۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۳۰۵۹۸
مشاور مديرکل آموزش و پرورش استان

اندیشه هنرمندان و نویسندگان حلقه اتصال نسل گذشته به نسل حال و آینده است

مشاور مديرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به نقش مهم نويسندگان در انتقال ارزش‌ها به نسل‌هاي آينده تشريح کرد: انديشه هنرمندان به ويژه نويسندگان، حلقه اتصال نسل گذشته به نسل حال و آينده است و هنرمندان ارزش‌ها، انديشه‌ها، اخلاقيات و ... را انتقال مي‌دهند
اندیشه هنرمندان و نویسندگان حلقه اتصال نسل گذشته به نسل حال و آینده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين پروانه ارزانش مشاور مديرکل آموزش و پرورش در همايش ادبي «دو پنجره» کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان اظهار کرد:  به جاي اينکه در تعليم و تربيت از مباني معرفتي، داستان‌هاي آموزنده و ادبيات کودک استفاده شود تنها از مباحث خشک آموزشي استفاده مي‌شود.

مشاور مديرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با اشاره به نقش اثرگذار مربيان و والدين در امر آموزش و بهره‌مندي از گنجينه‌هاي ادبي کشور عنوان کرد: در گذشته کودک با قصه‌گويي و بدون اينکه تحت آموزش خاصي قرار گيرد در دل خانواده با اخلاقيات و ارزش‌ها آشنا مي‌شد.

وي تصريح کرد: با گذشت زمان از داستان‌گويي و داستان‌نويسي فاصله گرفته‌ايم و اين موضوع از خانواده‌ها حذف شد و امروزه فضاهاي مجازي و رسانه‌ها جاي آن را گرفته  و در امر آموزش نيز از ادبيات استفاده نمي‌شود که جاي افسوس فراواني دارد.

ارزانش با اشاره به نقش مهم نويسندگان در انتقال ارزش‌ها به نسل‌هاي آينده تشريح کرد: انديشه هنرمندان به ويژه نويسندگان، حلقه اتصال نسل گذشته به نسل حال و آينده است و هنرمندان ارزش‌ها، انديشه‌ها، اخلاقيات و ... را انتقال مي‌دهند.

مشاور مديرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري گفت: جوانان به ويژه دانشجويان تکيه ادبي در انديشه ندارند و ضروري است براي جوانان تکيه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي براي انديشه، اخلاق، ارزش‌ها و .. ايجاد شود.

وي با اشاره به نقش کليدي والدين در امر تربيت و آموزش کودکان افزود: آموزش از سوي والدين جداي از درگير کردن ذهن کودک با نمره و معدل و آميخته کردن آموزه‌هاي مربيان با ادبيات کودک اثر فراواني در قدرت تفکر، خلاقيت و ابتکار کودک و نوجوان دارد که اين امر در آينده جامعه نقش اثرگذاري خواهد داشت.

ارزانش اظهار داشت: اميد است با ايجاد پيوند بين گذشته و امروز بتوانيم گامي مؤثر در راستاي تقويت تفکر و انديشه به ويژه تفکر نسل آينده جامعه داشته باشيم .
 
انتهای پیام1026ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۵:۲۴

29 Dec 2019