۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۲۴۷۴۸
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختیاری:

جان‌باختگان فاجعه منا مصداق بارز مهاجرین‌الی‌الله اند/ فاجعه منا اوج خباثت و بی تدبیری آل سعود را نشان داد

نماينده ولي فقيه در استان گفت: کشته شدن بیش از چهارهزار نفر از جهان اسلام در این حادثه دلخراش، واقعیت و حقیقتی انکار ناپذیر است که با هیچ اقدامی و هیچ چیزی نمی‌توان آن را پنهان کرد.
جان‌باختگان فاجعه منا مصداق بارز مهاجرین‌الی‌الله اند/ فاجعه منا اوج خباثت و بی تدبیری آل سعود را نشان داد
به گزارش جهانبین نیوز نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به فاجعه بزرگ و تلخ منا و تبدیل شدن عید قربان به عزای امت اسلامی، جان‌باختگان فاجعه منا را مصداق بارز و روشن مهاجرین‌الی‌الله خواند و افزودند: : آل سعود با این ظلم سنگینی که در حق حجاج بیت‌الله‌حرام روا داشت، اوج خباثت و بی‌تدبیری خود را نشان داد و وقتی کار و اداره امور در دست یک مُشت انسان لئیم و پست باشد، غیر از این حوادث نمی‌توان انتظار داشت

 امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: حجاجی که در این راه مهاجرالی‌الله بودند و در مسیر بندگی حضرت باری‌تعالی قدم برداشتند و مُحرم شدن و قسمتی از اعمال و مناسک حج را انجام دادن و توفیق گذر از سرزمین عرفات، درک حال و هوای و دعای روح بخش عرفه و برائت جُستن از کفار، شرک و مستکبرین را کسب کردند، به طور قطع مشمول رحمت و غفران الهی شده‌اند.

وی افزود: کسانی که در چنین فاجعه‌ای گرفتار شدند و در اوج مظلومیت و فشار جان به جان‌آفرین تسلیم کردند به یقین نزد پروردگار متعال درجاتی بلند و رفیع دارند و هیچ کس جز خدای متعال نیز نمی‌تواند به آنان اجر و پاداش حقیقی عطا کند و قطعاً همین حادثه عامل آمرزش آنان نزد خدای متعال شده است.

نکونام جان‌باختگان فاجعه منا را مصداق بارز و روشن مهاجرین‌الی‌الله خواند و تصریح کرد: جان‌باختگان این حادثه، به حج رفتند تا وظیفه الهی و دینی خودشان را انجام بدهند و به یقین کسی که به سمت انجام وظیفه دینی و الهی خود حرکت کند و بخواهد آن چه که خدای تبارک و تعالی او را بر آن مأمور کرده، انجام بدهد، قطعاً مهاجرالی‌الله است و اجر و پاداش او نیز بر عهده پروردگار متعال است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه جان‌باختگان این حادثه، به اوج سعادت و فضیلت رسیده‌اند و منزلت و جایگاه‌شان نزد پرودگار متعال مشخص است گفتند: خوشا به حال آن کسانی که ناخواسته در این واقعه قرار گرفتند و جان خودشان را فدا کردند و بَدا به حال ظلمه و ستم‌گرانی همچون آل‌سعود که این چنین حوادثی را به وجود آوردند و این گونه ظالمانه و مظلومانه، مهاجرین‌الی‌الله را با بی‌تدبیری و بی‌کفایتی تحت فشار قرار دادند و راه بر آن‌ها بستند و جان هزاران نفر را گرفتند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در جمع بندی این بخش از سخنان تاکیدکردند: آل سعود با این ظلم سنگینی که در حق حجاج بیت‌الله‌حرام روا داشت، اوج خباثت و بی‌تدبیری خود را نشان داد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه وقتی کار و اداره امور در دست یک مُشت انسان لئیم و پست باشد، غیر از این حوادث نمی‌توان انتظار داشت خاطرنشان کرد: وقتی کار در دست کریمان عالم باشد، انسان‌ها در اوج کرامت، رفاه، آسایش و نشاط خواهند بود، اما وقتی کار در دست انسان‌های لئیم و فرومایه باشد نتیجه‌اش این خواهد شد که هزار نفر مظلومانه جان خودشان را از دست می‌دهند.

امام جمعه شهرکرد فاجعه منا را نتیجه واگذارکردن امور به دست انسان‌های لئیم و فرومایه بیان کردند و افزودند: وقتی انسان‌های لئیم در مصدر امور باشند، کرامت به فساد تبدیل می‌شود و نه تنها بویی از کرامت نیست بلکه کرامت جای خودش را به فساد می‌دهد که نتیجه سپردن کار به چنین انسان‌هایی آن می‌شود که حوادث تلخ سقوط جرثقل در مسجدالحرام و فاجعه منا و حوداثی از این قبیل طی سال‌های گذشته، رخ بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه خدای متعال مصادر حکومت را در دست انسان‌های اهل کرامت که پیامبر، ائمه معصومین و پرورش یافتگان مکتب امام معصوم(ع) هستند، قرار داده است تصریح کردند: ایران اسلامی هم پرورش یافته مکتب همین کریمان عالم است به همین دلیل است که چنین حوادث تلخ و ناگواری را نمی‌تواند تحمل کند؛ اما متأسفانه دیگر کشورهای اسلامی و کسانی که پرورش یافته چنین مکتبی نیستتد، این گونه نیستند و نه تنها چنین شرایطی را تحمل نمی‌کنند بلکه از این حوادث دفاع نیز می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد پرورش یافتگی در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و قرآن کریم را ثروت و سرمایه‌ای عظیم برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانستند دانست و خاطرنشان کردند: متاسفانه بشریت و به خصوص جامعه اسلامی عترت را که در اوج کرامت قرار دارد، از قرآن جدا کرده که نتیجه کنار گذاشتن این دو از یکدیگر، حاکمیت لئیمان بر جهان اسلام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فرافکنی حُکّام عربستانی در اعلام تعداد واقعی قربانیان حادثه منا را یادآور شدند و گفتند: کشته شدن بیش از چهارهزار نفر از جهان اسلام در این حادثه دلخراش، واقعیت و حقیقتی انکار ناپذیر است که با هیچ اقدامی و هیچ چیزی نمی‌توان آن را پنهان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه از بی‌توجهی و بی‌تفاوتی کشورهای اسلامی نسبت به این فاجعه عظیم انتقاد کردند و گفتند: جز ایران اسلامی که برای انسان‌ها و کشته شدگان این حادثه ارزش قائل شد، متاسفانه برخی کشورهایی که اسم اسلام را هم با خود یدک می‌کشند، نه تنها از آل سعود در این حادثه دفاع کردند، بلکه خیلی راحت و بی‌تفاوت دستور دادن که هموطنان خودشان را در همان عربستان دفن کنند و گویی هیچ ارزشی برای انسان‌ها و هموطنان خود قائل نبودند.

رییس ستاد زکات استان ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه مشاهده چنین شرایطی ناشی از حاکمیت افراد لئیم و بی‌ظرفیت بر جهان اسلام است خاطرنشان کرد: این همه اختلاف، دودستگی و ظلم در جهان به خصوص جامعه اسلامی نتیجه عمل نکردن به احادیث اسلامی و پرورش نیافتن در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: از آن جا که ایران اسلامی پرورش یافته مکتب قرآن و اهل بیت است قدر خودش را می‌داند و می‌کوشد در همه دوران و لحظه‌ها چهره فاسد و ظالم را رسوا کند.

نماینده ولی فقیه در استان دفن نکردن زائران ایرانی در مکه و انتقال تک‌تک آن‌ها به ایران را یکی از مصدایق بارز رسواکردن چهره فاسد آل سعود در جهان خواندند و تصریح کرد: درست است که دفن شدن در کنار حرم نبوی و مکه مکرمه ارزش است، اما این ارزش، زمانی ارزشمند است که به معنای واقعی کلمه ارزش باشد؛ اما در چنین شرایطی دفن شدن در مکه نه تنها ارزش نیست، بلکه پرده روی ظلم و ظالم کشیدن است؛ لذا نظام اسلامی ، دولت و مردم هوشیار و بصیر محکم جلوی این کار ایستاده‌اند و اجازه چنین کاری را نخواهند داد و تک‌تک جان‌باختگان را به کشور باز می‌گردانند و آن‌ها را در گلزار شهدا دفن می کنند تا بار دیگر چهره ظالم، ظلمه و این خاندان رسوا شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تجلیل، تکریم و تشییع باشکوه و شرکت در مراسم جان‌باختگان حادثه منا را وظیفه همه مردم و مسئولان استان داست و تاکید کرد: همه توان خودمان را برای استقبال و تجلیل و برگزاری یک مراسم تشییع باشکوه برای این بزرگوران به کار می‌گیریم و اوج حرمت را برای آن‌ها قائل خواهیم شد چرا که این را یک وظیفه و تکلیف بزرگ بردوش خودمان می‌دانیم، چون که اطمینان و اعتقاد داریم این‌ها انسان‌های وارسته و شایسته‌ای به درگاه الهی هستند.

وی تاکیدکرد: انسان با اطمینان می‌تواند بگوید که این جان‌باختگان فاجعه منا، مصداق بارز آمرزیده شدگان درگاه الهی هستند و اهل بهشت شده‌اند و نزد پروردگار متعال درجاتی بلند و رفیع دارند؛ لذا اوج حرمت را نسبت به آن‌ها خواهیم داشت.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۵:۱۳

20 Feb 2020