۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۱۷۶۳۸
کارشناس مسائل بین‌المللی:

طرح آمریکا برای مبارزه علیه داعش یک نمایش ساختگی است

طرح آمریکا برای مبارزه علیه داعش یک حرکت نمایشی است چراکه آمریکا با اتخاذ این سیاست هم از یک سو درصدد انحراف افکار عمومی جهان و از سوی دیگر به دنبال مبرا جلوه دادن خود از حمایت‌هایی است که در این سال‌ها از داعش به عمل آورده است.
طرح آمریکا برای مبارزه علیه داعش یک نمایش ساختگی است
دکتر عنایت‌الله یزدانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری لحظاتی پس از ترخیص از بیمارستان در رابطه با طرح آمریکا برای مبارزه علیه داعش، اظهار کرد: در بحث ریشه‌یابی حرکت‌های افراطی در منطقه از جمله القاعده و داعش باید چند فاکتور اساسی را در نظر گرفت.

وی افزود: در همه این حرکت‌های افراطی، عربستان به عنوان یک اهرم مالی در تامین اقتصادی این جریان‌های افراطی ایفای نقش می‎کند و رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز به عنوان نیروهای حمایتی پشت صحنه عمل می‌کنند.

یزدانی تصریح کرد: برهمین اساس می‎توان گفت که این جریان‌های افراطی و گروهک‌های تروریستی در نهایت ساخته و پرداخته آمریکا هستند و ریشه شکل‌گیری این جریان‌ها را باید در سیاست‌های غرب جست‌و‌جو کرد.

این استاد دانشگاه، طرح آمریکا برای مبارزه علیه داعش را یک حرکت نمایشی دانست و گفت: آمریکا با اتخاذ این سیاست هم از یک سو درصدد انحراف افکار عمومی جهان و از سوی دیگر به دنبال مبرا جلوه دادن خود از حمایت‌هایی است که در این سال‌ها از داعش به عمل آورده است.

یزدانی خاطرنشان کرد: این در حالی است که برای ما پذیرفته نیست کشوری که خود در شکل‌گیری و حمایت داعش نقش اساسی را داشته امروز به دنبال ائتلاف جهانی برای سرکوبی آن باشد و این در واقع یک تناقض آشکار در سیاست‌های این کشور است.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۳:۳۳

28 Dec 2019