۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۴۰۳۰۸
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز برداشت لوبیا و ذرت علوفه‌ای در چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت لوبیا و ذرت علوفه‌ای از مزارع این استان، خبر داد.
آغاز برداشت لوبیا و ذرت علوفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
علی مهدوی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کشت لوبیا در سطح ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۱۵هزار تن لوبیا برداشت شود.

وی، با اشاره به اینکه، سه نوع لوبیا چیتی، قرمز و سفید در استان کشت می‌شود افزود: با توجه به نوع رقم به طور میانگین از هر هکتار ۲/۷ تا ۳ تن لوبیا برداشت می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان‌های لردگان، شهرکرد، کیار و بن عمده مناطق کشت لوبیا در استان‌ها هستند و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد لوبیا تولیدی استان به استان‌های اصفهان در خوزستان ارسال و بقیه در داخل استان مصرف می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار سطح زیرکشت ذرت علوفه‌ای رفته است که در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و کیار کشت می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه امسال با توجه به وضعیت هم‌سطح، ۲۰ درصد کمتر شده است و از ورود ذرت رقم ۷۰۴ جلوگیری شده و بیشترین تاثیر بر روی ارقام متوسط رس دارد افزود: از هر هکتار پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط ۵۰ تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ارقام کشت شده سیلوچینگ و ماکسیما و تا اواخر تابستان تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۸:۳۲

27 Dec 2019