۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
کد مطلب : ۲۳۱۱۸
رئيس فراکسيون ريزگردهاي مجلس:

سهم عدم مديريت آبي در شيوع ريزگردها غيرقابل انکار است/ تونل بهشت آباد باعث خشکي شهرکرد مي شود

متاسفانه، کارشناسي هاي غلط و نبود مديريت در انتقال آب ها باعث بروز معضل ريزگردها شده است. اين موضوع در دراز مدت خطرات زيست محيطي فراواني به بار خواهد آورد.
سهم عدم مديريت آبي در شيوع ريزگردها غيرقابل انکار است/ تونل بهشت آباد باعث خشکي شهرکرد مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، عباس پاپي زاده، نماينده مردم دزفول و رئيس فراکسيون ريزگردهاي مجلس در گفتگو با خبرنگار  گفت: تغييرات زيست محيطي و وجود ريزگردهاي منطقه اي باعث شده است که بيش از ۲۰۰ ميليون نفر از مردم جهان به مهاجرت روي آورند.

پاپي زاده يکي از بزرگترين علل بروز ريزگردها را عدم کارشناسي زيست محيطي در موضوع آبخوان ها دانست و افزود: براي مثال، در استان خوزستان بيش از ۱۷ سد بزرگ احداث شده است اين در حالي است که امروزه صنعت سد سازي در جهان منسوخ و غيرقابل توجيه است.

وي بيان داشت: بسياري از سدهاي ساخته شده در ايران به دليل عدم مديريت و کارشناسي ناصحيح عامل مهمي براي ايجاد تغييرات زيستي شده است و اين مديريت آبي در دراز مدت لحاظ نشده است.

نماينده مردم دزفول خاطرنشان کرد: اخيرا استان چهارمحال و بختياري به عنوان منشاء ريزگردها معرفي شده است، اين در حالي است که ۱۱ درصد آب شيرين کشور از اين استانتامين مي شود و اين استان سرمنشا رودخانه هاي بزرگ دز، کارون و زاينده رود است.

وي با اشاره به اينکه دشت شهرکرد منبع اشتغال خوبي براي کشاورزي و دامپروري به حساب مي آيد اظهار داشت: با طرح انتقال آب بهشت آباد از طريق تونل هاي عميق، تمامي چشمه ها و قنوات اين شهرستان به خشکي مي گرايد و مردم اين شهرستان به ناچار در سال هاي آينده از اين منطقه مهاجرت خواهند کرد.

رئيس فراکسيون ريزگردهاي مجلس ابراز اميدواري کرد: با وجود برنامه ششم توسعه کشور، همه نگاه ها به سمت محيط زيست خواهد رفت و مشکلات آبي و ريزگرد در استان ها از طريق اين برنامه کلان مورد رسيدگي و کارشناسي ويژه قرار مي گيرند.


انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۳۰:۵۵

27 Dec 2019