۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۲۷۲۶۸
پرسمان؛

منظور ازآیه "و علم آدم الاسماء کلها"در قرآن

منظور از اسماء در آیه‌ی و علم آدم الاسماء کلها، علم به حقایق است که موجب امتیاز انسان از حیوانات بلکه فرشتگان می‌گردد.
منظور ازآیه "و علم آدم الاسماء کلها"در قرآن
به‌گزارش جهانبین نیوز به نقل از دینی جام نیـوز، مرحوم حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت می فرمود: منظور از اسماء در آیه‌ (و علم آدم الاسماء کلها)(۱)؛ (و تمامی اسما را به حضرت آدم (ع) آموخت)، علم به حقایق است که موجب امتیاز انسان از حیوانات بلکه فرشتگان می‌گردد.

بنابراین، مقصود از «اسماء» حقایق اسماء است نه تنها اسم بدون مسمی، که به جهت وحدت اسم و مسمی، اسم بر مسمی اطلاق شده است؛ و (باسماء هولاء)(۳), (به اسامی اینان) در ذیل آیه یعنی «هولاء المسمیات»؛ (به این مسمی‌ها)، زیرا علم به اثر تفصیلا، علم به مؤثر است اجمالاً و حقیقت مطلب، همان خداشناسی است.

۱-سوره بقره، آیه ۳۱.
کتاب در محضر حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی بهجت - ص ۳۶
محمد حسین رخشاد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۲:۲۳

4 Feb 2020