۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۱۷۱۸۸

وضعیت مصرف سیگار در کشور بحرانی است

تبلیغات گسترده بسیاری از کارخانجات تولید سیگار در کشور توانسته است آمار مصرف سیگار را به دو برابر افزایش دهد.
وضعیت مصرف سیگار در کشور بحرانی است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز :  سیگار، یکی از معضلاتی است که از گذشته سلامتی جامعه ما را به خطر می اندازد و حدود دو سالی است که با آزاد شدن واردات آن بیش از گذشته قشر جوان را به سمت خود می کشد.

بنا به گفته یک منبع آگاه، تبلیغات گسترده بسیاری از کارخانجات تولید سیگار در کشور توانسته است آمار مصرف سیگار را به دو برابر افزایش دهد. 

به گفته یکی از توزیع کنندگان سیگار در استان که بیش از ۱۰ سال سابقه کار در این زمینه را دارد هیچ زمانی مانند این دو سال اخیر وضعیت مصرف سیگار بحرانی نبوده است.

وی آزاد شدن واردات سیگار در پایان دولت آقای احمدی نژاد و ادامه همین روند توسط دولت روحانی را ضربه سنگینی به جوانان این مرز و بوم و شرکت دخانیات ایران عنوان کرد و گفت: در صورت ادامه روند واردات سیگار به کشور، شرکت دخانیات تا شش ماه دیگر به تعطیل می شود.

این توزیع کننده عمده سیگار، ارزان بودن سیگار خارجی، تنوع محصول و تبلیغات گسترده این کارخانجات را دو عامل اصلی افزایش مصرف سیگار در کشور بیان کرد.

قابل ذکر است که اداره عامل سیگار در کشور، حق هیچ گونه تبلیغی در جهت فروش محصول خود را ندارد این در حالی است که ما شاهد برخی از تبلیغات این اداره در سطح کشور هستیم.

براساس یک منبع آگاه بیش از ۴۰ نوع سیگار مختلف و با تبلیغات گسترده وارد ایران می شود حال جای این پرسش است که چطور کشور را از ورود بسیاری از مواد اولیه و مورد نیاز مردم محروم می کنند در حالی که سیگار به راحتی وارد کشور می شود و بدون نظارت هیچ ارگانی به تبلیغ خود می پردازد؟

در پایان شایان ذکر است که چهارمحال و بختیاری بعد از تهران و اصفهان سومین استان در توزیع سیگار در کشور است.

انتهای پیام/م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۰:۵۱

2 Jan 2020