۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۳۰۸۶۸
نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد

حضور بیگانگان به بهانه قراردادهای نفتی در کشور، مصداق نفوذ و تامین منافع نامشروع دشمن

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به مسئله نفوذ اشاره کردند و می‌توان گفت مجوز دادن به بیگانگان برای حضور در ایران و امضای قراردادهای ipc یکی از مظاهر واضح نفوذ دشمن در کشور است و این که مسئولان ما چنین تفکری داشته باشند خیانت بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.
حضور بیگانگان به بهانه قراردادهای نفتی در کشور، مصداق نفوذ و تامین منافع نامشروع دشمن
به گزارش جهانبین نیوز؛ قرارداد ipc قراردادی نفتی است که از نوع قراردادهای مشارکتی بوده و به بهانه‌ اینکه ایران تکنولوژی استخراج نفت را ندارد و میادین نفتی به صورت مشترک با قطر بوده و این کشور به حق ایران تجاوز می‌کند اخیرا بسته شده است.

به موجب این قرارداد شرکت‌های خارجی وارد کشور شده و اقدام به استخراج نفت می‌کنند و ایران در این مدت باید همه نیازهای مشروع و غیرمشروع این افراد را تامین کند.

ضمن اینکه مصوبه دولت برای این قرارداد به گفته خود دولتی‌ها ۱۵۰ ایراد داشته و سوالی که مطرح است این است که چرا دولت مصوبه ایراددار را تائید کرده است؟

بعد از آن رئیس کمیسیون مجلس اعلام کرد این قراردادها ۵۰۰ ایراد دارند و دفتر رهبری نیز با جمع‌بندی‌هایی که صورت دادند ۱۵ ایراد را به این قراردادها گرفتند و در آخرین مصوبه نیمی از این ۱۵ ایراد مترفع شده ولی هنوز ایراداتی چون واگذاری بلندمدت میادین به خارجی‌ها و... به ipc وارد است.

فردی که اقدامات لازم برای انعقاد این قرارداد را انجام داده آقای کاردول است که در بحث کرسنت در سه مرحله دادگاه محکومیتش اثبات شده و این نیز ایرادی دیگر به این قراردادها است.

اعتماد به کسی که بارها از آن نیش خوردیم اشتباه محض است

آیت‌الله علیرضا اسلامیان نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در برخی از موارد جواب مسائل مختلف با شناخت صورت مسئله قابل فهم است چون بعد از شناخت پیدا کردن پاسخ چندان دشوار نیست.

وی با بیان اینکه اعتماد به کسی که محکوم است و بارها از آن نیش خورده‌ایم عقلانی نیست افزود: در برخی از موارد ممکن است به ظاهر فرد مورد نظر نقشی در یک موضوع نداشته باشد اما در اصل ملکوت مسئله در دستش باشد و گرداننده اصلی بوده که مسئولین باید در مسائل مهم کشور مراقب دست‌های پشت پرده باشند.

با ipc راه دشمن به کشور باز می‌شود

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد از سال‌ها تجربه و ضربه که ملت ایران قبل و بعد از انقلاب خورده است اشتباه محض است که امروز خودمان با دستان خودمان راه را برای بیگانگان باز کنیم و خودمان آن‌ها را وارد کشور کنیم چون یکی از برکات انقلاب خروج بیگانگان از کشور و کوتاه کردن دست آن‌ها بوده است.

آیت‌الله اسلامیان یادآور شد: رفت و آمد بیگانگان به کشور نه‌تنها راه را برای ورود فرهنگ غرب باز می‌کند بلکه باعث می‌شود جوانان ما احساس کنند مشکلات نفتی ما با حضور بیگانگان در کشور حل می‌شود که این موضوع برای یک مسلمان غیرتمند غیرقابل تحمل است.

اعتماد به بیگانه یعنی بی‌اعتمادی به جوانان کشور


وی با تاکید بر این نکته که ما در کشور جوانان بااستعداد زیادی داریم که اگر امکانات داشته باشند می‌توانند دست به هرکاری زده و هر گرهی را باز کنند خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس هم همین جوانان بودند که توانستند در برابر دنیا بایستند و اگر امروز هم به آن ها اعتماد کنیم و کار را به آن ها بسپاریم مطمئنا ضرر نخواهیم کرد پس نباید نبود تکنولوژی را برای استخراج نفت بهانه ورود بیگانگان به کشور قرار دهیم.

آیت‌الله اسلامیان یادآور شد: نباید مسئولان کشور تفکر ما نمی‌توانیم را به جوانان القا و باعث ناامیدی آن ها شوند چون این خیانت بزرگی است هم برای کشور و هم برای جوانان با ایمان و متدین.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور ایران در بازگشت از فرانسه و نگرانی رئیس جمهور فرانسه برای جوانان بی‌کار در ایران افزود: مگر می‌شود فرانسه که بارها دشمنی خود را با ایران به اثبات رسانده نگران فرزندان ما باشد.

ipc از مظاهر واضح نفوذ در کشور است

آیت‌الله اسلامیان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها به مسئله نفوذ اشاره کردند و می‌توان گفت مجوز دادن به بیگانگان برای حضور در ایران و امضای قراردادهای ipc یکی از مظاهر واضح نفوذ دشمن در کشور است و این که مسئولان ما چنین تفکری داشته باشند خیانت بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان با اشاره به پیروزی هند در برابر استعمار و نیاز این کشور به برخی از کالاها در دوران بعد از پیروزی بیان داشت: گاندی در این زمان هرگز زیربار ورود هیچ کالایی از کشورهای بیگانه نرفت و این است که امروز هند به عنوان ابرقدرت صنعتی مطرح شده است.

وی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در مسائل برجام و آتش‌بس در سوریه ادامه داد: چطور می‌توان به کشورهایی که بارها و در مسائل مختلف به کشور ایران ضربه زده و از اعتماد ملت ایران سوءاستفاده کرده‌اند، اعتماد کرده و راه را برای آن‌ها برای ورود به کشور باز کنیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۶:۲۷

1 Jan 2020