۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
کد مطلب : ۱۶۷۳۸
به بهانه سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری؛

سخن مردم شهرستان بن با دكتر حسن روحاني

مردم شهرستان بن با حمايت هاي بي دريغ خود دركنار دولت اعتدال هستند و چشم اميد به كليد تدبير و اميد دولت يازدهم دارند
سخن مردم شهرستان بن با دكتر حسن روحاني
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، ما مردم شهرستان بن سفر رئيس جمهور، دكتر حسن روحاني را به استان چهارمحال و بختياري به فال نيك مي گيريم و به ايشان و هيئت دولت خيرمقدم مي گوئيم و درخواست داريم نگاه ويژه اي به شهرستان بن يا حداقل يك گوشه چشمي به شهرستان ما نيز داشته باشند.

 آقاي رئيس جمهور، شهرستان بن يكي از شهرستان هايي بود كه در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، بيشترين رأي خود را به جناب عالي داد تا به واسطه آن شاهد امیدبخشی و به کارگیری تدبیر از سوی شما باشد.


شهرستان بن با بيش از ۳۵ هزار نفر جمعيت و داراي دو شهر به نام هاي بن و وردنجان و با ۹ روستا به نام هاي شيخ شبان، يانچشمه، بارده، حيدري، آزادگان، تومانك، جمالو، پهنا و لارك كه روستاهاي اين شهرستان يكي پس از ديگري محروم و نيازمند توجه بيشتر است.

روستاي شيخ شبان اين شهرستان با تقديم كردن بيش از۸۰ شهيد از نظر جمعيت بيشترين شهيد را در بين روستاهاي كشورتقديم انقلاب اسلامي ايران کرده است كه اكثر اين شهدا نيز از سادات گرانقدر هستند و در دهه فجر سال ۱۳۹۲ با حضور مسئولين كشوري در اين روستا، گلزار شهداي اين روستا به عنوان نماد ملي كشور و اين روستا به عنوان روستای نمونه ایثارگری در كشور شناخته شد.

متأسفانه اين شهرستان از نظرتوسعه زيرساخت ها و زيربناها، كاستي هاي فراواني دارد. جاده، صنعت، بهداشت و درمان، گردشگري و آموزش عالي این شهرستان نيازمند توجه بیش از پیش و رفع كمبودها است.

اشتغال يكي از معضلات اساسي اين شهرستان است كه درصد بالابي را در استان به خود اختصاص داده است كه كشاورزي هم به علت كمبود آب و خشكسالي و سرمازدگي باغات و مزارع كه هرساله اين شهرستان شاهد آن است، نتوانسته از اين معضل بكاهد و اين شهرستان نياز به صنعت و توليد دارد كه جوانان را به آينده خود اميدوار کند.

اين شهرستان از نظر جاده ارتباطي به ديگرنقاط استان و استان اصفهان كه هم مرز با اين شهرستان هست بسيار ضعيف است و تكميل پروژه ملي چهارخطه شهركرد- بن – داران ، مي تواند از ضعف هاي اين شهرستان دراين مورد بكاهد.

شهرستان بن از نظر امكانات بهداشتي و درماني در فقركامل به سر مي برد و براي دسترسي به اين امكانات مردم ناچار به مسافرت به شهرهاي ديگر هستند كه اين شهرستان يك بيمارستان با امكانات و پرسنل مناسب را در خود به شدت احساس مي كند و  چشم به توجه مسئولان دارد.

اين شهرستان داراي استعدادهاي علمي و پژوهشي فراوان است و دكتر و مهندس هاي فراواني چه در كشور و چه در خارج از كشور مشغول تحصيل و كار هستند و اين شهرستان از دارا بودن يك مركز آموزش عالي مانند دانشگاه محروم مانده است و نياز به يك دانشگاه را در خود به شدت احساس مي كند.

شهرستان بن در زمينه گردشگري با وجود اماكن تاريخي، مذهبي، طبيعي، ورزشي داراي استعدادها و پتانسيل فوق العاده اي است.

اين شهرستان با دارا بودن چهارامامزاده واجب التعظيم از جمله امامزاده بابا پيراحمد(ع) شهر بن، امامزاده سيد بهاءالدين(ع) روستاي شيخ شبان، امامزاده حارث بن علي(ع) روستاي جمالو و امامزاده سيد محمد(ع) روستاي بارده كه شجره نامه امامزاده سيد محمد(ع) روستاي بارده به تاييد آستان قدس رضوي رسيده است و يكي ازفرزندان بلافصل امام موسي كاظم(ع) و يكي برادران امام رضا(ع) است كه باعث افتخار اين شهرستان نيز مي باشد.

همه اين امامزاده ها در نقاط خوش آب و هواي اين شهرستان قراردارند. كه سالانه ميليون ها مسافر و زائر به اين امامزاده ها مسافرت مي كنند. كه بايدسرمايه گزاري خوبي انجام شود و امكانات بيشتري در اختيار اين مسافران قرارگيرد .

شهرستان بن درحاشيه سد زاينده رود نيز قرار دارد كه متأسفانه استان چهارمحال و بختياري و شهرستان بن تاكنون نتوانسته اند از پتانسيل گردشگري اين سد بهره‌مند شوند.

درسالهاي اخير پروژه شهرك توريستي شيدا در كنار اين سد در شهرستان بن شروع شد كه تاكنون نيمه تمام مانده است و نياز توجه بيشتر مسئولان را مي طلبد.

مردم شهرستان بن با حمايت هاي بي دريغ خود دركنار دولت اعتدال هستند و چشم اميد به كليد تدبير و اميد دولت يازدهم دارند، تا ان شاالله با مدد خداوند متعال و تلاش و همت دولت، گره از مشكلات اين شهرستان گشوده شود و اين شهرستان راه پيشرفت و توسعه را با همت دولت اعتدال طي کند.

جعفرنادري بني
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۴۲:۲۷

27 Dec 2019