادعیه خوانی، محافل انس با قرآن، کارگاه‌های آموزشی)، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در استان، همکاری با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برگزاری ویژه برنامه‌ها در سطح استان، برگزاری نهضت‌های روشنگری و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا به همراه گلباران قبورمطهر شهیدان، از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت در رده‌های سپاه و بسیج چهارمحال و بختیاری است.

عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در مراسم ۹ دی:
وقایع عاشورای ۸۸، حماسه ۹ دی را رقم زد/دشمن به دنبال آلودگی فضای مذهبی کشور است

به گزارش جهانبین نیوز، عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در اجتماع بزرگ تجلی بصیرت و میثاق با ولایت که در مصلی بزرگ شهرکرد برگزار شد اظهار کرد: حماسه ۹ دی متاثر از عاشورا بود و آنچه در عاشورای ۸۸ اتفاق افتاد ۹ دی را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه عاشورا به‌عنوان نقطه عطف تاریخ تشیع مطرح است افزود: همین نقطه عطف در وقایع سال ۸۸ کمک‌ساز شد.

گنجی به عاشوراهای حماسه‌ساز در سال‌های ۴۲، ۵۷ و ۸۸ اشاره و تاکید کرد: این اکسیر تشیع را باید قدر دانست چون سِر استقامت تشیع در طول تاریخ و خصوصا انقلاب در عاشور است.

مدیرمسئول روزنامه جوان بیان داشت: در عرف بین‌الملل قدرت برای کشوری است که جمعیت، وسعت و ثروت بیشتری داشته باشد، ما در مقابل آمریکا هیچ یک از این فاکتورها را نداریم اما رمز استقامت ۴۰ ساله ما این است که ما الگوهایی چون سیدالشهدا را داریم.

وی خاطرنشان کرد: باید یادمان باشد ۹ دی و انقلاب را از عاشورا داریم، قبل از امام خمینی (ره) خیلی‌ها با رژیم پهلوی درگیر شدند اما پیروز نشدند.

گنجی با تاکید بر اینکه در عاشورای ۵۷ پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد افزود: در آبان‌ماه ۵۷ بود که شاه با دیدن جمعیت معترض مردم تصمیم به فرار گرفت و تا زمانی که ملت ایران عاشورا را دارند دشمنان نمی‌توانند کاری انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران که ۷۰ سال است مردم ایران هیچ نقشی نداشتند اضافه کرد: این یعنی تا قبل از حضور امام خمینی (ره) مردم هیچ هویتی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه ما ۴۰ سال است که انقلاب کرده ایم بیان داشت: آمریکا از همان ابتدای انقلابمان همواره به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی بود و ۱۰ سال اول به نظام ما تمرکز کرده و با جنگ سخت میخواست ما را سرنگون کند.

گنجی با بیان اینکه بعد از عملیات کربلا پنج دشمن به این نتیجه رسید که براندازی جمهوری اسلامی فایده ای ندارد عنوان کرد: دشمن بعد از جنگ تحمنیلی به دنبال این بود تغییر رفتار بدهد و از درون نظام باید به هدف خود برسد و به خاطر همین بیشتر به دنبال نخبگان بودند .

وی عنوان کرد: دشمن همواره به دنبال این بود که براندازی انقلاب اسلامی از درون باید صورت گیرد و کسانی را باید پیدا می کردند که میوه چینی برای آن ها اتفاق افتد و از آن بهره ببرند و این چیزی بود که در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد.

گنجی با بیان اینکه یادگیری انقلاب برای دشمن سخت بود اذعان داشت: آمریکائی ها به این نتیجه رسیدند که باید بر خود ملت ایران تمرکز کنند چراکه با فشار فرهنگی و تهدید نظامی تنها یک عده را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی یادآور شد: اقتصاد می تواند همه مردم را درگیر کند و راهبرد اساسی آمریکائی ها در این مرحله این است که ملت ایران را بر سر دو راهی قرار دهندکه ملت تصمیم بگیرند کدام روش را انتخاب کنند.

گنجی افزود: دشمن به ملت ایران می خواهد بفهماند که اگر رفاه می خواهند باید انقلاب را رها کنند و اگر انقلاب می خواهند باید تحریم شوند و فشارهای اقتصادی را روز به روز افزایش می دهند.

وی با اذعان بر اینکه دشمن فشار روانی و اقتصادی را با هدف بی ثباتی دارد دنبال می کند یادآور شد: منافقین و سلطنت طلب ها به آن ها مشاورده دادند آن ها می دانند که مستضعفین کسانی نیستند که مقابل جمهوری اسلامی بایستند.

گنجی با بیان اینکه آخرین تدبیر و تاکتیک آمریکا آنجا ست که به این جمع برسند که اقتصاد کافی نیست و باید مسائل سیاسی و مذهبی را نیز پیش ببرند خاطر نشان کرد: دشمن برای این کار خود یک راهبرد جدید را انتخاب کرده است آن ها به دنبال این هستند که جریان مذهبی کشور را دچار آلودگی ذهنی کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد جریان مذهبی کشور را از بین ببرد و قرارگاه مجازی را برای منافقینی که از عراق انتقال دادند ایجاد کردند بیان داشت: بسیاری از پست های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را به گونه ای طراحی می کنند که به ذائقه حزب اللهی ها خوش آید و این تولیدات منافقین است.

مدیر مسئول روزنامه جوان با اشاره به اینکه عملیات روانی دشمن بر ملت ما متمرکز است و تلاش می کنند که با رسانه های فارسی زبان این کار را محقق کنند بیان داشت: ما باید همواره روی این مسئله هوشیار باشیم.

گنجی با تاکید بر اینکه ما در شرایط سختی قرار گرفته ایم و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند سال ۹۸ را باید مراقب باشیم چراکه دشمن اهدافش را هر ۱۰ سال یک بار انجام می دهد اظهار کرد: متاسفانه دشمن بر روی نفت ما تمرکز کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ایستادگی ملت ما در مقابل دشمن حتمی است و نخواهیم گذاشت که دشمن به اهداف خود برسد.



کهگیلویه و بویراحمد

تجدید میثاق دوباره کهگیلویه و بویراحمدی ها با ولایت در روزی که چشم طمع دشمنان را کور کردند

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس پیش از ظهر امروز، مردم غیور و همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد همگام با سراسر کشور با حضور حماسی خود در همایش بزرگ ۹ دی ماه مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و استکبار جهانی زدند.

حضور اقشار مختلف مردم بخصوص عشایر غیور و پای در رکاب انقلاب، جلوه ویژه ای به این مراسم داده بود.

مصلی شهر یاسوج مملو از جمعیت دوستداران انقلاب و ولایت بود، به گونه ای که به دلیل ازدیاد جمعیت، عده ای در بیرون از مصلی و در خیابان های اطراف نیز حضور داشتند.

یاسوج:















مرکزی
امام جمعه ساوه: ولایت‌پذیری تنها راه نجات کشور/دشمنان در فتنه ۸۸ قصد سرنگونی انقلاب را داشتند

به گزارش دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ساوه شامگاه شنبه در مراسمی که به مناسبت سالروز حماسه نهم دی‌ماه در مسجد الزهرا(س) اراک برگزار شد ضمن گرامیداشت این حماسه بیان کرد: باید این روز مبارک را پاس بداریم تا دوباره شاهد حوادثی مانند فتنه ۸۸ در کشور نباشیم.

وی ادامه داد: دشمنان در فتنه ۸۸ قصد سرنگونی انقلاب با برنامه از پیش طراحی‌شده را داشتند، این فتنه را نباید در حد درگیری بین دو جناح و دو حزب محدود بدانیم بلکه اصل نظام هدف بود.

حسینی افزود: وقتی چند سال دیگر اسناد این حوادث فاش شود معلوم خواهد شد که دشمنان داخلی و خارجی نقشه عظیمی برای نابودی این انقلاب و نظام کشیده بودند. دشمن در هشت سال جنگ نظامی نتوانست نظام را از بین ببرد اما در فتنه ۸۸ اگر هوشیاری مردم و رهبر معظم انقلاب نبود نظام اسلامی از بین می‌رفت.

امام‌جمعه ساوه اشاره‌ای به علل ایجاد فتنه ۸۸ داشت و ویژگی‌های این فتنه را برشمرد و گفت: یک سال قبل از انتخابات در اردیبهشت ۸۷ جلسه‌ای در آمریکا با حضور مسئولین CIA، مسئولین میز مذاکره ایران و آمریکا و دو نفر از افراد ایرانی برگزار شد که در آن جلسه طرح احتمال تقلب در انتخابات مطرح شد و در سال بعد شاهد به اجرا درآمدن آن بودیم.



وی با پیچیده دانستن فتنه ۸۸ اظهار کرد: پیچیدگی این فتنه تا جایی بود که بعضی از فقها و مفسرین هم که جزو خواص محسوب می‌شوند به شک افتاده، سکوت کرده و موضع‌گیری نکردند. درواقع رهبری از به میدان آمدن خواص انقلابی در جریان فتنه ناامید شدند که در آن خطبه نماز جمعه به امام زمان(ع) استغاثه کردند. از پیچیدگی دیگر این فتنه این بود که برخی موافقان نظام تبدیل به مخالف شده و علیه نظام اسلامی موضع‌گیری کردند.

حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شاهرودی بیان کرد: در پیام تسلیتی که مقام معظم رهبری در وفات آیت‌الله شاهرودی منتشر کردند ایشان را کارگزاری باوفا خطاب کردند، یکی از علت‌های این پیام رهبری این بود که آیت‌الله شاهرودی همواره در خطی حرکت کرد که دشمن هیچ‌گاه به او امید نبست.

امام‌جمعه ساوه با اشاره به پول‌هایی که فتنه گران و بعضی آقازاده‌ها در آن زمان جهت ناآرام کردن شهر خرج می‌کردند گفت: در نقاط مختلف شهر تهران آقازاده‌هایی بودند که به اراذل‌واوباش از شبی ۸۰۰ هزارتویمان تا ۲ میلیون تومان پول می‌دادند تا فقط در بالای پشت‌بام‌ها فریاد تکبیر سر داده و جو را ملتهب کنند.

حسینی با اشاره به بی‌حرمتی‌های فتنه گران به مقدسات در ایام انتخابات، روز قدس و درنهایت ۶ دی ۸۸ با آتش زدن خیمه و پرچم امام حسین(ع) بیان کرد: مردم که فکر می‌کردند اختلافات بر سر احزاب و مسائل سیاسی است با دیدن این بی‌حرمتی‌ها و زیر پا گذاشتن عقاید و اعتقاداتشان، متوجه شدند که فتنه گران هدف دیگری در سردارند و خط خود را از آن‌ها جدا کرده و با حماسه‌آفرینی در ۹ دی، فتنه را خنثی کردند.

وی فتنه شناسی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: امروز شاهد تحرکات عایشه‌های انقلاب اسلامی علیه جانشین امام(ره) هستیم. مشکل امروز ما عایشه‌های انقلاب هستند که به جان ولایت و رهبری افتادند.

حسینی پشتیبانی از ولایت‌فقیه را عامل بقای نظام اسلامی دانست و گفت: تا زمانی که مردم پشتیبان ولایت‌فقیه باشند دشمن نمی‌تواند به این نظام آسیبی برساند و تنها راه نجات کشور ولایت‌پذیری است. ولایت‌فقیه عمود خیمه نظام اسلامی است و باید قدردان چنین رهبری باشیم. اما در طرف دیگر دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی با روش‌های مختلف به دنبال ولایت گریزی ملت ایران است و باید هوشیار بود.

امام‌جمعه ساوه خاطرنشان کرد: مردم ولی‌نعمت ما هستند و نباید آن‌ها را ناراضی کنیم. متأسفانه برخی مسئولین با ایجاد نارضایتی در مردم کاری می‌کنند که مردم از انقلاب ناراضی شوند. هر کاری که باعث اذیت و آزار و نارضایتی مردم از انقلاب و اسلام شود کاری ضدانقلابی است و مبادا کاری کنیم که پشتوانه مردمی نظام اسلامی خالی شود.


هرمزگان

امام جمعه بندرانزلی: حرکت و خیزش مردم در حماسه ۹دی همچنان پیشتاز تاریخ است/ خیانت های فتنه ۸۸ فراموش نمی شوند

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در جمع مردم ولایتمدار بندرعباس با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بی تردید معجزه بزرگ و حیات بخش است، اظهار کرد: حرکت و خیزشی که با حضور مردم مومن و‌انقلابی به رهبری معظم له در برابر همه توطئه های نظام های جهانی و ایادی آن به وقوع پیوست همچنان پیشتاز تاریخ است.

وی افزود: تداوم حرکت انقلاب، استمرار روح ولایتمداری و آزادی کشور ما که در منطقه بازتاب داشته برآمده از حضور مردم بصیر و روحیه ولایتمداری آن هاست.

حرکت و خیزش مردم در حماسه ۹دی همچنان پیشتاز تاریخ است/ خیانت های فتنه ۸۸ فراموش نمی شوند

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به عوامل موثر در تداوم حرکت انقلاب تصریح کرد: بصیرت و آگاهی مردم در خنثی نمودن توطئه های دشمنان یکی از عومل موثر در استمرار حرکت انقلابی است چرا که بصیرت و آگاهی که اکنون در جامعه وجود دارد در طول تاریخ صدر اسلام نبوده است.

شمس با بیان اینکه حضور مردم در میدان های سرنوشت ساز، دشمنان را به هراس در آورده است، گفت: دشمن شناسی یکی از دیگر از عوامل بسیار موثر در پیشرفت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی باتاکید بر اینکه دشمن شناسی و شناخت شرارت های دشمنان عامل مهم و‌اثرگذاری است، افزود: دشمنی شناسی بدین معناست که مردم و‌ امت به مرحله ای رسیده اند که هم از نعمت بصیرت و هم و دشمن شناسی بهره مند هستند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه در معارف بر زمان شناسی مسئولان تاکید شده است، اظهارکرد: از آنجایی که دشمن هیچگاه سرسازش با انقلاب نداشته، ندارد و نخواهد داشت لذا هم مسئولان و هم مردم باید دشمن و شیوه های آن را برای براندازی نظام بشناسند.

شمس تاکیدکرد: اگر مردم و ملت ما از این عوامل بی بهره بودند در همان روزهای اول، انقلاب در این کشور دچار شکست می شد و دشمن به اهداف شوم خود دست می یافت.

وی با تاکید بر اینکه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، اصل مهم و استراتژیک دشمنان انقلاب و در راس آنها آمریکای جنایتکار است، گفت: استکبار علی رغم میل برخی از هواداران آن در جامعه ما به صراحت اعلام می کند که به دنبال براندازی نظام و جمهوری اسلامی است.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلابی که بساط کفر را از بین برد، از اهداف شوم استکبار و ایادی آن ها در دوران جنگ تحمیلی بود.

شمس با اشاره به خسارات مادی و معنوی دوران دفاع مقدس تاکید کرد: با وجود اینکه در جنگ تحمیلی و جبهه های نبرد حق علیه باطل جوانان به مومن و متعهد به درجه شهادت، آزادگی و انبازی نائل شدند خسارات و آسیب های فتنه ۸۸ به نظام در عرصه بین الملل قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه اتهام تقلب و بی عدالتی به نظام در انتخابات ۸۸ دروغی بیش نبود، اظهار کرد: طراحی و اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران از آسیب هایی است که فتنه و فتنه گران آن ها را ایجاده کرده اند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: از بین بردن دستاوردهای دانشمندان ایرانی در انرژی هسته ای ریشه در فتنه ۸۸ دارد چرا که بعد از سال ها پیگیری برجام خسارت محضی بود که به جامعه وارد ش.

شمس با تاکید بر اینکه دشمن از براندازی نظام دست برنداشته و نخواهد داشت، گفت: از آنجایی که دشمن در سال ۹۷ برای سال بعد در حال برنامه ریزی است لذا جوانان و نوجوانان باید با انقلاب های رنگین و کودتای مخملی بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه ناکارآمد جلوه دادن نظام، عدم توانایی مدیران برای تغییر نگرش مردم و از بین بردن اعتماد مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی است بنابراین باید مراقب دسیسه ها و توطئه های دشمنان باشیم.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر شکست دشمنان در اجرای شیوه های جنگ سخت بیان کرد: عده ای در داخل کشور با کارشکنی در برگزاری مراسم ۹دی در تلاش هستند که حضور مردم در این حماسه را کوچک جلوه دهند تا این واقعه به فراموشی سپرده شود اما مردم بصیر نمی گذارند این خیانت ها به فراموشی سپرده شوند.

شمس با تاکید بر اینکه خسارت فتنه ۸۸ بیشتر از دوران دفاع مقدس است، گفت: بسیاری از آسیب ها و خسارات جبران ناپذیر در ابعاد اقتصادی و سیاسی چه در داخل و چه در سطح بین المللی توسط فتنه گران ایجاد شده است.



اظهارات علمای اهل سنت در خصوص حماسه۹دی؛ حماسه ۹دی نماد همراهی جامعه با انقلاب است/ حمایت رهبری، فتنه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ علما و سران قبایل اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه فتنه ۸۸ ملت ایران را هوشیار کرد، اظهار کردند: حمایت رهبر انقلاب و هوشیاری ملت تمام فتنه‌های دشمنان نظام را نقش بر آب کرد.



حماسه ۹دی نماد همراهی جامعه با انقلاب است/ حمایت رهبری، فتنه های دشمنان را نقش بر آب کرد

شیخ احمد خنجی، امام جمعه اهل سنت پارسیان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق امت اسلامی با رهبری است، عنوان کرد: در سال ۱۳۸۸ ملت با حضور خود در خیابان ها به فرمان رهبر لبیک گفتند و حماسه ای جاویدان را رقم زدند.

امام جمعه اهل سنت پارسیان تصریح کرد: ملت ایران در این چهل سال از انقلاب نشان دادند که پایبند به نظام و انقلاب خود بوده و هرگاه خطری بخواهد انقلاب را تهدید سازد جوانان این مرز و بوم از آن دفاع کرده و حتی جان خود فدا می کنند.

خنجی عنوان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و تبعیض طبقاتی در جامعه اما همچنان ملت ایران برای حفظ از سیانت های انقلاب در همه راهپیمایی ها، تجمعات و انتخابات شرکت می کنند و خواستار مبارزه مسئولان با این فاسدان اقتصادی بوده تا رفاه و آرامش برای همه افراد جامعه به یک میزان صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه دشمن دشمنی خود را می کند ولی باید ملت ایران هوشیار باشد، افزود: در سال ۱۳۸۸ آمریکا و هم پیمانانش با استفاده از مهره های خودفروخته داخلی درصدد بر اندازی نظام و انقلاب بودند که به پشتوانه رهبری عالی قدر و هوشیاری و آگاهی ملت تمام نقشه های آنها نقش بر آب شد.

عالم اهل سنت هرمزگان عنوان کرد: ابرقدرت های جهان از تولد انقلاب اسلامی به دنبال نابودی آن بوده اند زیرا این انقلاب بر مبنای استکبار ستیزی و اسلام بنا شده و انها به دنبال نابود کردن اسلام و مسلمانان هستند.
خنجی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با محوریت دینی خود توانسته فتنه‌های دشمنان را بر ملا سازد، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون فتنه های بسیاری از سوی دشمنان انجام شده اما با درایت های رهبری و بصیرت مردم تمام دسیسه های انها بر باد رفته است.
وی خاطر نشان کرد: از همه ملت ایران خواستاریم که فردا در حماسه ۹ دی شرکت کنند تا با حضور خود مشت محکمی بر دهان آمریکا و صهیونیست و وابستگان آنها بزنند.

شیخ حسین توانا، امام جمعه اهل سنت چاه بنارد بستک در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به حماسه غرور آفرین ۹دی اظهار کرد: دشمنان نظام از پیش از انقلاب اسلامی تا به امروز در صدد ضربه زدن و نابودی پایه های این حرکت مردمی بودند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده اند که به فضل خداوندتاکنون موفق نشده اند.

وی گفت: دشمن در جریان آسیب به انقلاب اسلامی ایران از مهره های خودی وغیر خودی استفاده کرده که حوادث ۸۸ نتیجه فتنه گری های بیگانگان و مهره های خود فروخته بوده است.

توانا با تاکید حضور پرشور مردمی در راهپیمایی حماسی ۹دی افزود:حضور مردم در این مراسم بیانگر همراهی آحاد جامعه با انقلاب و نظام است.

عالم اهل سنت هرمزگان با اشاره به وجود مشکلات پیشروی جامعه و سنگ اندازی دشمنان برای آسیب به نظام عنوان کرد: رفع مشکلات کنونی نیازمند هم اندیشی و همراهی تمامی بخش های جامعه دارد و حل آن از راه آسیب به انقلاب و نظام نیست.

وی تاکید کرد: تمام ما دشمن مشترکی داریم که درصدد نفوذ و ضربه است لذا هوشیار باشیم و از روی ناآگاهی دست به سمت دشمنان خود دراز نکنیم.

توانا گفت: برای رفع مشکلات موجود جامعه در زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ..همگی باید در صحنه حضور داشته باشند و دولت در راستای کمک به آحاد جامعه وارد میدان شود.

وی یادآور شد: مشکلات وجود نداشته بلکه مشکلات را به وجود می آورند از سوی دیگر بروز خیانت ها از سوی عده ای باعث نگرانی و دلخوری می شود که باید با فراهم آوردن اسباب لازم باید از حجم فشارهای موجود کاست.

امام جمعه اهل سنت چاه بنارد بستک ادامه داد: کشور ما از وجود سیاستمداران و اقتصادانان به نامی برخودار است که باید از ظرفیت های آنان برای کاستن از مشکلات پیش روی مردم استفاده شود از سوی دیگر مردم باید نسبت به حوادث کنونی توجیه شوند و دولت نیز اقدامات موثرتری انجام دهد.

توانا با اشاره آثار رزمایش سپاه در آب های خلیج فارس تصریح کرد: ابراز قدرت تاثیر غیرقابل انکاری دارد و نمایش قدرت نظامی اعلام آمادگی برای مقابله با هر گونه تهاجم و جنگ طلبی هاست

عالم اهل سنت هرمزگان خاطرنشان کرد: برگزاری رزمایش های نظامی و نمایش قدرت نظامی در مرزهایی که آمریکا و نمایندگان خودفروخته آنان حضور دارند رعب و وحشت را به دل مدعیان قدرت انداخته است.

فتنه ۸۸ ملت ایران را هوشیار کرد

محمد صدیق بهجت، رئیس شورای روحانیت شهرستان بندرلنگه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پیروزی و موفقیت در گرو اطاعت از رهبری است،گفت: مسلمانان ایران همیشه تابع رهبری هستند و با حضور خود در این تجمع نشان می دهند که همواره پایبند نظام و انقلاب هستند.

وی افزود: ملت ایران امروز با بصیرت تر و هوشیارتر از قبل هستند و با حضور خود در این تجمع حماسه ای دیگر را رقم خواهند زد.

عالم اهل سنت هرمزگان با تاکید بر اینکه تنها دینی که جوابگوی تمام مسائل روز بوده، دین مبین اسلام است، تصریح کرد: ملت ایران همواره پایبند این انقلاب که بر پایه اسلام بنا شده هستند و نه تنها از انقلاب خسته نمی شوند بلکه عشق ملت ایران روز به روز نسبت به آن افزایش می یابد.

عالم اهل سنت هرمزگان ضمن دعوت از ملت ایران برای شرکت در تجمع ۹ دی اظهار کرد: ملت ایران با هوشیاری کامل در این تجمع شرکت می کنند و با حضور خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان می زنند.

بهجت بیان کرد: فردا همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در این تجمع شرکت می کنیم و نشان می دهیم علی رغم وجود نابه سامانی های اقتصادی اما همچنان ملت ایران با اتحاد خود از آرمان های انقلاب دفاع می کنند.ت.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ ملت ایران را هوشیار تر ساخت، عنوان کرد: در سال ۱۳۸۸ عده ای از داخل با حمایت و پشتیبانی دشمنان انقلاب شیطنت هایی را انجام دادند که وحدت بیشتر ملت ایران و اطاعت از رهبری را برای کشور ما به ارمغان آورد.

رهبری محور اتحاد امت اسلامی است

شیخ مسود راهبر، عالم اهل سنت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه وظیفه هر مسلمان ایرانی شرکت در تجمع ۹ دی ماه است، اظهار کرد:در این روز فتنه گران به دنبال بر اندازی نظام و هتک حرمت به رهبر عزیزمان بودند که ملت همیشه در صحنه ایران با حضور به موقع و هوشیار خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند.

عالم اهل سنت هرمزگان تصریح کرد: در این روز همه ما با حضور پرشور و پر رنگ خود در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی نشان خواهیم داد با وجود کمی و کاستی های مادی مردم همچنان پای نظام ، انقلاب و رهبری خود ایستاده اند.

راهبر با بیان اینکه رهبری محور اتحاد امت و پرچمدار اسلام است، افزود: با حضور در حماسه ۹ دی بار دیگر با رهبر عزیزمان که فهیمی عالی قدر، دانشمندی فرزانه، انسانی با بصیرت و مسلط بر تمام امورات جهان و خاورمیانه هستند تجدید پیمان می کنیم و آگاهیم که پیروی از ایشان ثبات نظام انقلاب اسلامی را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه با حضور خود در تجمع ۹ دی ماه تو دهنی محکمی بر استکبار و غرب خواهیم زد، عنوان کرد: با همه ترفند هایی که دشمن برای نابودی نظام و هتک حرمت به رهبری زده اند اما همچنان مردم آگاه و با بصیرت ایران در کنار رهبر و گوش به فرمان آن هستند.

عضو شورای روحانیت هرمزگان اظهار کرد: دشمنان هنگامی که ثبات و قدرت های نظامی انقلاب را دیدند با استفاده از دست نشانده های داخلی درصدد متزلزل کردن انقلاب اسلامی بودند که با هوشیاری ملت ایران تمام نقشه های آنها نقش بر آب شد.

راهبر با اشاره به بیانات اخیر امام خامنه ای(مدظله العالی) عنوان کرد: هر ۱۰ سال یک بار دشمن برای بر اندازی انقلاب دست به فتنه ای می زند و رهبر انقلاب به ملت ایران متذکر شده اند که در سال ۱۳۹۸ هوشیار باشید و دقت کید که در این سال اتفاقاتی نیفتد.

وی افزود: موصاد، اسراییل، آمریکا و کشور های وابسته به آن ها از اتحاد امت اسلامی که مانند خاری در چشمان آنها است در هراس بوده و در شگفت و تعجب هستند که ملت ایران با متحمل شدن همه مشکلات اقتصادی در انتخابات، راهپیمایی ها و…. حضور فعال دارند.

عالم اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه افراد شرکت کننده در فتنه ۸۸ افراد بی دینی بودند، تصریح کرد: این افراد که توسط عواملی خارجی حمایت می شدند مقدسات مسلمانان را زیر سول می بردند و با شعارهای نطیر نه لبنان نه غزه جانم فدای ایران می خواستند با این کار ضربه ای مهلک به کیان اسلامی وارد سازند.



فارس
نماینده ولی فقیه در سپاه:

۹دی متعلق به یک جریان سیاسی نیست/ هزینه سازش بیشتر از مقاومت است

به گزارش شیرازه، با فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی "روز بصیرت و میثاق امت با ولایت"، مراسم راهپیمایی و تجمع امروز در ۷۶ نقطه استان فارس به‌صورت همزمان برگزار شد. در این مراسم مردم ولایت‌مدار و با بصیرت استان فارس بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کرده و ثابت کردند که پیروان راستین راه ولایت هستند.

این مراسم در شیراز از میدان شهدا آغاز شده و به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادامه یافت و تجمع پایانی در بست شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر برگزار شد که در این تجمع حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌ صادقی در این مراسم این روز را روز بصیرت انقلابی و تبلور حضور امت ولایت مدار در برابر هجمه دشمن عنوان کرد و گفـت: ۹ دی روز گفتمان مقاومت در برابر سازش با استکبار، تجلی غیرت دینی و عاشورایی شاگردان مکتب امام حسین(ع) و تجلی تبری و تولی امت اسلامی و روز یاس دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی به پیشتازی مردم فارس در دوران انقلاب و نقش تاثیرگذار آنها در حوادث سال ۸۸ اشاره و خطاب به تجمع کنندگان خاطرنشان کرد: شما در ۸ دی با بیشترین حضور این حماسه را خلق کردید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه برخی روزها بخاطر واقعه‌ای که در آن اتفاق افتاده ماندگار شده است، گفت: روز نهم دی ماه ۸۸ در تاریخ جریان ساز بوده و برای همیشه پیام و معنا دارد.

حجت‌الاسلام حاجی‌ صادقی ادامه داد: بعضی روزها تنها متعلق به اتفاق آن روز نیست بلکه برای همیشه مبدا است مانند عید مبعث و غدیر و یا روز عاشورا که طلوعی بی‌غروب و آغازی بود بی‌پایان بود. در جریان انقلاب هم روزهایی وجود دارد که تاریخ ساز و جاودانه شده و کهنه نخواهد شد.

وی که واقعه‌هایی مانند ۱۵ خرداد ۴۲ و ۲۲ بهمن ۵۷ را زمینه انقلاب ساز ۹ دی ۸۸ می‌داند، گفت: طراحی حوادث سال ۸۸ حدود ۱۰ سال و اجرای آن هشت ماه به طول انجامید که در این حادثه دو روز سنگین برای دشمن رقم زد یکی ۲۹ خرداد با خطبه‌های انقلابی مقام معظم رهبری و دیگری ۹ دی همان سال بود که امت تیر خلاص را به فتنه زد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خودجوشی مردم، خشم انقلابی را از ویژگی‌های مهم حماسه ۹ دی ذکر و اظهار کرد: این روز، روزی نبود که نظام از مردم دعوت کرده باشد بلکه خشم انقلابی مردم نسبت به توهین به ساحت مقدس امام حسین(ع) در غیرت دینی تجلی پیدا کرد و فرهنگ عاشورایی ساخت.

حاجی‌ صادقی با بیان اینکه اسلام دینی است که به همان میزان که از ولایت‌مداری به عنوان حقیقت دین یاد می‌کند به مبارزه با شرک و طاغوت نیز اهمیت می‌دهد، گفت: در اسلام تولی و تبری در کنار هم است یعنی هم اشداء علی‌الکفار دارد و هم رحماء بینهم.

وی با تاکید بر اینکه روز ۹ دی روزی بود که تولی و تبری را برای همیشه در این انقلاب نهادینه کرد، افزود: دشمن برای ۴۰ سالگی انقلاب برنامه دارد و در حال تلاش است تا مردم نتوانند چهل سالگی انقلابشان را جشن بگیرند، چرا که برای نخستین بار است که در تاریخ اسلام حاکمیت خدا چهار دهه عمر می‌کند .

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران که اعتقاد دارد که مومن واقعی استقامت فکری دارد و شبهه‌ها او را نمی‌لرزاند، اظهار کرد: دشمن در حوادث سال ۸۸ خواص را زد تا پیوند امت را از ولایت جدا کند، چرا که معتقد بود که عامل پیوند امت با ولایت همین خواص هستند. آن‌ها می‌دانستند امت بی‌ولایت اسلامش بی‌خطر می‌شود اما در ۹ دی خداوند حمله چراغ خاموش دشمن را به نقطه قوت انقلاب تبدیل کرد و مردم نشان دادند که دچار شک و شبهه نمی‌شوند و با جان و دل پای انقلاب ایستادند.

وی ادامه داد: حادثه سال ۸۸ اتفاق افتاد در حالی‌که پرچم آنها مربوط به جنبش سبز سال ۸۴ بود و اولین کسی که این بیان را مطرح کرد سناتور آمریکایی در کنگره آمریکا در سال ۸۴ بود که در سخنرانی خود مطرح کرد که ما حکومت ایران را با جنبش سبز منهدم می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تصریح بر اینکه خواسته رهبر انقلاب، ماندگاری انقلاب است، گفت: عوامل شکست حوادث سال ۸۸ چراغ راه و درس عبرت است، چرا که دشمن بیکار ننشسته و باید از آن برای خنثی سازی فتنه‌های دهه ۹۰ کمک گرفت.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه یکی از عوامل شکست فتنه سال ۸۸ بصیرت افزایی همراه با قاطعیت، متانت، صبر و مقاومت رهبری بود، گفت:‌ دومین عامل شکست این حادثه حضور با بصیرت مردم است. آنها ثابت کردند که امام حسین(ع) خط قرمز است.

وی ادامه داد: پیام ۹ دی به دشمن این بود که جبهه استکبار بداند اگر مقابل دین بایستد در مقابل تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد. ما اهل سازش نیستیم و با تحریم و فشار و تهاجم کوتاه نمی‌آییم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه یکی از پیام‌های ۹ دی به مسئولین انتظار کنار گذاشتن اجتهاد است، گفت: انتظار نداریم روسای قوا نظریه‌پردازی کنند بلکه نظر ولایت را حکم‌الله بدانند و به آن عمل کنند.

حجت‌السلام حاجی‌ صادقی با بیان اینکه نهم دی ماه صف بندی نیروهای ولایتمدار در برابر دشمنان انقلاب اتفاق افتاد، گفت: پیام دیگر ۹ دی این بود که مسئولین در برابر دشمن نترسند و منفعل عمل نکنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بزرگترین مبارزه با استکبار را خدمت به مردم عنوان و اظهار کرد: مسئولین باید صادقانه به مردم خدمت کنند و شعار ندهند. اینکه برخی مسئولین می‌گویند چاره‌ای جز سازش نداریم با فرهنگ دینی و قیام نه دی سازگاری ندارد. مسئولین بدانند که هرکجا در برابر دشمن مقاومت کردید، پیروز می‌شوید؛ مقاومت هزینه دارد اما هزینه‌های نوکری و سازش بیشتر است.

در پایان مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، قطعنامه‌ای در پنج بند قرائت شد.

گروه‌های مردمی با در دست داشتن پلاکاردها و تمثال‌های مبارک شهدا و امام و رهبری و با سر دادن شعارهای مختلف از جمله «ای رهبر با ایمان همه گوش بفرمان»، « آمریکای جهانخوار باید این را بداند در کشور ولایت فتنه اثر ندارد» بار دیگر غیرت دینی خود را نشان دادند و بر اهمیت تداوم راه انقلاب تأکید کردند.


عضو مجلس خبرگان رهبری: ۹ دی به فطرت پاک توده های مردم برمی گردد/ ۹ دی یکی از مقاطع اثر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی است


آیت الله کلانتری، عضو مجلس خبرگان رهبری از استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه پیرامون یوم الله ۹ دی گفت: می توان به حماسه ۹ دی که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران می باشد، از دو منظر نگریست.

۹دی متعلق به یک جریان سیاسی نیست/ هزینه سازش بیشتر از مقاومت است

وی در توضیح دو منظر اشاره شده عنوان کرد: اول به عنوان یک واقعه و اتفاقی که رخ داده و بالطبع هر حادثه یک زمان دارد و می گذرد. از منظر دوم هم می توان به یوم الله ۹ دی نگریست که یکی از مقاطع بسیار ارزشمند و اثر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی بوده و این مقطع به طور دائم درخشان و نورانی می باشد و افق های تاریک را نیز روشن می نماید که می تواند برای افراد گوناگون درس و سرمشق باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص منظر دوم نگرش به یوم الله ۹ دی اظهار داشت: اگر از منظر دوم به روز ۹ دی بنگریم، هرگز این روز تاریخ نخواهد داشت و به تعبیری در هر مرحله و مقطعی از انقلاب اسلامی فتنه ای ایجاد گردد، مردم و اقشار گوناگون جامعه با بصیرت و روشن بوده و واقعیات را به خوبی درک نمایند، باز هم حماسه ۹ دی قابل تکرار خواهد بود.

وی علت ثبت ۹ دی به عنوان روز بصیرت در تاریخ را اینگونه بیان کرد: در میان رخدادهای متنوع و متعدد در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، حماسه ۹ دی اگر یک اتفاق بی نظیر نبوده باشد، کم نظیر بوده است.

آیت الله کلانتری در ادامه صحبت هایش پیرامون کم نظیر بودن حماسه ۹ دی متذکر شد: این کم نظیری ریشه در آن دارد که در آن اوضاع بسیار متشنج، غبارآلود و تاریکی که برخی از خواص و اهل علم نیز دچار نوعی ابهام و سو برداشت بوده و تحلیل های اشتباهی داشتند، توده های عظیم مردمی به میدان آمدند، ابراز وجود کرده و کاری کردند که مدت های مدیدی دشمنان اسلام و نظام به کما رفتند.

وی از فطرت پاک عامه مردم در آفرینش حماسه ۹ دی گفت و عنوان کرد: مردم در روز ۹ دی با بصیرت و روشنی راه درست را پیدا کردند که به فطرت پاک توده های مردمی برمی گردد. به هر میزان که سیاسیون و روشنفکرانی که گاها دچار غرب زدگی نیز شده اند، راه را گم کرده و مسیر را به خطا بروند، توده های مردم با فطرت و دل پاکشان و علاقه ای که به خوبی ها، اهل بیت، اسلام، ائمه و نظام دارند، به موقع راه را پیدا کرده و مسیر را به خوبی طی می کنند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه آیا با مدیریت بهتر امکان کم تر شدن خسارت های وارده به کشور و مردم در سال های ۸۸ و ۸۹ وجود داشت، تصریح کرد: بخش عمده گرفتاری ها و معضلات آن زمان به شیطنت ها و فتنه انگیزی های افراد مغرض، مسئله دار و کسانی که با نظام و ولایت مشکل داشتند برمی گشت، هرچند که در ظاهر نیز ادعای انقلابی گری و خط امامی داشتند اما بخشی از مشکلات نیز تا حدودی به ضعف تدبیر و مدیریت آن زمان بر می گشت.

وی در ادامه صحبت هایش خاطر نشان کرد: بهتر از آن چه اتفاق افتاد می شد قضیه را تدبیر و مدیریت کرد، در ابعاد عرفانی، تبلیغی، قضایی و ... می شد بهتر از این ها کارها صورت پذیرند.


اردبیل

نهمین سالگرد ۹ دی در اردبیل؛ تجمع عظیم ولایتمداران در مصلی اردبیل/ "مرگ برفتنه گر" طنین انداز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، امروز در نهمین سالگرد حماسه ۹ دی، طلایه داران ولایت در مصلی اردبیل اجتماع کردند تا دوباره با آرمان‌های انقلاب و رهبری بیعت کنند.

فریاد مرگ بر فتنه گر ، مرگ بر منافق و مرگ بر آمریکا در مصلی اردبیل طنین انداز شده است.

مردم ولایی استان اردبیل هم امروز هم همانند هشت سال قبل شعارهایی چون "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند"و "مرگ بر فتنه‌گر"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه" ،مرگ بر فتنه گران کور دل،مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل - مرگ بر استکبار ،این خون که در رگ ماست هدیه به رهبر ما است، جانم فدای رهبر، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، سر دادند.

حضور مردم اردبیل در تجمع سالروزحماسه ۹ دی با شکوه است.

اردبیلی ها در تجمّع باشکوه و حماسی امروز بار دیگر بصیرت، دشمن‌شناسی و تکلیف‌گرایی و عمل به‌هنگام خود را نشان دادند.

نماینده مردم اردبیل: ۹ دی درس عبرتی برای دشمنان انقلاب بود

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، گفت: ملت همیشه در صحنه و ایران در حماسه ۹ دی ماه برای چندمین بار حمایت خود را از رهبری، امام راحل، شهداء وارزشهای نظام به جهانیان اعلام کردند و برگ دیگری بر تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی افزودند.

وی افزود: همه جریان‌هایی که علیه اسلام و ولایت کینه داشتند با فتنه‌گران همراهی کردند، از آمریکا گرفته تا اسرائیل همه در کنار این جریان قرار گرفتند تا به نظام جمهوری اسلامی ضریه بزنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین اظهار داشت:۹ دی درس عبرتی برای دشمنان انقلاب بود؛ این روز نباید فراموش شود تا افرادی که از ماهیت فتنه و فتنه‌گران خبر ندارند خط خود را از آنها جدا کنند.

بدری تصریح کرد: به طور قطع حماسه ۹ دی متعلق به عموم مردم و برخاسته از متن ملت و آگاهی و شعور سیاسی و دینی آنها بود که با پاسخ به هنگام به ندای رهبری شکل گرفت، بنابراین این حماسه هیچ ارتباطی با گروه و جریان خاصی ندارد.

وی گفت:در آن روز حماسی ملت انقلابی کشورمان با حضور میلیونی خود پیام مهمی به استکبار جهانی فرستادند.



آذربایجان شرقی

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در تجمع طلاب اساتید و روحانیون؛ فتنه‌گران با اهانت به امام حسین(ع) چهره واقعی خود را نمایان ساختند/ ممکن است دشمن برای سال آینده برنامه‌ریزی کند

به گزارش آناج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در تجمع طلاب اساتید و روحانیون حوزه‌های علمیه تبریز به مناسبت حماسه نهم دی ماه اظهار داشت: در این هوای سرد و نامناسب حرکت شما طلاب و روحانیون ماندگار خواهد شد، تمام روحانیت و طلاب در این مراسم نیز پیشگام بودن خود را نشان دادند کما اینکه در اوایل انقلاب نیز روحانیت به وظیفه خود عمل کرد.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس روحانیت و شهدای روحانیت نسبت آماری بیشتری دارد و امروز نیز وظیفه طلاب و روحانیت بیدار و هوشیار کردن مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طلاب باید حقایق رو به مردم بگویند، تصریح کرد: وظیفه روحانیت بصیرت افزایی است چنانچه که امروز نیز برای این امر در آستانه نهم دی ماه و حرکت انقلابی مردم تبریز در ۸ دی اینجا جمع شده‌اند.

وی افزود: در سال ۸۸ و پس‌ از چند ماه فتنه‌گری دشمنان مقدس این انقلاب به بهانه نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در نهایت عوامل میدانی فتنه خطوط قرمز این مردم را زیر پا گذاشتند، چیزی که از اول آن را برنامه‌ریزی کرده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تاکید کرد: آنها با اهانت به مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله ماهیت و چهره اصلی خود را نمایان ساختند از همین رو بود که کاسه ملت ایران لبریز شد و خون مردم انقلابی ایران به جوش آمد و پلیدی فتنه و فتنه گران را از دامان مرز و بوم‌ این‌ میهن پاک‌ کردند.

وی گفت: نهم دی تبدیل به نقطه درخشان ملت ایران شد که در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی تا ابد مایه غرور و مایه عزت خواهد بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به شرایط امسال نهم دی ماه تصریح کرد: امسال در شرایطی به استقبال سالگرد نهم دی ماه می‌رویم که هجمه‌ها علیه نظام سنگین تر شده و غیر از جنبه‌های سیاسی بر روی جنبه‌های امنیتی و فرهنگی ما نیز به شدت کار کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای دفاع از انقلاب اسلامی مردم باید با همان‌ زمان‌شناسی به میدان بیایند و با تبعیت محض از فرماندهی کل قوا اطاعت کنند زیرا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ممکن است دشمن برای امسال جنجال کند ولی برای سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: مردم باید مواظب باشند و نگذارند دشمن به اهداف خود برسد، البته تا این‌مردم قهرمان و حزب اللهی را داریم نگران نیستیم زیرا پیروزی از آن ما و اسلام است.



خراسان جنوبی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد؛
طراحی توطئه فروپاشی انقلاب از درون توسط دشمنان/ انتخابات بهانه و اصل نظام اسلامی نشانه بود

به گزارش خبرنگار خاورستان، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در اجتماع پرشور مردم بیرجند که به مناسبت بزرگداشت حماسه ۹ دی در محل مسجد امام حسین علیه السلام برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، پدیده‌ای بی‌نظیر در دنیای معاصر بود.

وی افزود: مبادی فکری انقلاب اسلامی با تمدن منحط آن روز، لیبرالیسم در غرب و کمونیست در شرق، درهم‌آوردی داشت و فرهنگ نوینی برای انسان‌ها قرار داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از نظر سیاسی، انقلاب اسلامی موجب استقلال ایران و قطع دست سلطه‌گران از کشور شد، ابهت پوشالی آن‌ها را فروریخت، مستشاران مداخله‌گر خارجی را بیرون انداخت و نظام ولایی را در ایران اسلامی تأسیس کرد.

مظفر افزود: چنین ویژگی‌هایی در انقلاب اسلامی، نظام سلطه را عصبانی کرد.

وی اظهار کرد: نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تمام قوا و بکارگیری تمام شیاطین و اذنابش علیه انقلاب وارد کار شد و تمام فتنه‌ها را علیه انقلاب اسلامی ایجاد کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان جنگ تحمیلی را راه انداختند و باعث شدند بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم ایران شهید شوند و مردم را در فشار و تنگنا قرار دادند.

مظفر افزود: از روزهای آغاز انقلاب اسلامی، دشمنان دست از سر ملت ایران و انقلاب اسلامی برنداشتند و هر روز اتاق‌های فکر بیگانه جهت براندازی نظام اسلامی اقدام کردند و هر سال بودجه‌های زیادی برای این کار اختصاص می‌دهند.

وی اظهار کرد: دشمنان، هر چند وقت کشورهای ذلیل منطقه را برای دوشیدن و اقدام علیه ملت ایران بکار گرفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که چندسالی است که دشمنان، برنامه فروپاشی ایران را از درون طراحی کردند گفت: برخی از عناصر داخلی را به خدمت گرفتند و فتنه‌های فراوانی علیه انقلاب اسلامی بکار گرفتند اما اینک انقلاب اسلامی به پشتوانه ملت قهرمان و داشتن آموزه‌های وحدانی و داشتن رهبران الهی، همچنان به کوری چشم دشمنان و بدخواهان پابرجا و زنده باقی مانده است.

مظفر افزود: نهال انقلاب اسلامی به برکت آبیاری خون شهیدان به درخت تنومندی تبدیل شده است و آن‌چنان نهال انقلاب قدرتمند و با عزّت و اقتدار در دنیا شده است و ایران را به نقطه درخشانی تبدیل کرده است که موجب خشم و غصب دشمنان و موجب شگفتی دوستان انقلاب اسلامی شده است.

وی با بیان این‌که یکی از رویدادهایی که دشمنان برکشو ما تحمیل کردند، فتنه ۱۳۸۸ بود اظهار کرد: شاید برخی از افراد فکر کنند این فتنه، نزاع انتخاباتی بوده است در حالی که اگر رصد دقیقی از فتنه ۱۳۸۸ صورت گیرد، متوجه می‌شوید انتخابات بهانه و اصل نظام اسلامی نشانه بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه با بهانه انتخابات شروع شد اما به سرعت تعییر وضعیت پیدا کرد و علیه اسلام شد.

مظفر افزود: فتنه‌گران، احکام اسلامی را نادیده گرفتند، روز قدس به جهت تمسخر احکام دینی با کفش به نماز ایستادند و در روز ماه رمضان بطری آب در دست داشتند و آب خوردند.

وی اضافه کرد: فتنه‌گران، پروژه کشته‌سازی راه انداختند و دست دوستی به دشمنان اسلام دادند و با ضد انقلاب و منافقان همکار شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه‌گران در عاشورای حسینی به عزاداران حمله کردند، پرچم‌ها را به آتش کشیدند و ماهیت ضد دینی خود را نشان دادند.

مظفر افزود: در فتنه ۱۳۸۸ کانون‌های فکری در سراسر دنیا علیه اسلام بسیج شدند، تمام سفارتخانه‌ها تبدیل به مراکز جاسوسی شد، دفاتر خاص بین‌المللی در این زمینه تشکیل شد، تمام دفاتری که در دبی و لندن تشکیل شد، برای براندازی انقلاب صورت گرفت، تمام رسانه‌ها علیه انقلاب اسلامی فعالیت کردند، در کاخ سفید جلسه‌ای در این خصوص تشکیل شد و مقامات آمریکایی و صهیونیستی گستاخانه علیه انقلاب اسلامی صحبت و جنبش سبز را یاران خود قلمداد کردند و تمام مقدسات جمهوری اسلامی را به تمسخر گرفتند.

وی اضافه کرد: شیمون پرز رئیس وقت رژیم صهیونیستی و اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا از فتنه‌گران حمایت کردند اما هیچ‌کدام از سران فتنه حتی انصاف به خرج ندادند و موضع‌گیری نکردند و هیچ خط و مرزی بین خودشان و دشمنان مشخص نکردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که تحلیل دشمنان دو مورد بود گفت: در تحلیل اول معتقد بودند بین نسل قدیم و جدید فاصله افتاده است و نسل جدید با فتنه‌گران همراه می‌شوند.

مظفر افزود: در تحلیل دیگر معتقد بودند نسل قدیم خسته شدند، مشکلات مالی دارند و آماده همراهی با فتنه‌گران هستند.

وی با بیان این‌که هر دو این تحلیل‌هایشان اشتباه بود تصریح کرد: دشمنان، غافل بودند از این‌که مردم سال‌ها ثابت کردند آن‌جایی که منافع انقلاب و ارزش‌های امام، رهبری و شهدا در خطر باشد، حتی با شکم گرسنه در مقابل فتنه‌گران می‌ایستند و از انقلابشان دفاع می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقام معظم رهبری با فتنه‌گران مدارا کرد، جلسات چند ساعته با آن‌ها و نمایندگانشان گذاشتند، حرف‌های آن‌ها را شنیدند. مقام معظم رهبری احساس کردند آن‌ها دنبال حقایق نیستند و فرمودند همان‌طور که امام خمینی (ره) باج نداد، من نیز به حمایت از ملت ایران، به این‌ها باج نخواهم داد.

مظفر افزود: ملت بعد از فرمایش امامشان به خیابان‌ها ریختند. ما در روز ۹ دی کمیسیونی داشتیم اما به خیابان رفتیم و در جمع مردم در میدان انقلاب حاضر شدیم.

وی اظهار کرد: حرکت مردم در روز ۹ دی، طومار فتنه‌گران را در هم پیچید و برگ زرینی بر تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران، فتنه را تبدیل به فرصت کرد و نشان داد ملت هرگز به خون شهیدانش پشت نمی‌کند.

مظفر با بیان این‌که فتنه ۸۸ خطرناک بود تصریح کرد: حماسه ۹ دی یوم‌الفصل حق از باطل بود.

وی اظهار کرد: زمانی که همه شیاطین با تمام قوا علیه انقلاب اسلامی اقدام می‌کردند، مردم با خلق حماسه ۹ دی حق را از باطل جدا کردند و باطل پیشگان را به زباله‌دان تاریخ فرستادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این‌که در انقلاب خواص تغییر ماهیت می‌دهند و افرادی که زمانی از یاران امام بودند اما اکنون از انقلاب اسلامی فاصله می‌گیرند، تقصیر انقلاب است؟ در پاسخ باید گفت مسئله فتنه‌گری و جداشدن خواص، مخصوص انقلاب ما نیست بلکه ریشه تاریخی دارد و در دوران پیامبران گذشته نیز بوده است.

مظفر اظهار کرد: بلعم‌باعورا در زمان حضرت موسی (ع) نمونه‌ای از رسوخ فتنه در خواص است و قرآن در این خصوص می‌فرماید او دچار پوست‌اندازی فکری و اعتقادی شد و خداوند با تعبیر بسیار تند از او یاد می‌کند.

وی افزود: شهید ثانی تعبیر زیبایی دارد و می‌گوید خداوند درباره کافران تعبیر کمتری نسبت به افرادی که مرتد شدند بکار می‌برد و به آن‌هایی که دچار ارتداد می‌شوند مثال کلب می‌زند که پست‌تر هستند.

وی تأکید کرد: شخصیت‌ها هرگز ملاک حق نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خلافت از سوی خداوند به پیامبر(ص) و به امامان(ع) و اولیای الهی تفویض می‌شود و این خلافت به وسیله مردم حمایت می‌شود.

مظفر تأکید کرد: هیچ تفاوتی بین امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) وجود ندارد.

وی با بیان این‌که تفاوت امام با دیگران در ولایت فقیه بود و ولایت فقیه اندیشه سیاسی ایشان بود اظهار کرد: چه شد که عده‌ای پشیمان شدند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همان‌طور که دوران رهبری امام علی(ع) سخت‌تر از پیامبر(ص) بود، دوران رهبری امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) سخت‌تر از دوران امام خمینی(ره) است.

مظفر افزود: بیشتر مصیبت‌ها در زمان امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) اتفاق افتاد اما ایشان به زیبایی توانستند انقلاب اسلامی را از گردنه‌ها نجات دهند.

وی تأکید کرد: ثبات، اقتدار و عزّت این نظام به برکت وجود رهبری قهرمان و به برکت حضور و مشارکت ملت قهرمان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما بمب هسته‌ای نمی‌خواهیم چراکه ملت ایران بمب‌هسته‌ای هستند.

مظفر افزود: دشمن هر روز در توطئه و فتنه است اما هر روز اقتدار ما بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: اقتدار نظام باعث شد دشمنان سرافکنده‌تر از همیشه از سوریه و عراق خارج شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید همین مسیر استقامت و پایداری را داشته باشیم و خداوند نیز به وعده‌اش عمل می‌کند.


کارشناس مسائل سیاسی: مراقب باشیم در کج راه‌های جنگ نرم گرفتار نشویم/ تبدیل شدن تهدید به فرصت در فتنه ۸۸

مهدی مزگی نژاد کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، پیرامون حماسه ۹ دی اظهار کرد: انقلاب اسلامی همواره مورد تهدید دشمن بوده چراکه دشمن به هر دلیلی منافع خود را در کشور از دست داده و در خیلی از مواقع برای بازگشت به منافع خودش دست به تحرکاتی می‌زند.

وی افزود: زمانی تحرکات دشمن علیه انقلاب اسلامی نظامی بود که موفق نشدند و روی آوردند به تحرکات داخلی، استفاده از ضد انقلابها، سلطنت طلبان جریان منافقین و بخشی از طریق انسان‌هایی که اطلاعات دقیقی ندارند و گاهی تسلیم دشمن می‌شوند برای براندازی نظام از درون اقدام کنند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: فتنه ۸۸ یکی از توطئه‌هایی بود که برای بی ثباتی و براندازی نظام از درون طراحی شد.

مزگی نژاد عنوان کرد: با توجه به مدیریتی که مقام معظم رهبری انجام دادند و حمایت جانانه مردم در پشتیبانی از ولایت در ۹ دی ماه و حضور نیروی های دلسوز نظام در صحنه موضوع به طوری مدیریت شد که دشمن به اهداف خودش نرسید.

وی اظهار کرد: لذا یک حادثه بسیار عظیمی که آمده بود انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار دهد از محیط انقلاب اسلامی دفع شد و این یک برگ برنده ای بود در مبارزه با تهدیدهای براندازی درونی نظام توسط دشمن علیه ایران بود که ناکام ماند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این حادثه مهم بود و به راحتی مدیریت شد، گفت: یکی از دلایل مدیریت آن این بود که ظرفیت انقلاب اسلامی به گونه ای است که تهدید ها را به فرصت تبدیل کند لذا این تهدیدی که به فرصت تبدیل شد لازم است هم گرامی داشته شود و بازخوانی آن صورن گیرد.

مزگی نژاد ادامه داد: برای اینکه یکبار دیگر به دشمن یادآوری شود که درسال۸۸ خواستید نظام ما را براندازید علی رغم همه زحماتی که متحمل شدید ،هزینه‌هایی که کردید و توطئه‌های داخلی و خارجی شما درکشور ما به نتیجه نرسید و در آینده نیز به نتیجه نخواهد رسید و از طرفی نیز تذکر و تلنگری برای مجموعه دلسوزان نظام است که دشمن را ساده نگیرند چون دشمن هر لحظه در حال توطئه علیه انقلاب اسلامی بوده و ممکن است دوباره با تجربه‌ای که در فتنه ۸۸ داشته مثل دی‌ماه سال ۹۶ دوباره تعرض کند لذا بازخوانی فتنه ۸۸ تذکری برای دوستداران نظام اسلامی است که هوشیار باشند که دشمن به نوعی از سادگی آنها سوء استفاده نکند.

وی تصریح کرد: تاریخ عبرت‌آور و قابل تکرار است اگر از تاریخ عبرت نگیریم و آن را به فراموشی بسپاریم قطعا حادثه‌ها تکرار خواهد شد که اگر تکرار شود شاید ضرباتی که در تکرار فتنه‌ها در آینده بخوریم سنگین تر از ضرباتی که فتنه ۸۸ بر بخش‌هایی از مردم و نظام وارد شد باشد. حتما لازم است که این بازخوانی انجام و تاریخ بارها مطالعه شود چراکه تاریخ به ما عبرت آموزی انجام می‌دهد که هیچ معلمی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: شناخت، بررسی و تحلیل تاریخ و بررسی اهداف دشمن می‌تواند ما را در فتنه‌های آینده مصون نگه دارد و با یک آمادگی خاص با دشمن رو به رو شویم که نه تنها بتوانیم خنثی کنیم بلکه ضرباتی که ممکن است ایجاد شود را خنثی کرده و جلوی ضربات را بگیریم.

مزگی نژاد با اشاره به جرم فتنه‌گران، اظهار کرد: جرم فتنه‌گران براندازی نظام بود چون دست به دامن دشمن شدند و تا جایی پیش رفتند که در پی بهم ریختگی اوضاع اجتماعی و بعد از آن روی کار آوردن نظام جدید بودند.

وی ادامه داد: بحث این است که آیا در این براندازی گول خوردند یا عمدا وارد صحنه شدند؟ اسناد و مدارک می‌گوید که اینها هم گول خوردند و هم در خیلی از جاها عمدی وارد صحنه شدند یعنی تن به قانون ندادند که اگر در قانون شبهه‌ای به وجود آمده از طریق قانون پیگیری کنند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: مقام معظم رهبری در نماز جمعه ۲۲ خرداد ۸۸ گفتند که اگر اقایان شبهه‌ای دارند به قانون مراجعه کنند و من زیر بار بدعت قانون اساسی نخواهم رفت اما متاسفانه آقایان گوش نداده و بر کار خود اصرار داشتند قانون را نفی کرده وبه دنبال این بودند که حتما باید حرف آنها مطرح شود این معلوم می‌شود که عمدا دنبال براندازی نظام بودند.

مزگی نژاد اظهار کرد: این اتفاق اگر در هر کشور دیگری می‌افتاد قطعا به دار مجازات آویخته می‌شدند چراکه امنیت نظام خط قرمز هر نظام است اما اینکه حالا نظام با آنها مدارا کرده و می‌خواهد که سرعقل آمده و به دامن نظام برگردند مورد سوء استفاده طرفداران آنها و افرادی که به دنبال این هستند که به نوعی اتهام تقلبی که به انتخابات زدند و حاضر نیستند عذر خواهی کنند این تقلب در نظام بماند و بعدها تاریخ قضاوت کند که سال ۸۸ چه اتفاقی افتاده است.

وی عنوان کرد: همه سعی آنها این است که این لکه ننگ را در دامن نظام بگذارند لذا مقام معظم رهبری فرمودند من مهم نیستم و چون اینها به نظام تهمت زده‌اند باید این تهمت از دامن نظام پاک شود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اولین دلیل پابرجایی انقلاب ما به این دلیل بوده که نظام ما اسلامی است دردنیا نظام‌های سیاسی مختلفی داریم اما اکثر نظام‌ها دچار بحران شده است.

مزگی نژاد اظهار کرد: دومین عامل پابرجایی نظام ما رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است که کمک مردم کرده از گردنه های سخت عبور کنند و عامل سوم پابرجایی انقلاب مردم هستند. مردم تا زمانی‌که پشتیبان ولی فقیه باشند به مملکت آنها هیچ آسیبی وارد نخواهد شد اما اگر از پشتیبانی و پیروی ولی فقیه دست بکشند قطعا دچار مشکل خواهند شد.

وی با اشاره به جنگ نرم و تبعات آن بیان کرد: وقتی صحبت از جنگ می‌شود همه فکرها به سمت جنگ سخت و نظامی می‌رود اما اکنون ما در جنگ نرم هستیم و جنگ نرم روی فکر مردم به روش‌های مختلف از جمله فیلم و کارتون‌هایی که برای کودکان درست می‌کند و با توجه به ذائقه مردم کاری کرده‌اند که بدون درد و سختی روی افکار مردم تاثیر بگذارد به گونه ای که مردم تصور می‌کنند دشمن در حق آنها لطف می‌کند. جنگ نرم ضربه سنگینی به مردم وارد می‌کند اما بدون اینکه ذره‌ای با درد و خونریزی باشد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نوع نبرد در جنگ نرم، سخت است و باید مواظب باشیم که در این فضا به کج راهه‌هایی که دشمن طراحی کرده نرویم.

مزگی نژاد بیان کرد: انقلابی‌گری شرایط خاص خود را دارد. انقلابی‌گری یعنی ما در مقابل حرکات و توطئه‌های دشمن هوشیار باشیم و از طرف دیگر روی مواضع و مبانی که برای ما تعریف شده محکم و با استقامت بمانیم که دشمن احساس نکند ما از انقلاب خسته شده ایم.

وی ادامه داد: انقلابی‌گری یعنی حساس بودن در مقابل توطئه‌های دشمن و اینکه بتوانیم در زوایای مختلف توطئه‌ها را بشناسیم، انقلاب خود را حفظ کنیم و در مقابل دشمن موضع ما موضع دقیق، وحدت آفرین و محکم باشد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه همواره برخی افراد در کشور به جایگاهی رسیده و برعلیه نظام کار کرده‌اند،گفت: این موضوع مربوط به انقلاب اسلامی نیست و از صدر اسلام بوده افرادی که دارای جایگاه بودند با دل بستگی به مال دنیا، قدرت و دنیاپرستی موضع و جایگاه‌شان عوض شده است.

مزگی نژاد بیان کرد: مردم از ابتدا پای انقلاب بوده و تا آخر خواهند ماند دشمن علی رغم همه مشکلات اقتصادی که برای مردم به وجود آورده اما ملت ایران پای نظام و انقلاب خود هستند و حاضر نیستند به خاطر منافع خود انقلاب اسلامی را به خطر بیندازند. حاضر هستند که به خاطر نظام منافع آنها از بین برود اما نظام را قربانی منافع خود نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم اگر بدانند که دشمن قصد ضربه زدن به نظام را دارد محکم ایستادگی خواهند کرد همان‌گونه که حماسه ۹ دی را در سال ۸۸ رقم زده و مشت محکمی بر دهن فتنه‌گران کوبیدند و آنها را به زباله‌دان تاریخ فرستادند.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: مسئولان بدانند که در قیامت باید پاسخگوی اعمال خود بوده و اگر کوتاهی و کم‌کاری داشتند باید پاسخ‌گو باشند.ملتی که با جان و دل پای کشور ایستاده است حقش این بهم ریختگی اقتصادی نیست.

مزگی نژاد اظهار کرد: مسئولان باید به فکر خودشان بوده و بدانند که ملت ایران تاجایی صبر خواهد کرد و زمانی‌که صبر مردم لبریز شود شرایط تغیر خواهد کرد و به نفع مسئولان نخواهد بود.

وی اظهار کرد: البته همه مسئولان اینگونه نبوده و برخی کار می‌کنند ،به فکر حل مشکلات مردم بوده و از مقام معظم رهبری حمایت و تبعیت می‌کنند اما در مجموع مسئولان باید بدانند درمقابل پولی که می‌گیرند و خون شهدا مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر مسئولان امروز بخواهند با کم‌کاری و مسامحه با دشمن انقلاب را در ورطه ضعف قرار دهند بدانند که اشتباه می‌کنند.اگر صبر مردم لبریز شود همانگونه که در ۹ دی جواب فتنه‌گران را دادند قطعا پاسخ مسئولان را خواهند داد و آن موقع دیگر زمانی است که برای مسئولان بسیار دیر خواهد بود لذا قبل از اینکه دچار خشم ملت شوند کارهای خود را انجام دهند که سود آن به نفع مردم و انقلاب باشد.

مزگی نژاد تصریح کرد: مسئولان لازم است توصیه‌های مقام معظم رهبری را بشنوند و به کار ببندد چرا که اگر به صحبت‌های ایشان عمل شود مشکلات حل خواهد شد باید با برنامه درست به میدان آمده و با بهره‌گیری از بیانات مقام معظم رهبری ملت را از زیر بار فشار‌های اقتصادی نجات دهند.

وی گفت: کشور امروز به دنبال وحدت است هرچه وحدت بیشتر باشد دشمن نخواهند توانست در کشور نفوذ کند و هر چه وحدت دچار ضعف شود و پیروی از رهبری کم شود به نفع دشمنان خواهد بود.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: به شهدا قول داده‌ایم که نگران نباشید انقلاب را حفظ خواهیم کرد ان شاءالله کاری کنیم که در قیامت در مقابل شهدا شرمنده نباشیم و با افتخار حضور پیدا کنیم.




زنجان

با حضور آحاد مردم؛ مراسم میثاق ملت با ولایت در پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شد/۴۰ سال ولایتمداری،رمز ماندگاری انقلاب اسلامی


به گزارش موج رسا; یوم‌الله ماندگار نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت،روز بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عملِ به‌هنگام مردم فهیم، متدیّن و زمان‌شناس ایران اسلامی است.

مردم استان زنجان امروز همپای مردم سایر استان ها به منظور زنده نگه‌ داشتن و بزرگداشت این یوم‌الله در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان گردهم آمدند.

آحاد مردم متدین و ولایتمدار پایتخت شور و شعور حسینی با شرکت پرشور در تجمّع باشکوه و حماسی ۹ دی،خط بطلانی بر توطئه های دشمنان کشیدند.

برنامه‌های گرامیداشت حماسه ۹ دی امسال در زنجان با شعار ۴۰ سال ولایتمداری، بصیرت و استقامت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و با نگاه تبیینی، روشنگری و آگاهی بخشی به نسل جوان در سراسر استان برگزار شد.

برپایی نشست ‌های بصیرتی از دیگر برنامه های ۹ دی در زنجان بود.

مردم همیشه در صحنه زنجان بار دیگر با شعارهای "مرگ بر آمریکا"،"مرگ بر اسرائیل"،" این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده"،" لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است" با مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان: لازمه دفع فتنه دشمن شناسی و اقدام به موقع است/ موافق سخنرانی دانشجویان در نماز جمعه هستم/ دم خروس سران و حامیان فتنه در سال ۸۸ بیرون زد

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی در دیدار با دانشجویان بسیجی به مناسبت ۹ دی اظهار داشت: دغدغه های قشر دانشجو دغدغه های من نیز محسوب می شود و این دغدغه ها را به این دلیل که سال های طولانی در دانشگاه بوده ام، درک کرده و با فکر و محیط دانشجویی بیگانه نیستم.

وی با بیان اینکه مدل علمی، سیاسی،رفتاری آیت الله شاهرودی قابلیت الگو بودن را دارد،افزود: وی در خانواده روحانی به دنیا می آید و وقتی به عرصه می رسد در مسیر وی خداوند استادی که خدای تحول بوده است، را قرار می دهد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های بارز شهید صدر ضد استبداد و ضد استعماری بود، افزود:آیت الله صدر معتقد بود که "در خمینی ذوب شوید چرا که خمینی در اسلام ذوب شده است".

وی با اشاره به نوسانات تند ۱۵ سال اخیر،افزود: حرکت و عملکرد آیت الله شاهرودی در این مقطع، زیگزاگی نیست و عقلانیت،منطق و جناح بازی هایی که آفت جامعه است،در شخصیت ایشان دیده نمی شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه وی دارای شخصیت آرام، خداترس و انقلابی بود که همه وجودش را وقف به اسلام کرده بود، افزود:جنجالی که برای معالجه ایشان در خارج اتفاق افتاد،دفاعی از ناحیه ایشان بروز داده نشد، اگر چه قابل دفاع بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ما هم از دانشگاه انتظاراتی داریم، افزود: دانشجو امروز دارای جایگاه حقیقی نیست.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان دانشگاه را مدرسه بزرگ می دانند، افزود: دانشگاه محیط علم، دانش،نوآوری و تحقیق و حل مسئله است.

وی گفت: با سخنرانی دانشجویان در نماز جمعه موافقم ،نماز جمعه عبادی و سیاسی است اما برخی ها چون از بخش سیاسی خوششان نمی آید، عبادی را هم فدا می کنید.

امام جمعه زنجان برضرورت نگاه علمی به ابعاد فتنه ۸۸ تاکید کرد و گفت:اصل مسئله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد همانطور که عاشورا بعد از رحلت پیامبر آغاز شد.

وی با بیان اینکه حوادث همچون قارچ نیستند که یک دفعه سبز شوند، افزود: هر حادثه ای علت هایی دارد که علت ها در بستر زمان رشد پیدا می کند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب پایه فتنه شروع و بعد از رحلت امام پر رنگ شد،افزود: دشمنان احتمال نمی دادند جامعه بعد از رحلت امام روی آرامش را ببیند و معتقد بودند جنگ قدرت جمهوری اسلامی را از درون خراب می کند، غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ما.

آیت الله خاتمی ادامه داد: عصر امام که سپری شد و عصر نائب زمان آمد، امام جوانتر شد و با انرژی مضاعف ۳۰ سال زیر ذره بین دوست و دشمن قرار گرفت اما کوتاه نیامد.

وی با بیان اینکه اصل مسئله فتنه از ۱۵ سال قبل قوی تر برنامه ریزی شد،افزود: در سال ۷۸ در بحث کوی دانشگاه تهران می خواستند، نتیجه بگیرند که نتیجه نگرفتند و اینفتنه به انتخابات سال ۸۸ کشیده شد.

وی با بیان اینکه در ابتدا صیانت از آرای مطرح بود و بعد احتمال تقلب مطرح شد، افزود: اما در ادامه،انتخابات بهانه بود و دم خروس خودش را نشان داد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه حفظ منافع ملی از تاکیدات مقام معظم رهبری بود،افزود: تغییر باور و فکر مردم،نشان دادند ناکارآمدی نظام اسلامی از دیگر توطئه های دشمنان بود اما مقام معظم رهبری با حفظ روحیه مردم سالاری،اجازه پیشرفت به دشمن را ندادند.

آیت الله خاتمی افزود: در فتنه هوا غبارآلود است و هر طرف تیر بزند ممکن است به دوست نیز بخورد به همین دلیل باید ملاک و شاخصی باشد و آن را مبنا قرار داد.

وی با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری لازمه رفع فتنه دشمن شناسی،بصیرت ،دوست شناسی و اقدام به موقع است، ادامه داد:مقام معظم رهبری فرمودند:" از آرای مردم صیانت شود" و نماز جمعه نیز مسائلی را بیان کردند که حجت تمام شد و ابهام باقی نماند.

امام جمعه زنجان برضرورت بازگویی حماسه ۹ دی برای آگاهی مردم تاکید کرد و گفت: باید ابعاد این حماسه تبیین شود.

اعلام انزجاز مردم زنجان از اصحاب فتنه و فتنه‌گران+تصاویر

کرمانشاه

پوشش مراسم یوم‌الله ۹ دی؛ تجمع باشکوه کرمانشاهی‌ها در گرامیداشت ۹ دی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مردم بصیر و مومن کرمانشاه در پاسداشت حماسه تاریخی ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با برپایی راهپیمایی باشکوه بار دیگر بر تبعیت از ولایت فقیه و صیانت از آرمان های پر افتخار نظام جمهوری اسلامی و شهدای عزیز تاکید کردند.

هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با سر دادن شعارهای انقلابی، حماسی و ضد امریکایی صهیونیستی بر تداوم راه پرافتخار انقلاب اسلامی و تبعیت کامل از منویات مقام معظم رهبری تاکید کردند.

این مراسم قرار بود در مقابل مسجد جامع برگزار شود که به دلیل برودت هوا به داخل مسجد انتقال یافت و ظاهرا باز هم فضای داخل مسجد گنجایش جمعیت را ندارد و تعدادی از جمعیت بیرون هستند.

«یوم‌الله ماندگار ۹ دی‌» روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و روز نمایش وحدت ایران اسلامی حول محور ولایت فقیه بود که امروز هم مردم ولایت‌مدار و شهیرپرور کرمانشاه بار دیگر با حضور خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

جمعیت از همه جا در حال رساندن خود به این تجمع باشکوه هستند شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «رهبر اگر فرمان دهد، جان را نثارش می‌کنیم» در این تجمع سر داده می‌شود؛ رفته رفته در به جمع تجمع‌کنندگان افزوده می‌شود.

حشمت‌الله قنبری سخنران این برنامه است؛ آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و جمع دیگری از مسئولان استانی نیز در این آیین حضور داشتند.

مردم با بصیرت کرمانشاه نشان دادند پای انقلاب خود ایستاده اند و مشکلات فعلی در حوزه های اقتصادی و معیشتی نمی تواند دستمایه دشمنان انقلاب اسلامی برای سوءاستفاده در این شرایط باشد.

با وجود مردم بصیر انقلاب بیمه است

سردار منوچهر امان‌اللهی در حاشیه مراسم گرامیداشت نهم دی ماه در مسجد جامع کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: ۹ دی روزی است که بصیرت، هوشیاری، ولایت‌پذیری و دفاع همه جانبه مردم از انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت را به همگان نشان داد.

وی افزود: با وجود این مردم بصیر، آگاه، انقلابی، هوشیار و ولایت‌پذیر، کشور و انقلاب ما بیمه است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با وجود این مردم دشمنان ما نمی‌توانند راه به جایی ببرند و در تمام توطئه‌هایشان شکست خواهد خورد.

۹ دی روز همسویی مردم با نظام جمهوری اسلامی است

امیر آزادی فر در گفتگو با خبرنگارمرصادنیوز با بیان اینکه روز نهم دیماه روز میثاق با ولایت و همسویی با نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: حضور پرشور مردم در این تجمع مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌های جهان به ویژه آمریکای جهانخوار است.

وی افزود: آمریکا همواره با نظام جمهوری اسلامی ایران زاویه مخالف دارد و با نقشه های شوم قصد براندازی این کشور را در سر می پروراند.

فرمانده هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: امروز ملت فهیم کرمانشاه با حضور پرشور خود به استکبار اعلام می کنند که پشتیبان ولایت هستند و پشت سر رهبری بر علیه استکبار جهانی قیام خواهند کرد.

حضور ملت بصیر در صحنه‌های خطیر توطئه‌های دشمنان را ناکام گذاشت

سردار عظیمی در حاشیه مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی در کرمانشاه در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: ملت ایران اسلامی همواره در تمام عرصه‌های دفاع از نظام و انقلاب خوش درخشیده‌اند و پایبندی به نظام را به بهترین شکل نشان دادند.

وی افزود: قطعا یکی از ایامی که مردم به خوبی توطئه دشمن را تشخیص دادند و به موقع حرکت کردند در مقطع فتنه ۸۸ و حرکت بزرگ ملت در ۹ دی بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف بیان داشت: مردم با همین اقتدا و حضور به موقع‌شان در صحنه‌های خطیر و حساس دشمنان را ناکام خواهند گذاشتند.

کردستان

گزارش کُردتودی از برگزاری مراسم ۹ دی در شهرهای کردستان؛ آمریکا، کارگردان و خواص، بازیگران فیلم فتنه ۸۸ بودند / ۹ دی، بصیرتی که تا ابد باقیست

به گزارش کُردتودی، امروز در هفتمین سالروز این حماسه بزرگ باز هم مردم غیور و فهیم و با بصیرت ایران و کردستان در گرامیداشت این روز حماسه ساز پیوند و تجدید میثاق مردم با نظام اسلامی در ۹ دی ماه باز هم گرد هم آمدند تا این حماسه سازی را زنده نگه دارند.

مراسم ۹ دی در سنندج: آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در مراسم ۹ دی سنندج که در سالن آزادی این شهر برگزار شد، با بیان اینکه حماسه ۹ دی روز افتخار و پیروزی ملت ایران در امتحان الهی بود، عنوان کرد: خداوند انسان ها مورد آزمایش قرار می‌دهد و پس از پیروزی به انها درجه و مقام می دهد و در این خصوص، امت اسلامی نیز استثنا نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان حماسه ۹ دی را مدال افتخار بر سینه ملت ایران دانست و ادامه داد: تمام دنیا برای خلق حماسه ۹ دی به ملت ایران آفرین گفتند چون فتنه ۸۸، فتنه ای پیچیده بود و سالها بر روی آن کار و هزینه کرده بودند و گمان کردند همه زمینه ها برای سقوط نظام فراهم است و عاملین فتنه نیز به آن اذعان داشتند.

وی با بیان اینکه دشمن به اندازه ای از سقوط نظام اطمیان داشت که حتی خود رئیس جمهور آمریکا نیز پای کار آمد، ابراز داشت: اروپایی ها نیز یکی پس از دیگری در تلاش بودند تا در رقابت سقوط نظام ایران عقب نمانند و برای خلق فتنه ۸۸ سرمایه‌گذاری های کلانی کردند اما خداوند عاقبت ملت ایران را پیروز کرد.

آیت الله شاهرودی با تأکید بر اینکه در خصوص فتنه ۸۸، دشمن حساب شده در بین خواص نفوذ کرده بود، به قدرت و اقتدار ایران اشاره کرد و ابراز داشت: امروز ملت ایران در همه زمینه ها قدرتمند است و روز به روز نیز به این قدرت اضافه می شود و دشمن هم به آن اذعان دارد.

وی گفت: دشمن با تحریم اقتصادی و عملیات روانی خواست ایران را به آشوب بکشاند و اکنون می بینیم که این آشوب ها دامنگیر خودشان شده و کشوری مانند فرانسه که ادعای دموکراسی دارد در نهایت بی رحمی معترضان را سرکوب می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه آمریکا نمی تواند تکیه گاه باشد چون عهد و پیمان را نمی‌فهمد، ادامه داد: آمریکا این همه در عراق هزینه کرد اما رئیس جمهورش چندساعتی دزدکی به این کشور وارد می شود و فوراً آنجا را ترک می کند. یا اینکه گفتند در سوریه می مانیم و ایران باید برود، پس چه شد چرا فرار کردند؟!

وی گفت: آمریکایی‌ها گفتند ایران را تحریم نفتی می‌کنیم و نباید یک قطره نفت صادر کند اما چون فهمیدند که نمی‌توانند ایران را محدود کنند کوتاه آمدند و عنوان کردند اشکال ندارد و ایران می‌تواند با این کشورها دادوستد نفتی کند!

وی با بیان اینکه همه اینها بیانگر قدرت و اقتدار نظام اسلامی است، عنوان کرد: وقتی که مقام معظم رهبری فرمودند که هزینه مقاومت کمتر از تسلیم شدن است اکنون این مهم ثابت شده است.

آیت‌الله شاهرودی بیان کرد: ارکان نظام اسلامی، رهبری و مردم هستند، گفت: وقتی که مردم آگاهی و بصیرت و شناخت داشته باشند و از رهبری دانا و فرزانه برخوردار باشند روز به روز به قدرت آنها افزوده می‌شود.



مراسم ۹ دی در قروه: امام جمعه قروه امروز و در مراسم با شکوه گرامیداشت یوم الله نهم دی ماه با بیان اینکه هیچ یک از خواص نمی توانند از نظام مقدس ممهوری اسلامی طلبکار باشند گفت: در طول ۴ دهه که از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد خدمات بسیاری به مردم ارائه شده است که باید توسط مسئولین بیان گردد.

وی ادامه داد: امروز هیچکدام از مسئولین و هیچکدام از خواص جامعه حق ندارند که خود را طلبکار از نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند بلکه همگی بدهکار نظام نیز هستند.

باباییان بیان داشت: امروز در جهت معرفی خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه داده است باید مقایسه اصولی با وضعیت پیش از انقلاب صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: دشمنان ما به دنبال آن هستند تا به روی خدمات نظام سرپوش بگذارند و آن را ناچیز جلوه دهند در حالی که باید این خدمات بی نظیر به بهترین شکل معرفی شود.

باباییان با تاکید بر اینکه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان باید تقویت شود افزود: مسئولین باید در جهت خدمت به مردم تلاش نمایند و به دنبال ارائه خدمات بیشتری در این زمینه باشند.

قم

آیت الله سید احمد خاتمی: ملت ایران تا آخرین نفس پشتیبان ولایت و نظام است/دشمن شناسی و بصیرت مردم در فتنه ۸۸ ستودنی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی که با حضور اقشار مختلف مردم قم در مدرسه فیضیه برگزار شد با اشاره به اینکه حرکت مردم در نهم دی ماه ۸۸ را رهبر معظم انقلاب حماسه نامیدند، اظهار داشت: مردم ما هستی سیاسی و ارزشی خود را در گرو ولایت فقیه میبینید و هر جا که احساس کنند ولایت به خطر افتاده است با جان و دل به دفاع می آیند و همین حفظ ولایت از سوی مردم است که چهل سال انقلاب اسلامی را حفظ کرده است.
وی ادامه داد: حماسه نهم دی ماه بیعت با ولایت بود، از جنس بیعتی که در الحدیده مسلمانان با پیامبر داشتند؛این بیعت برکات زیادی داشت که دشمنان نظام و انقلاب را مایوس کرد.
دشمنان در فتنه ۸۸ فهمیدن صدای ایران چند فتنه گر نیست
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ولایت فقیه که ما معتقد به آن هستیم در استمرار همان ولایت رسول الله و ولایت امیرالمومنین هست، گفت: دشمنان نظام و انقلاب در نهم دی متوجه شدند که با کل ملت ایران روبرو هستند و عده ای فتنه گر صدای مردم نیستند و از این رو بود که تحریم های ظالمانه را بر مردم تحمیل کردند.
وی بیان داشت: حماسه نهم دی ۸۸ و امروز حماسه نهم دی ۱۳۹۷ بیعت با ولایت می باشد که تجدید میشود.
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حماسه نهم دی باطل السحر همه تلاش های هشت ماهه فتنه گران بود، خاطرنشان کرد: فتنه گران هرچه توانستند به کشور ضربه زدند و دشمنان خارجی هم با حمایت از آنها سعی کردند به کشور و مردم ضربه بزنند که با عنایت خداوند و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم هیچ نتیجه ای جز شکست و تودهنی خوردن از مردم ایران چیز دیگری برای آنها نداشت.
دشمنان نظام و انقلاب چهل سال برای ایران توطئه می کنند
وی عنوان داشت: دشمنان نظام و انقلاب چهل سال است که در جنگ های مختلف اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و نظامی شکست خورده و با مشت محکم مردم ایران روبرو و شکست خورده است.
برخی رسانه ها بجای اغتشاش از اعتراض استفاده می کنند
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حماسه نهم دی حماسه بصیرت بود حماسه ای که برخی ها از نام بردن آن وحشت دارند از نام بردن فتنه و فتنه گر هم وحشت دارند و برخی رسانه های داخلی هم پیرو آنها هستند و نام اغتشاشات را اعتراضات می‌گفتند.
دشمن شناسی و بصیرت مردم در فتنه ۸۸ ستودنی است
وی ادامه دادند: دشمن شناسی و بصیرت مردم ایران در جریان فتنه ۸۸ ستودنی است چرا که خیلی ها حتی برخی خواص هم در آن زمان نتوانستند بصیرت کافی از خود نشان دهند .
خطیب نماز جمعه تهران ابراز داشت: اوباما از فتنه گران جریان سبز در سال ۸۸ به عنوان سربازان آمریکا نام برد منافقین و سلطنت طلب ها هم با هماهنگی جریان داخلی شان هر چه توانستند کردند تا ضربه بزنند اما با به صحنه آمدن مردم تو دهنی محکمی خوردند و شکست خوردند.
با بصیرت مردم اختلافی بین حوزه ،نظام و مردم ایجاد نخواهد شد
وی افزود: ما امروز به دشمنان نظام و انقلاب میگویم که آرزوی اختلاف افکنی بین حوزه های علمیه با نظام و انقلاب و مردم را گور خواهید بر چرا که ما بصیرت داریم و سیلی محکمی به شما خواهیم زد.
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مردم ما با بصیرتی که دارند میتوانند حماسه های نهم دی دیگری را رقم بزنند و دشمنان بدانند که هیچ غلطی نمیتوانند بکنند، گفت: دشمنان قصد دارند که فتنه های دیگری را بر مردم تحمیل کنند اما باید بدانند که با وجود این امت ولایت مدار و خیل عظیم بسیجیان و سپاهیان و عموم مردم هیچ کاری نمیتوانند بکنند و برای هزارمین بار از مردم ایران سیلی خواهند خورد.
ملت ایران تا آخرین نفس پشتیبان ولایت وکشور هستند
وی بیان داشت: ملت ایران دشمنان خود را خسته کرده است اما خود خسته نخواهند شد و تا آخرین نفس پشت ولایت و کشورشان خواهد ایستاد.
این استاد حوزه ادامه داد: تحریم های امروز و مشکلات اقتصادی پیش آمده هزینه دادن مردم و کشور برای استقلال ، اسلام ، حفظ دست آورد های اسلام است.
وی در ادامه گفت: مردم ایران دیدند که هشت ماه فتنه گران هر آنچه توانستند کردند و در جریان ظهر عاشورای ۸۸ و اهانت هایی که در آن روز کردند باعث شد دیگر مردم با آنها مدارا نکنند چرا که دیگر بحث اعتقادات شان بود .

دشمن امروز به دنبال نابودی نظام مقدس جمهوری ا‌سلامی است

حجت الاسلام علی اصغر ظهیری مدرس و محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال ترویج بی بند و باری و از بین بردن غیرت دینی مردم ایران اسلامی است.

وی افزود: ایران اسلامی در طول ۴ دهه عمر با برکت خود به عنوان الگوی اصلی آزادی خواهان جهان شناخته شده است و هر کس در هر گوشه از جهان که فریاد آزادی سر می دهد از تفکر انقلاب اسلامی بهره می گیرد.

ظهیری ادامه داد: جوانان برومند انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در برابر جنایات دشمن ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی بیان داشت: دشمن ما هم اکنون با توطئه های بسیاری به دنبال از بین بردن آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی برای جوانان است.



سمنان

با حضور باشکوه مردم انقلابی استان صورت گرفت؛ طنین "مرگ بر فتنه‌گر" در دیار قومس/ میثاق امت با ولایت در راهپیمایی ۹ دی

به گزارش خبرنگار مرآت، مردم سراسر استان سمنان صبح امروز همزمان با نهمین سالگرد حماسه ۹ دی، با حضور در میادین و خیابان‌های این استان سالروز قیام نهم دی را گرامی‌ داشتند.

مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه سمنان در روز "بصیرت و میثاق امت با ولایت" با حضور باشکوه خود در راهپیمایی حماسه ۹ دی، برگ زرین دیگری را به افتخارات خود افزودند.

مردم استان سمنان با سر دادن شعارهای "الله‌اکبر"، "مرگ بر فتنه‌گر"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" انزجار خود را از استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایت‌کار اعلام کردند و بار دیگر جنایت سران فتنه در سال ۸۸ را محکوم کردند.

امروز علاوه بر سمنان در جای جای استان نیز از بخش‌ها و روستاها گرفته تا شهرها سالروز حماسه ۹ دی گرامی داشته شده و مردم اعلام کردند که تا آخرین قطره خون خود از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.


لرستان

با حضور پر شور مردم انقلابی لرستان؛ مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در لرستان برگزار شد

به گزارش سفیر افلاک، مراسم بزرگداشت ۹ دی، روز «بصیرت و تجدید میثاق ملت با ولایت» صبح امروز هم‌زمان با سراسر کشور در استان لرستان آغاز شد، مردم ولایی لرستان با حضور پرشور خود در حسینیه ثارالله خرم‌آباد حماسه‌ای دیگر خلق کرده‌اند.

همچنین در سایر شهرستان‌های استان نیز مردم انقلابی به صحنه آمده‌اند تا بیزاری خود از فتنه گران را ابراز کنند؛ این تجمع عظیم مردم لرستان با سردادن شعارهای «الله‌اکبر»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» همراه است.

مردم لرستان با مشت کردن دستان خود و سردادن شعارهای بیزاری جویانه از دشمنان اسلام، جنایت سران فتنه در سال ۸۸ را محکوم می‌کنند و بار دیگر با آرمان‌های شهدا، انقلاب و با ولایت تجدید پیمان می‌بندند.

مردم شهیدپرور لرستان همیشه درصحنه بوده و این بار نیز با حضور پرشور خود برگ زرین دیگری را رقم می‌زنند و با وحدتی مثال‌زدنی و یک‌صدا فریاد خود را به گوش دشمنان نظام می‌رساندند و می‌گویند فتنه‌گران هیچ جایگاهی در نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند.

حضور پرشور همه اقشار مردم برکنار هم در این روز نشان می‌دهد که مردم انقلابی استان با تمام وجود پای عهدی که با امام بستند می‌مانند و تا پای جان از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند.

۹ دی

۹ دی

۹ دی


خراسان شمالی

حضور باشکوه مردم بجنورد در سالروز حماسه ۹ دی ۹۷

به گزارش عصر اترک، به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی تجمع باشکوهی توسط مردم مومن مرکز استان خراسان شمالی در محل میدان شهید تا مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

راهپیمایان با سردادن شعار مرگ بر فتنه گر، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را گرامی داشتند و هوشمندی، وقت شناسی، بصیرت و دشمن شناسی خود را به همگان نشان دادند.

علاوه بر بجنورد، تجمع باشکوه حماسه ۹ دی صبح امروز یک شنبه در ۱۵ نقطه از خراسان شمالی برگزار شد.

برپایه این گزارش در مراسم ۹ دی علاوه بر حضور اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه و جماعت اهل تسنن و تشیع، جانبازان و ایثارگران، دانشجویان و خانواده شهدا حضور داشتند.

سخنرانی این مراسم در بجنورد با حضور حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد: دشمنان در براندازی نظام دچار اشتباه محاسباتی شدند

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سید محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد کشور امروز در جمع مردم ولایت مدار خراسان شمالی در محل مسجد انقلاب بجنورد با گرامی داشت حماسه ۹ دی اظهار کرد: حماسه ۹ دی، روز میثاق ملت با مقام امامت ولایت و مقام معظم رهبری بود.

دشمنان در براندازی نظام دچار اشتباه محاسباتی شدند/کاهش بودجه نظامی کشور منجر به تضعیف نظام می شود,

حسینی گفت: هر چند که این روز فراموش نشدنی است، با این وجود، برخی هستند که دوست ندارند این روز، زنده بماند درحالیکه این روز حماسی، خط پایانی بود بر توطئه بزرگی که علیه انقلاب اسلامی کلید خورده بود.

وی تصریح کرد: در عین حال، ۴۰ سال از عمر این انقلاب گذشته و این انقلاب که الان مایه مباهات و افتخار این نظام است با استواری ملت و رهبری پابرجا است.

وی افزود: این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا که کشور خود را ابر قدرت دنیا می داند برای سفر به عراق با ترس و لرز و بدون اطلاع قبلی می آید و اعتراف می کند که هفت تریلیون دلار هزینه کرده ایم اما نمی دانیم که امنیت چیست؟

به گفته حسینی، عزت و افتخاری که امروز انقلاب اسلامی دارا است حاصل بیداری، حرکت اسلامی و جبهه مقاومت نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه است درحالیکه غرب و آمریکا طی این ۴۰ سال به طور دائم نقشه می کشیدند که چگونه نقشه خاورمیانه را تغییر دهند و حال امروز شاهد هستیم آمریکا در حال عقب نشینی از خاورمیانه است و همپیمانان او در حال ملامت کردن شان هستند.

وی تصریح کرد: عزت، افتخار و جایگاه کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و در عرصه بین المللی دست آورد بزرگ انقلاب اسلامی است، در عین حال، متوجه وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی درون کشور نیز هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخن خود، با تصریح بر این مطلب که در حال حاضر تحولات جهانی به گونه ای رقم می خورد که فرش از زیر پای آمریکا در حال کشیده شدن است، عنوان کرد: آمریکا در شرایط کنونی در وضعیتی به سر می برد که وقایعی همچون جنگ یمن و حتی قتل خاشقچی برای این کشور رسوایی به بار آورده و یک نفرت عمومی علیه آمریکا و عربستان را بوجود آورده اسیت.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این در حالی است که موقعیت کنونی ایران در منطقه و در عرصه بین المللی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و همراهی ملت با رهبر همچنین ایستادگی در برابر توطئه ها به یک موقعیت ممتازی تبدیل شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: حتی این روحیه جهاد، شهادت، استقامت و پایداری که نظام جمهوری اسلامی ایران به آن اعتقاد داشت و به آن عمل می کرد به بدنه ملت هایی که دولت هایش در منطقه سیاست سازش و تسلیم داشتند نیز تزریق شد.

وی در ادامه به واقعه فتنه سال ۸۸ و حماسه ۹ دی ماه نیز اشاره کرد و گفت: ساده انگار نباشیم که تظاهرات سال ۸۸ یک رویداد ساده و خودجوش بود.

حسینی با اشاره به وقوع انقلابات رنگین در کشورهایی از جمله اکراین، گرجستان و قرقیزستان که در قبل از سال ۸۸ شمسی رقم خورده بود البته این انقلابات با هدایت کشورهای غربی و آمریکایی مدیریت می شد.

وی اظهار کرد: این انقلابات رنگین که در هنگام برگزاری انتخابات در این کشورها رخ می داد، کشورهای غربی و آمریکا تصور می کردند که می توانند این نسخه را برای ایران نیز بپیچند.

وی گفت: این توطئه کنندگان که هدف تغییر حکومت و براندازی نظام را برای ایران هدفگذاری کرده بودند با همان نسخه انقلابات رنگین نرم می خواستند این هدف را برای ایران رقم بزنند درحالیکه آنان از پیوند عقیدتی و عاطفی میان رهبری و ملت در ایران غافل بودند و محاسبات آنان برای نسخه پیچی ایران اشتباه از کار درآمد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با این وجود، عده ای در داخل و خارج از کشور که سلطنت طلب، ضد انقلابی، منافق، دموکرات، بهایی و وهابی بودند با جوسازهای کشورهای توطئه گر همراه شدند و تظاهرات حساب شده در سال ۸۸ را برپا کردند.

در عین حال، وی تصریح کرد: همچنان هنوز عده ای در داخل کشور درصدد تضعیف قدرت این نظام هستند.

حسینی افزود: در حال حاضر موضع گیری علیه سپاه، کاهش بودجه نظامی در کشور، فشار اقتصادی و معشیتی بر مردم و منصوب شد عده ای از فتنه گران سال ۸۸ در پست های مدیریتی در کشور نشانه چیست؟

گیلان

همایش بزرگداشت ۸ و ۹ دی در رشت برگزار شد؛ صفارهرندی در رشت: کلید خوردن عملیات فریب برای فراموش شدن حماسه ۹دی/ خاستگاه فتنه در دلی است که فقط به فکر منفعت طلبی شخصی است

به گزارش خبرنگار ۸دی، محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در اجتماع طلایه داران ولایت که به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹دی در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد با بیان اینکه به مردم گیلان باید دست مریزاد گفت که تقدم این امر خیر را در ۸دی ۸۸ به صورت تاریخی به نام خود ثبت کردند، اظهار کرد: حضور مردم در۸دی برای مقابله با فاجعه روز عاشورا ۸۸ یک افتخار بود و این حضور مردم، نماینده شعور و احساسات انقلابی شما است.

وی در رابطه با حماسه تاریخی ۹دی به عنوان یک تصویر جاودانه از نسبت اعتقادی مردم با مقدسات یاد کرد و افزود: اگر عده ای از روی بی معرفتی یا کینه توزی اصرار دارند که این تاریخ را محو کنند، حضور مردم به آنها این اجازه را نخواهد داد و آن ها باید بدانند که ایستادگی در مقابل مردم فقط به ضرر آنها خواهد بود.

** کلید خوردن عملیات فریب برای فراموش شدن حماسه ۹دی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مباحث انحرافی جهت منحرف کردن ذهن عموم مردم و انجام عملیات فریب برای فراموش شدن روز ۹دی بیان کرد: اینها همان کسانی هستند که در روزگار فتنه دستشان را به دست مهجور ترین دشمنان ملت دادند و آبروی این کشور را به حراج گذاشتند.

صفار هرندی رأس فتنه را آمریکای خبیث دانست و ادامه داد: کسانی که به رأس فتنه تعبیر شدند در واقع افراد داخل این نظام بودند که روزی سودای نشستن به مقام بالاتر بر دل های آنان وارد و شهوت جاه طلبی چنان بر آنها رسوخ کرد که چشمانشان را بر تمام اعتقاداتشان بستند.

وی با بیان اینکه دشمن برای پیدا کردن عناصر ریاست طلب طراحی کرده بود و افراد داخلی هم این فرصت را یک فرصت طلایی برای خود تعبیر کردند و دست دوستی با آنها دادند گفت: هوشیاری مردم بسیار بالا بود که این‌فتنه خنثی شد.





** بیشترین ضربه به کشور از پیوند عناصر داخلی و خارجی رقم خورد

صفارهرندی با بیان اینکه در طول ۴۰سال انقلاب برای ما روشن شد که هرجایی که بین عناصر داخلی و بیرونی پیوند برقرار شد بیشترین ضربه را خوردیم تاکید کرد: ضربه ای که خائنین به مردم می زنند با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش عوامل نفوذی داخلی در فتنه ها اذعان کرد: نمونه این مسئله همان فرزند خاطی و خائن یک مسئول که نمک خورده همین سفره است اما به دشمن دست دوستی می دهد است.





**خاستگاه فتنه در دلی است که فقط به فکر منفعت طلبی شخصی است

وی با اشاره به اینکه ادعای حکمرانی سالم آنها دروغ است و تنها به فکر منفعت طلبی شخصی هستند تصریح کرد: خواستگاه فتنه در دلی است که فقط به فکر منفعت طلبی شخصی است.

صفارهرندی فتنه را نتیجه پیوند عوامل نفوذی داخلی و خارجی معرفی کرد و ادامه داد: نظارت همه مردم و دستگاه های دولتی و نظامی در این شرایط باید جلودار این فتنه شود.

** بخش قابل توجهی از مشکلات با تدبیر مسئولان داخلی حل می شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با اعتراض و دلخوری های مردم از اوضاع آشفته بیان کرد: قضایای این‌روزها ثابت می کند که بخش قابل توجهی از مشکلات با تدبیر مسئولان داخلی مثل بازار ارز حل خواهد شد.

وی با اشاره به انتخابات نمایندگان مجلس با بیان اینکه شخصی را انتخاب کنید که دلبسته به برکات نازل شده از دشمن نباشد و دست نیازش به طرف ملت خود باشد بیان کرد: حتما ما می توانیم بر اوضاع داخلی خود تسلط داشته باشیم و به ثبات برسیم.

صفارهرندی با بیان اینکه جهان در ما ابرقدرت پیروزی را می بیند و درس آموز دنیا، انقلاب ما است تصریح کرد: امروز برند ما برند موفقیت است.

** همگان بر نفوذ کلام ملت ایران در معادلات جهانی اقرار دارند

صفار هرندی با بیان اینکه حاصل ۸ سال پس از ۹دی سال۸۸ اقرار همگان بر نفوذ کلام ملت ایران در معادلات جهانی و نسبت به آمریکا است تاکید کرد: ظرفیت عظمت و بزرگی در درون ملت ما وجود دارد به طوری که در مبحث علم رتبه ۱۶، در علم نانو رتبه ۴ و در اقتصاد دارای رتبه ۱۸ از بین ۲۰۰ کشور هستیم.


کرمان

در مراسم بزرگداشت ۹ دی دانشگاه باهنر مطرح شد: آنهایی که در فتنه۸۸ سکوت کردند فکر می کردند کار نظام تمام شده است

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: در فتنه ۸۸ یک عده که بیشتر آنها مسئولین و نخبگان بودند، تصور کردند کار انقلاب تمام است به همین دلیل سکوت کردند که پس از تغییر رژیم بتوانند زندگی کنند.

به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه به مناسبت سالروز ۹دی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر در مسجد باقرالعلوم(علیه السلام) گفت: انسان باید از تجربه های پیشینیان استفاده کرد به همین دلیل در قرآن داستان هایی از نکات مثبت و منفی تاریخ بیان شده است.

وی با اشاره به داستان عبور بنی اسراییل از رود نیل، اظهار داشت: اگر روزی دشمن با تمام قدرت پشت سر قرار گرفت اگر دلمان به خدا وصل باشد یک راه برای ما باز میکند و دشمن را مفتضحانه از بین میبرد.

شیرازی با بیان اینکه سال ۸۸ دشمن تمام قد برای نابودی جمهوری اسلامی ایستاد، ابراز داشت: در فتنه ۸۸ یک عده که بیشتر آنها مسئولین و نخبگان بودند، تصور کردند کار انقلاب تمام است به همین دلیل سکوت کردند که پس از تغییر رژیم بتوانند زندگی کنند.

وی تصریح کرد: اما مردم نه ناامید شدند و نه خسته بلکه به صحنه آمدند تا بگویند کار انقلاب تمام نشده است.

این مقام مسئول در سپاه قدس با تاکید بر اینکه نتیجه این پایداری مردم ایران، بیداری اسلامی شد، اظهار داشت: انقلابیون کشورهای شمال آفریقا در سفری به ایران گفتند که ما وقتی دیدیم مردم ایران در مقابل دشمن ایستادند و انقلاب را بر خلاف خواست آمریکا ادامه دادند فهمیدیم میشود در مقابل آمریکا و اسراییل ایستاد.

وی ادامه داد: دشمن همیشه میخواست مردم ایران را ذلیل کند اما امروز میبینیم که مهر ایرانیان در دل مردم کشورهای اسلامی مثل عراق و سوریه وارد شده است.

شیرازی اعلام کرد: فتنه ۸۸ برای ما یک تجربه شد که بدانیم کسانی که زمانی در جمهوری اسلامی بودند، میتوانند علیه این انقلاب بیاستند

وی با اشاره به سخن اصلاحات طلبان کرمانی گفت: اتفاقات سال ۸۸ این درس را داشت که اگر ما در هر فتنه ای نگاهمان به رهبری باشد پیروز میشویم.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس تصریح کرد: از دشمن انتظاری جز دشمنی نمیتوانیم داشته باشیم ولی اگر ما هوشیار باشیم میتوانیم در هر جنگی پیروز شویم.






آذربایجان غربی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: طومار فتنه گران در ۹ دی به هم پیچیده شد/ ملت بصیر ایران حماسه ۹ دی را فراموش نخواهد کرد

به گزارش اروم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، صبح امروز در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی، که در محل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ملت انقلابی ایران همواره پشتیبان ولایت فقیه است و ما حماسه ۹ دی را فراموش نخواهیم کرد.
وی افزود: همین بصیرت و بیداری مردم باعث شد به میدان آمدند و ماهها فتنه گران کشور را به آشوب کشیده بودند و پیروزی امت اسلامی در انتخابات که ۴۰ میلیون نفر به پای صندوق آمده، دشمن را ناامید کرده بودند.
امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: ملت عزیز ما نتوانست این میزان توهین و جفا به رهبری را تحمل کند و در ۹ دی به صحنه آمده و طومار فتنه گران را درهم پیچیدند.
حجت الاسلام قریشی گفت: امت حزب الهی و بصیر و بیدار جمع شده اند تا اعلام کنند که حماسه ۹ دی همچنان هست و نباید کسی جرات فکر فتنه و ایجاد مشکل برای کشور را در سر داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ عملکرد برخی خواص به گونه ای بود که مظلومیت امام علی را تداعی می کرد، ابراز کرد: همانگونه که برخی خواص، امام علی(ع) را چنان مظلوم کرده و آزار دادند که ایشان فرمودند قلب مرا از خون پر کردید و سینه مرا از خشم مالامال کردید و غصه ها را جرعه جرعه به من نوشاندید و چنان مرا خار کردید که مشرکین قریش گفتند امیرالمومنین مرد شجاعی است اما مدیریت بلد نیست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: در ۹ دی جمع شدند تا اعلام کنند حماسه ۹ دی همچنان وجود دارد ونباید کسی جرئت فتنه بکند
حضور شما توسط فرشتگان الهی ثبت می شود و اجر بزرگی را خدای تعالی در نظر دارد و همواره پیروزی نهایی از آن امت حزب الله خواهد بود.

مازندران
گزارش بلاغ به مناسبت بزرگداشت حماسه ۹ دی؛ از فتنه ۷۸، ۸۸ تا ۹۸، دشمن رنج خود می‌برد و زحمت ما می‌دارد/ تحکیم و تعمیق وحدت ملی، نتیجه شیطنت شیاطین

به گزارش بلاغ، در روز نهم دی ماه ۱۳۸۸، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده‌ها میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای دیگر کشور برای جهانیان به نمایش گذاشته شد.

از زمانی که جریان فتنه در روز قدس و ۱۳ آبان سال ۸۸ بر شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" ضربدر کشید و اقدام به سردادن شعارهای انحرافی کرد، تا هتک حرمت بزرگ‌ترین مقدسات مردم ایران خیلی طول نکشید.

فتنه گران با هتاکی به امام راحل در ۱۶ آذر قلب ملت ایران را به درد آوردند اما وقتی کار به جسارت به خیمه ابا عبدالله(ع) و هتاکی به روز مقدس عاشورا کشید، دیگر صبر ملت لبریز و شد آنچه شد.

ضرغامی: حماسه ۹ دی انقلاب سوم ما بود/ پیام ۹ دی، وحدت مردم است و همواره باید حفظ شود

به گزارش اروم‌نیوز، عزت الله ضرغامی صبح امروز، ۹ دی ماه، در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی، که در محل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حماسه ۹ دی یادآور قیام ملت مقابل دشمنان و استکبار بود و دشمنان امیدوار بودند انقلاب را درهم بکوبند، اما با حضور استثنائی و یکپارچه مردم، نقشه های آنان نقش برآب شد.
وی افزود: در آستانه دهمین سال حماسه بزرگ دشمن با به یاد آوردن حادثه و حماسه ۹ دی خیلی از طمع ها را فراموش کردند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی گفت: بعد از حادثه تلخ عاشورا در خیابان انقلاب حدود ۱۰۰ نفر به امام حسین(ع) اهانت کردند، فردای آن روز خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم در جلسه خصوصی که سران قوا خدمتشان رسیدند و رهبری از دو وزیر مسئول سوال و استنتاق کردند.
ضرغامی تاکید کرد: جمعیت عظیمی که ۲۵ خرداد به خیابان آمده و در دفاع از نامزد شکست خورده شعار دادند و راهپیمایی کردند اما بعد از ۲۹ خرداد نماز جمعه تاریخی رهبر انقلاب فاصله گرفتند و فقط عده کمی در کف خیابان بودند و آن هم تنها در چند خیابان اصلی تهران، رهبر معظم انقلاب این وزیر را نسبتا توبیخ کردند که چرا غفلت کردید اما با توضیحات وی رهبری قانع نشد.
وی ادامه داد: ۹ دی حماسه بزرگی است که متعلق به مردم است و در واقع حماسه ۹ دی انقلاب سوم ما بود بعد از ۵۷ و بعد از ۱۳ آبان ۵۸ که لانه جاسوسی تسخیر شد با روشنگری هایی که شد و اسنادی که از لانه جاسوسی به دست آمد علم مردم افزوده شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: اما ۹ دی انقلاب سوم بود چرا که عمق فهم و درک و بصیرت مردم که در دوران فتنه و گرد و غبار به وجود آمد به تشخیص حق و باطل کمک کرد.
وی، با اشاره به اینکه خیلی از جوامع نمی توانند از دل فتنه بیرون بیایند، گفت: پیام ۹ دی، وحدت مردم بود و این وحدت باید همواره حفظ شود، همه زیر لوای رهبری هستیم و رهبری بر دفع حداقلی و جذب حداکثری تاکید دارند، برخی اصول وحدت را رعایت نمی کنند ولی پیام ۹ دی وحدت بوده و این است که همه در راه پرافتخار انقلاب، همراه هم باشیم.
ضرغامی، تاکید کرد: در طول تاریخ، ساکتین در عرصه‌های انقلابی اصحاب فتنه بوده اند و باید آنان را با بصیرت بالا شناخت. کسانی که یک پای آنان در مملکت بوده و در مواقع دیگر پای آنان در آمریکا و کشورهای اروپایی است، نمی توانند مدیران شایسته‌ای برای مردم و مملکت باشند.
وی، بیان داشت: کسانی که فتنه‌گر شدند و نظم کشور را برهم زدند، سوابقی در انقلاب داشتند، ولی در یک سرایزی افتادند که دیگر نتوانستند خود را پیدا کنند. کسانی هم بودند و هستند که هرچه داشتند از نظام و ولایت فقیه بود، ولایت، نیروهایی می‌خواهد که در اوج فتنه سکوت نکنند و در صحنه باشند.
عضو شورای عالی فضای مجازی، ادامه داد: نه فقط در تهران، بلکه در سراسر کشور این حماسه رخ داد، اگر ۹ دی برجسته شد به دلیل عمق بصیرت مردم بود که نشان دادند حق شناس هستند و تبعیت از رهبری می‌کنند، قطعا بهانه تقلب در انتخابات سال ۸۸، رمز عملیات بود.
وی، خاطرنشان کرد: فتنه در هر دورانی یک ویژگی و رنگ خاصی می تواند داشته باشد و ممکن است در این دوران نیز فتنه‌ای ایجاد شود که رهبر بارها بر آن تاکید کرده اند. فتنه از انفعال برخی مدیران و مسئولان و به دلیل رفتارهای ناامیدکننده آنان است.
وی، همچنین ابراز داشت: فضای مجازی، مملو از حرف‌های ناامید کننده است که همه این‌ها سردمداری فتنه بوده و آدرس اشتباه هستند، مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که اگر مقاومت هزینه دارد، هزینه های سازش از آن بسیار بیشتر بوده و دستاوردهای مقاومت همواره ماندگار است.
ضرغامی، پیام ۹ دی را پیام وحدت مردم دانست و عنوان کرد: این وحدت باید همواره حفظ شود، پیام ۹ دی وحدت بوده و این است که همه در راه پرافتخار انقلاب، همراه هم باشیم.

*هدف قرار دادن پایه‌های نظام جمهوری اسلامی توسط جریان فتنه به بهانه تقلب در انتخابات

رضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به هدف اصلی جریان فتنه در سال ۸۸ اشاره واظهار کرد: جریان فتنه پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را به بهانه تقلب در انتخابات هدف قرار داد، منافع ملی را نادیده گرفت و خسارات سنگینی به نظام زد.

وی افزود: با فلج کردن کار کشور و جامعه، امنیتی کردن فضای کشور و جامعه با آشوب، تولید سوژه و فرصت برای نقش‌آفرینی رسانه‌های معارض غربی و ضدانقلاب، نپذیرفتن رای مردم و زیرسوال‌بردن سلامت انتخابات و جمهوریت نظام، وسیله نفوذ و حضور غربی‌ها در داخل کشور شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: جریان فتنه با ظلم بزرگی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کرد، جریانات ضدانقلاب اعم از سلطنت‌طلب، منافقین، در آشوب‌های ۸۸ میدان پیدا کرده و خسارت‌های فراوانی را به نظام، اموال عمومی و جان و مال مردم وارد کردند که اوج آن در حرمت‌شکنی عاشورای ۸۸ ظاهر شد.

*حماسه ۹ دی، پیروزی بصیرت مردم ایران بر فتنه

احمدی افزود: شعارهای روز ۹ دی مشخص کرد مردم به هیچ جناحی گرایش ندارند، مردم در ۹ دی نشان دادند برای دفاع از انقلاب، نظام و رهبری و مقابله با انحراف از مسیر انقلاب که مقدمه نفوذ و رخنه در داخل است، در صحنه هستند.

وی تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ۹ دی «یکی از قله‌های فراموش‌نشدنی»، «حرکت برخاسته از بصیرت»، «شناختن موقعیت و حضور در لحظه‌های مورد نیاز»، «حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی» در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: حماسه ۹ دی، قیام گسترده و فراگیر مردم ایران در حقیقت، پیروزی بصیرت مردم ایران بر فتنه بود.

*هوشیاری در مقابل فتنه‌های دشمنان در سال ۹۸

احمدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص احتمال ایجاد فتنه در سال ۹۸ هشدار داده‌اند، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن توصیه رهبرمعظم انقلاب، باید در مقابل فتنه‌های دشمنان در سال آینده هوشیار باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: حوادث سال ۸۸ تمام نشده و دشمن با رفع اشکالات خود به دنبال طراحی فتنه‌ای جدید است که محور آن‌ها اصل نظام و ولایت فقیه است، در فتنه ۸۸ اوباما بیان کرد که اشکال بزرگ ما در این فتنه این بود که از طبقه متوسط به بالا استفاده کردیم و نتوانستیم طبقه متوسط به پایین را مورد استفاده قرار دهیم.

*انزوای خواص بی بصیرت

حماسه ۹دی ۸۸ مردم ولایت مدار ایران پس از چند ماه تحرک بی حاصل فتنه آفرینان و حامیان داخلی و خارجی آنان توانست انقلاب اسلامی و نظام مقدس برآمده از آنان را از توطئه‌های خطرناک پیچیده کانون‌های استکباری و صهیونیستی، با کور کردن چشم فتنه و انزوای خواص بی بصیرت، سرفصل جدیدی از پیوند مستحکم بین امام و امت را در جامعه اسلامی ایران بگشاید. این روز استثنایی، نه در یک روز تعطیل نه با تبلیغ هیچ رسانه‌ای و یا دعوت بزرگان شکل گرفت.

همه مردم به عشق ولایت فقیه و رهبری بدون در نظر گرفتن عقاید سیاسی و حزبی در حماسه با شکوه ۹ دی شرکت کرده بودند.

مردم مسلمان ایران در ۹ دی ۸۸ با حضور چشمگیر خود، بصیرت و هوشیاری ملت مسلمان را به رخ جهانیان نشان دادند به طوری که این حضور پرشور برای همیشه به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ ایران به ثبت رسید.

مردم انقلابی کشورمان با شعارهایی نظیر «اینهمه لشکرآمده،به عشق رهبرآمده»،«مرگ بر ضد ولایت فقیه»،«خامنه ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است»،«سبز فقط سبز علی،لعنت به سبز موسوی»،«وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد،ارتش عالم نتواند که جوابم دهد»، این حماسه پرشور را تاریخی کردند.

در این روز همه آمده بودند شش ماهه، سه ساله، جوان، پیر، زن، مرد، ویلچری، شیمیایی و...

*حماسه ۹ دی، بن بست دوگانه سران فتنه

خودشان شعار خلق می‌کردند، که تمام شعارها در حمایت از رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و تقویت نظام مقدس اسلامی و اعلام انزجار از فتنه گران بوده است. این مردم آمده بودند، یوم الله دیگری خلق کنند تا در تارک انقلاب اسلامی چون خورشید بدرخشد. این روز برای بدخواهان به همان اندازه آزار دهنده است که برای دوستان انقلاب اسلامی در داخل و سراسر جهان یک هدیه الهی بوده است.

حماسه ۹دی۸۸، سران فتنه را در بن بست دوگانه قرار داد زیرا از آن روز به یادماندنی تا به امروز دیگر نتوانسته‌اند مدعی خط امام و نه مدعی مردم باشند، آنها هر دو مسیر را خراب کرده‌اند.

مدعیان دروغین خط امام با عبور از ولی زمان از حرکت میلیونی مردم در پیمودن مسیر سخت انقلاب اسلامی باز مانده‌اند و دیگر نتوانسته‌اند خودشان را جزو وارثان انقلاب اسلامی بدانند.

حماسه ۹ دی نشان داد که اگر چه فتنه‌های صدر اسلام در بعضی مواقع منجر به شکست ظاهری دین داران واقعی شد ولی در فتنه‌های آخرالزمان، این منافقان و فتنه گران خواهند بود که نابود می‌شوند و از چشم مردم می‌افتند، همانگونه که در این فتنه ۸۸ دیدیم آن حماسه‌ای بزرگ تمام فتنه‌گران را تا سرحد نابودی پیش برد.

ملت ایران در مسیر پیشبرد و پیشرفت انقلاب همواره با فتنه‌های بزرگی مواجه است و طراحی دشمن نیز فتنه جدیدی است، اگرچه فتنه ۸۸ را پشت سر گذاشته‌ایم ولی باید خود را برای فتنه‌های بزرگ‌تر آماده کنیم.

ایلام

مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: دشمنان در فتنه ۸۸ به دنبال سقوط نظام و حذف رهبری بودند/ جشن چهل سالگی انقلاب در اوج اقتدار

به گزارش ایلام بیدار، "علی محمد نائینی"، مشاور فرمانده سپاه پاسداران امروز؛ ۹دی ماه در اجتماع مردم ایلام به منظور پاسداشت حماسه ۹ دی در مصلی بزرگ این شهرگفت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب حربه ها و شیوه های مختلفی را از ایجاد تفرقه میان قومیت ها در ابتدای انقلاب تا بروز جنگ تحمیلی ۸ ساله و همچنین تحریم های اقتصادی بکار گرفته تا مانع تداوم این نظام مردمی و الهی شوند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران در بهمن ۵۷ نظام دو قطبی حاکم بر جهان را به چلش کشید و همین عامل باعث شد سردمداران غرب و شرق به مخالفت با این نهضت برخیزند.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران افزود: روحیه استکبار ستیزی و حمایت از مظلومان در برابر حکان ظالم و سرکش و تلاش در جهت برقراری عدالت اجتماعی از مهم ترین رویکردهای انقلاب ملت ایران بود که باعث شد آزادیخواهان سراسر عالم به تبعیت از این حرکت نهضت هایی را آغاز کنند.

نائینی ادامه داد: صدها گروهک سیاسی و ایادی استکبار برای نابودی انقلاب بسیج شده و با گرفتن انرژی از نیروهای انقلابی سعی در حذف این نظام داشتند ولی آحاد مردم با تبعیت از ولایت فقیه اجازه ندادند خطر جدی بر کیان انقلاب وارد شود.

وی با اشاره به توطئه دشمنان داخلی و خارجی در سال ۸۸ گفت: پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ فضایی تبلیغی مسمومی علیه کشور شکل گرفته بود تا نظام را با چالش روبرو کنند.

مشاور فرمانده سپاه اضافه کرد: دشمنان انتخابات را بهانه کردند و در اصل به دنبال سقوط نظام و حذف رهبری به عنوان ستون و خیمه انقلاب بودند ولی رهبری با تمام قوا در مقابل زورگویی دشمنان ایستادگی کردند و اجازه ندادند حق مردم ناحق شود.

نائینی گفت: عوامل داخلی استکبار نیز به بهانه تقلب در انتخابات کشور را به چالش جدی کشاندند و در شرایطی که تشخیص وضعیت برای مردم سخت بود چون یک طرف این ماجرا و دعوا افرادی از داخل نظام و همراهان امام در انقلاب بودند و این تردیدهایی را ایجاد کرد.

وی یاداور شد: این توطئه نیز با بصیرت مردم و هوشیاری نیروهای انقلابی خنثی شد و امروز کشورمان ۴۰ سالگی خود را در اوج اقتدار جشن خواهد گرفت.




قزوین
حاجی بابایی در قزوین عنوان کرد؛ ۹دی نمونه استمرار و پویایی تفکر انقلابی / اقتصاد لیبرالیسم معیشت مردم را به تنگنا برده است

به نقل از شاخص، حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حماسه ۹دی در قزوین که در خیابان شهدای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۹ دی ماه و به عنوان یوم الله است، روزی که در کشور ما از آن به عنوان ایام اللهی که نظام جمهوری اسلامی به دلیل حضور انقلابی ملت ایران بار دیگر رسمیت یافت و حرکت انقلابی که در استمرار انقلاب اسلامی بسیار موثر بود.

۹دی نمونه استمرار و پویایی تفکر انقلابی / اقتصاد لیبرالیسم معیشت مردم را به تنگنا برده است

وی افزود: انقلاب اسلامی هدف بلندی برای مردم و رهبران ایران تعریف و بر اساس آن کار خود را شروع کرد که برای دانستن این اهداف باید به وصیت نامه شهدا نگاه کنیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: اکثر شهدا در وصیتنامه خود به یک مفهوم مشترک اشاره کردند که ما می‌خواهیم انفلاب کنیم و در ایران پرچمی را به دست بگیریم و اسلام را در دنیا معرفی کنیم چراکه در دنیا پرچم اسلام سعودی و امریکایی به بالا رفته بود و با اسلام ناب فرسنگ‌ها فاصله داشت.

حاجی بابایی عنوان کرد: اسلام امریکایی و سعودی یعنی اسلامی که در دنیا تولید داعش می‌کند و برای ترامپ رقص شمشیر راه می‌اندازد و به دخترش میلیاردها دلار هدیه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در طول ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، اهداف انقلاب و کارآمادی نظام جمهوری اسلامی را در مکتب اهل بیت به اثبات رساندیم.

نماینده مجلس دهم ابراز کرد: امروز توانستیم اسلام اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم و موفق شدیم عراق که خواستگاه اهل بیت(ع) و مورد احترام شیعیان و مسلمانان است از دست اسلام سعودی آزاد کنیم و به دست اسلام اصلی برسانیم و در اربعین حسینی شاهد حرکت میلیونی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان هستیم.

حاجی بابایی گفت: امروز استکبار جهانی در خاورمیانه زمین گیر است و شاهد پیروزی محور مقاومت در منطقه به ویژه در سوریه و لبنان هستیم که همه تحت تاثیر ایران اسلامی اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: امریکا به دنبال آن است به هر شکل ممکن اهداف شومش را در داخل کشور برای ضربه و تضعیف انقلاب دنبال کند و نهم دی یکی از روزنه‌هایی بود که برای اقدام امریکا بر علیه تفکر ایران اسلامی شکل گرفت.

وزیر اسبق آموزش و پرورش افزود: امروز زیبایی ۹ دی به دلیل حضور گسترده مردم به حمایت از اعتقادات دینی، غیرت و شرف ملت ایران است که در تاریخ مثال زدنی است.

حاجی بابایی تصریح کرد: اگر در مسجد کوفه امام علی (ع) را به شهادت رساندند به دلیل آن بود که مردم حضور نداشتند و اگر امروز رهبر ما در مقابل استکبار ایستادگی می‌کند به خاطر ض۱ور همیشگی مردم است؛ این مردم در طول تاریخ نشان دادند اگر اراده کنند هیچ سدی جلودار آن‌ها نخواهد بود.

وی تاکید کرد: انقلاب ما توانسته در تمام صحنه‌های بین المللی حضور داشته باشد و امریکا را از منطفه متواری کرده به طوری که رییس جمهدر امریکا را مجبور کرده شبانه در پایگاه نظامی خود در عراق با سربازان دیدار کرده و بازگردد که نشان دهنده ترس ابرقدرت‌ها از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مجلس دهم ابراز کرد: دشمن امروز به این نتیجه رسیده که با تفکر اسلامی نمی‌تواند مقابله کند و توان جنگ نظامی با ایران اسلامی را ندارد چراکه به عنوان قدرت منطقه شناخته شده است.

حاجی بابایی بیان کرد: از آنجایی که امریکا نمی‌تواند وارد هماورد ایدئولوژی با ایران اسلامی شود لذا از طرق دیگر وارد می‌شود؛ یکی دیگر از قدرت‌های ایران قدرت موشکی است که امروز امریکا با تمام توان تهدید می‌کند که ایران باید توان موشکی خود را کاهش دهد.

وی ادامه داد: برنامه دیگر امریکا جنگ روانی و اعتقادی است که چون از همه جا شکست خورده فکر می‌کند از این طریق می‌تواند وارد شود؛ درست است که ما در وضعیت اقتصادی دچار مشکل هستیم اما میلیون‌ها جوان مانند شهید حججی داریم که با الگوگیری از امام حسین(ع) با دشمن مقابله می‌کنند و یک قدم عقب نمی‌ایستند.

حاجی بابایی تصریح کرد: تفکر انقلابی گری در داخل و خارج از کشور موفق بوده اما متاسفانه اقتصاد ما در کشور طی چهل سال اقتصاد لیبرالیستی بوده و امروز در کشور اقتصاد لیبرالی‌ها انقلابی‌گری را گروگان گرفته و شهید حججی ها باید تقاص اشرافی‌گری را بدهند.

وی عنوان کرد: کسانی که به شهادت رسیدند باید تقاص کار کسانی را بدهند که یک روز برای انقلاب نجنگیدند اما پای سفره انقلاب نشسته و حکم می‌دهند؛ چرا باید در کشور ما به عنوان منادی عدالت و وحدت شاهد اقشار کم درآمد و مشکلات اقتصادی و معیشتی عده‌ای باشیم؟.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: این مشکلات اقتصادی به دلیل کندی حرکت جهادی مسئولان است در حالی که ملت ما هروقت ارداه کردند باقدرت از انقلاب دفاع کردند که ۹دی یک مورد از آن است.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: پشت پرده نه دی چه بود؟ روزی که ۸۰ درصد ملت ایران در انتخابات حضور یافتند تا پاسخ آمریکا را بدهند نیز روزنه‌ای برای آمریکا باز شد تا با نفوذ بتواند به اهدافش برسد اما نتوانست در برابر بصیرت و آگاهی ملت ایران دوام بیاورد چراکه این ملت در برابر توهین به اعتقادات و عاشورا ساکت نمی‌مانند.

وی افزود: بدون شک مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد و امروز ملت بزرگ ایران در نهم دی ماه جمع جمع شدند تا به رهبر خود لبیک بگویند و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ در سال های آینده فتنه‌های بزرگی رخ خواهد داد، ملت ایران امدند تا اعلام آمادگی و آگاهی کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید کرد: ما جلوی کسانی که اشرافی گری دارند می‌ایستیم و دشمن به دنبال تفرقه افکنی در کشور است و نفاق چهره خود را نمایان می‌کند؛ دشمن با توطئه‌ها در کمین است تا چهره‌های انقلابی را به فساد بکشاند.

وی بیان کرد: یکی از توطئه های دشمن این است که به انقلابیون بگوید سکوت کند و این سکوت مرگ بار است و مانند سکوت در واقعه عاشوراست.

حاجی بابایی تصریح کرد: مردم امروز پشت انقلاب و ولی فقیه ایستاده‌اند و مجلس و دولت باید انقلابی عمل کند و اشرافی گری باید از بین برود چرا باید مسئولی که بر سر سفره انقلاب می‌ایستد به فکر شکم سیری خودش باشد؟.

وی در پایان افزود: ما پشت ولی فقیه و رهبرمان هستیم و با دفاع از رهبر و انقلاب فصل‌های خوبی را شاهد خواهیم بود و با حرکت انقلابی قوای سه گانه مشکلات اقتصادی را پشت سر خواهیم گذاشت.



انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۱۰:۳۹

28 Dec 2019