۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۳۶۶۲۸
انتظارات مردم برای انتخاب نماینده تا وظایف اصلی نمایندگان؛

حمایت از سران فتنه به جای احقاق حقوق مردم استان

یکی از مهمترین کارکرد نمایندگان بررسی و اضهار نظر پیرامون طرح های کلانی است که تصویب یا عدم تصویب آن در سرنوشت ملت موثر است/آنچه تا کنون از نمایندگان استان دیده شده نسبت به آنچه استان به آن نیاز دارد کافی نیست
حمایت از سران فتنه به جای احقاق حقوق مردم استان
 به گزارش جهانبین نیوز، مجلس شورای اسلامی ،یکی از بسترهایی است که مردم علاوه بر اینکه در حاکمیت نقش ایفا می کنند با انتخاب نماینده خود در مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری که مهم ترین و اصلی ترین وظیفه ی یک نماینده مجلس است مشکلات خود را مرتفع می کنند. قطعا یکی ازمهمترین کارکردهای نمایندگان مجلس بررسی واظهار نظر پیرامون طرح های کلانی است که تصویب یا عدم تصویب آنان در سرنوشت ملت و ریل گذاری برای مسیری که کشور آن را در آینده طی خواهد کرد موثر است.

یکی از دلایلی که استان ما درصدر استان های محروم قرار گرفته است نگاه ناصحیح مرکز و همچنین قوانین ناکارآمدی است که مجلس وضع کرده و می کند که این دو موضوع بر محرومیت و عدم پیشرفت استانهایی همچون استان ما می افزاید مهم ترین و اصلی ترین وظیفه ی یک نماینده مجلس برطرف کردن همین موضوعات است وقتی کارکرد اصلی یک نماینده در مجلس را بررسی می کنیم وظیفه ذاتی و مهم وی را چیزی جز قانونگذاری مناسب و کارآمد برای رفع مشکلات استان نمی بینیم چرا که اگر نماینده مجلس به خوبی در امر تنظیم و تصویب قانون همت گماشته و تلاش خود را در راستای تصویب یک قانون، خوب انجام دهند چه بسا بواسطه همین قوانین تصویبی بسیاری از مسائل استانی نیز حل شود. اکنون و در آستانه آغاز بکار به دولت دوازدهم و گذشت دو سال از مجلس دهم آنچه تاکنون از نمایندگان مجلس استان دیده شده نسبت به آنچه استان به آن نیاز دارد رضایت بخش نبوده است چرا که عملا برخی نمایندگان استان تاثیری آنچنانی در مجلس نداشته و غالبا در لابیهای ایجاد شده در مجلس حل می شوند علاوه بر این نمایندگان بیشتر از وظیفه خود در این چهار سال، به حضور در کمیسیونی با عنوانی بزرگ و دهان پرکن می اندیشیند. این در صورتی است که نمایندگان استان ما بعضا حتی در مجلس دیده نمی شوند چه در اظهار نظرات کارشناسی در مجلس و چه در احقاق حقوق مردم استان  فضا ، تریبون و دیگر امکانات در اختیارنمایندگان سایر استانها بوده است.کمتر شاهد آن هستیم که نمایندگان استان ما تاکنون در بحث های تخصصی و کلان مجلس حضور فعال داشته باشند. کمتر دیده شده نمایندگان مردم استان در نطق های خود توانایی ایجاد جریانی به نفع استان را داشته باشند.

چندی پیش خبری مبنی بر حمایت نماینده مردم شهرکرد از یکی از سران فتنه منتشر گردید که دران ۸۶ نماینده در حمایت رئیس دولت اصلاحات به رئیس جمهور تذکر داده اند. که از بین چهار نماینده استان تنها نام دکتر نوریان در حمایت از این موضوع دیده می شود. که این موضوع در جریان اعتصاب غذای کروبی یکی دیگر از سران فتنه ۸۸ نیز مسبوق به سابقه بوده است.

این در صورتی است که آقای نماینده در اولین نطق خود در مجلس بجای بیان اولویت های استان همچون بیکاری، فلج بودن صنعت ،بی توجهی مرکز نشینان، کمبود سهم استان از بودجه کشور و هزاران دردی که امروز مردم استان با آن دست و پنجه نرم می کنند همچون گذشته فرصت نطق مجلس را برای بیان اختلافات خود با استاندار هدر دادند.

فهم این موضوع سخت نیست که نمایندگان محترم مشکلات شخصی خود با مدیریت استان را نباید از طریق تریبون مجلس که در فضای خود استان باید حل کنند تا کی باید شاهد اختلاف و افتراق در بین نمایندگان استان و عدم وحدت در تصمیم گیری برای استان باشیم.

علاوه بر این آخرین نطق جناب نوریان نیز به جای دفاع از منافع مردم استان، هزینه دفاع از برخی فعالان مسئله دار اصلاحات شد. آیا جز این است که مردم استان نه بخاطر دفاع از چند فعال سیاسی و یا دعواهای جناحی که بخاطر ایفای صحیح نقش نمایندگی در مجلس به جناب نوریان اعتماد کرده اند. آیا جز این است که استان ما که اکنون در وضعیت فلاکت باری به سر می برد نیازمند حضور و تلاش همه جانبه چهار نماینده استان در مجلس است.تا کی باید شاهد کوتاهی نمایندگان استان در انجام وظایف خود در احقاق حقوق مردم و عقب گرد استان در توسعه باشیم؟

این در صورتی است که دیگر نمایندگان حوزه های بروجن، اردل، کیار،فارسان و کوهرنگ و همچنین لردگان نیز چندان درخششی در فضای مجلس نداشته اند متاسفانه کمتر شاهد آن هستیم که نمایندگان استان با تلاش و چانه زنی و اقناع سایر نمایندگان قوانینی را برای بهبود شرایط استان به تصویب برسانند.

یکی از مهمترین دلایلی که مردم استان به چهار نماینده کنونی اعتماد کرده و با رای خود آنان را راهی بهارستان کردند دفاع از حقوق و منافع استان بود که نمایندگان منتخب نه با صدای بلند و ترس از اسم ها و منصب ها و لابی ها که با صدای رسا و با شجاعت فریاد این حقوق را بزنند مدتهاست که مردم از شعارها و حرکت های نمایشی خسته شده اند .

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که فرصت خدمتگذاری برای نمایندگان در هر دوره تنها ۱۴۶۰ روز است که از این مدت تنها کمتر از دو سال باقی مانده است، نمایندگان فعلی با نصب العین قرار دادن نمایندگانی که این ایام را به سیاسی بازی و شعار و تلاش برای انتصابات هم سو با خود تلف کردند و فرصت خدمتگذاری و رفع محرومیت از استان را از دست دادند از این فرصت باقی مانده برای تلاش در راستای آبادانی و عمران استان و محرومیت زدایی از چهره مردم نجیب این دیار بهره ببرند و یقین کنند که چشم تیز بین مردم و نخبگان عملکرد آنان را دراین دو سال باقی مانده رصد خواهد کرد .

انتهای گزارش /1028 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۰:۲۳

30 Dec 2019