۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۳۶۴۴۸
مسئول سازمان بسيج علمي پژوهشي چهارمحال و بختياري:

ابتکارات رزمندگان سختي جنگ را هموار مي کرد/ در هفته دفاع مقدس 15 ابتکار از رزمندگان به نمايش گذاشته شد

مسئول سازمان بسيج علمي پژوهشي چهارمحال و بختياري گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با حداقل امکانات توانستند با فکر و نبوغ خود طرح هايي را خلق کنند و اين طرح ها موجب شد که سختي جنگ را بتوانند راحت تر طي کنند.
ابتکارات رزمندگان سختي جنگ را هموار مي کرد/ در هفته دفاع مقدس 15 ابتکار از رزمندگان به نمايش گذاشته شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ عبدالله قاسمي مسئول سازمان بسيج علمي پژوهشي چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ با اشاره به اينکه غرفه سازمان علمي و پژوهشي و فناوري در نمايشگاه دفاع مقدس حول دو محور شکل گرفته اظهار کرد: بخش اول شامل ابتکارات و خلاقيت هاي رزمندگان در دوران دفاع مقدس است که متاسفانه به هيچ جايي در اين مراجع کشورمان ايران حتي نمايشگاه ها و موزه هاي دفاع مقدس هم به آن اشاره نشده است.

وي با اشاره به اينکه در دوران دفاع مقدس گاهي رزمندگان با مانعي برخورد مي کردند تصريح کرد: وقتي رزمندگان با مانعي برخورد مي کردند با استفاده از خلاقيت هاي شان دستگاهي طراحي کرده که آن مانع را برطرف کند که ازجمله اين طرح ها قايق مرداب رو است.

قاسمي به خصوصيات قايق مرداب رو اشاره کرد و گفت: رزمندگان ما ابتکاري به خرج دادند و با استفاده از طراحي موتور فلسواگان و طراحي بالاي سطح قايق که از يک ملخ چوبي استفاده کردند که موتور فولکس واگان آب نياز ندارد و براي خنک کردنش به هوا نياز داشته اين موتور از سطح اب بالا بوده و با حرکت کردن جريان هوا، باعث خنک کردنش مي شده است.

وي خاطرنشان کرد: در اين غرفه بالغ بر ۱۵ ابتکارات از رزمندگان دوران دفاع مقدس همراه با توضيحات و کليبهاي خاص خود طراحي و به شکل يک هنر و گرافيکي در معرض عموم قرار گرفته است.

قاسمي هدف از ايجاد دوغرفه ابتکارات رزمندگان و ابتکارات نسل جديد را دو نشانه عنوان کرد و بيان داشت: ما مي خواهيم به جوانان بفهمانيم که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با حداقل امکانات توانستند با فکر و نبوغ خود طرح هايي را خلق کنند و اين طرح ها موجب شد که سختي جنگ را راحت تر طي کنند.

وي ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به شرايط خاص جوانان ما مي توانند از هوش و استعداد خود استفاده کنند و طرحي را خلق کنند که بتوان از ظرفيت آن در بحران هاي عمومي کشور به خوبي استفاده کرد.

قاسمي با بيان اينکه هدف از ابتکارات نسل جوان اين است که نيازمحور باشند عنوان کرد: مبتکرين و مخترعين بايد مشکل را ببينند.

وي با اذعان بر اينکه ما بايد ببينيم مشکل کشور ما در چيست اذعان داشت: ما بايد ببينيم کشور ما به چه چيزي نياز دارد و در همان حوزه مبتکرين و مخترعين ما طرحي را ارائه دهند.

انتهاي پيام1026ج/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۱:۵۲

27 Dec 2019