۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۳۴۸۲۸
مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج فارسان گفت:

در قيام 15 خرداد 42 مبارزه با استبداد ستمشاهي شکل جديدي به خود گرفت

مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج فارسان در خصوص قيام 15 خرداد، اظهار کرد: به برکت جانفشاني اقشار مختلف مردم در قيام 15 خرداد 42 و مجاهدت امام خميني (ره)، روند مبارزه با استبداد ستمشاهي شکل جديدي به خود گرفت و طي اين روند، انقلاب اسلامي به رهبري ايشان به ثمر نشست.
در قيام 15 خرداد 42 مبارزه با استبداد ستمشاهي شکل جديدي به خود گرفت
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام سيد محمدرضا علوي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار  با اشاره به اينکه 15 خردادماه، يادآور قيام خونين مردمي در حمايت از نهضت امام خميني (ره) و همچنين تداعي کننده عروج ملکوتي رهبر کبير انقلاب است، افزود: به برکت مجاهدت امام خميني (ره) و خون شهدا نظام اسلامي اکنون در اوج اقتدار قرار دارد.
 
وي تاکيد کرد: حرکت رهايي بخش امام خميني (ره) در دوران طاغوت و همراهي اقشار مختلف مردم، يک حرکت الهي بود، که پيروزي انقلاب اسلامي و اهتزاز پرچم اسلام ناب محمدي(ص) حاصل آن است.
 
وي با بيان اينکه در قيام 15 خرداد براي اولين بار سه ويژگي «مردمي بودن»، «اسلامي بودن» و «رهبري واحد» نمود عيني پيدا کرد، گفت: اگرچه رحلت آن مرد الهي ضايعه اي بزرگ براي ملت ايران و امت اسلامي بود، اما ميراث برجاي مانده از او سال هاي سال اين ملت و ملت هاي آزاده جهان را سيراب خواهد کرد.

وي، با تأکيد بر اهميت بازشکافي ابعاد و زواياي قيام 15 خرداد براي نسل جوان، اظهار داشت: قيام 15 خرداد الگوي بي نظيري براي حرکت هايي است که خواستگاه فرهنگي و مذهبي دارند.

وي تصريح کرد: سير و تعمق در چرايي و چگونگي اين واقعه مي تواند علاوه بر روشن کردن چهره خشن و مستبد رژيم شاهنشاهي، تصويري واقع بينانه از حوادث نخستين نهضت اسلامي مردم  و قدرت رهبري امام و تلاش مجاهدان را به تصوير کشيده و مانع  تحريف تاريخ و وارانه جلو ه دادن حرکت هاي انقلابي مردم؛ شود.
 
حجت الاسلام علوي با تأکيد بر اينکه آرمان‌هاي امام(ره)، استقلال‌خواهي و مخالفت با استعمار، استکبار و نيز مخالفت با استبداد حکومتي بوده است، افزود: اسلام‌خواهي، قرآن‌خواهي، پيروي از روحانيت و نيز پيوند بين روحانيت و مردم از جمله مواردي است که 15 خرداد را شکل داده است که در واقع اين روز به يک مانيفست، مدل و الگو تبديل شده است.
 
وي در بيان اثرات قيام 15 خرداد سال 42، خاطرنشان کرد: انزجار مردم از دستگاه طاغوتي شاه، زمينه‌سازي سازماندهي حرکات مبارزاتي مردم، حساسيت و عدم خوشبيني مردم به حکومت، افزايش روحيه شهادت طلبي در جامعه، بيداري در کشور و افزايش روحيه حمايت از مظلوم در مردم، بخشي از نتايج اين قيام بوده‌اند.

وي گفت چرا امام مي‌فرمودند 15 خرداد بايد براي هميشه زنده باشد افزود: دليل اين است که اين مدل انقلاب اسلامي است، يعني اين نقطه آغازين است که امام(ره) 15 سال رهبري نهضت را از اين روز شروع مي‌کنند و 10 سال در عمر حياتشان نيز بر آن حکومت مي‌کنند.
 
وي در پايان حساسيت در حفظ دستاوردهاي انقلاب را امري ضروري و خانواده‌هاي شهدا را امانت شهدا در دستان جامعه خواند و گفت: خون شهدا و حرمت خانواده‌هاي آنان در حرکت‌هاي بعدي انقلاب موثر است، لذا بايد مورد توجه و تجليل هميشگي قرار گيرد. /

انتهاي پيام1022ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۷:۵۴

26 Jan 2020