۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۳۷۰۷۸
رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور در دانشگاه شهرکرد:

عملکرد صندوق مانند شرکت‌هاي سرمايه‌گذار ريسک‌پذير است

رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: عملکرد صندوق مانند شرکت‌هاي سرمايه‌گذار ريسک‌پذير است و در جهش علم به سوي فناوري بسيار تأثيرگذار است.
عملکرد صندوق مانند شرکت‌هاي سرمايه‌گذار ريسک‌پذير است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، دکتر نصرت‌ا... ضرغام رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنياد ملي علم ايران) و مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري ضمن حضور در دانشگاه شهرکرد، طي نشستي صميمي با دکتر شامحمدي رئيس دانشگاه شهرکرد، دکتر مهران عربي معاون پژوهش و فنآوري دانشگاه، دکتر بهرام حسين‌زاده مدير دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و دکتر کرامت‌ا... سعيدي رئيس حوزه رياست و روابط عمومي دانشگاه ديدار و گفتگو کرد.


رئيس دانشگاه شهرکرد ضمن ابراز خرسندي از حضور دکتر ضرغام در دانشگاه شهرکرد، به جايگاه اين دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه شهرکرد جزء دانشگاه‌هاي يک درصد برتر جهان و به‌عنوان يکي از مؤثرترين دانشگاه‌هاي مهندسي جهان شناخته شده است، با اين وجود پتانسيل‌هاي فراوان علمي، پژوهشي و تحقيقاتي اين دانشگاه کمتر مورد حمايت قرار گرفته است.

دکتر شامحمدي کاربردي شدن نتايج تحقيقات و پژوهش‌ها را مؤثرترين راهکار براي پيشرفت اقتصاد کشور عنوان کرد و خواستار حمايت هرچه بيشتر صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور از پژوهشگران دانشگاه شهرکرد گرديد.

رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور و مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري به رشد کمي قابل ملاحظه‌ي آموزش عالي کشور در سال‌هاي گذشته اشاره کرد و گفت: رشد کمي بايد همراه با رشد کيفي صورت گيرد و موفقيت آموزش عالي تنها زماني تضمين مي‌شود که همسو با نيازهاي کشور علوم مختلف کاربردي شوند.

دکتر ضرغام ارتقاء جايگاه و منزلت پژوهشگران در جامعه، بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي در توسعه‌ي علم و فن‌آوري، توانمندسازي و فراهم نمودن زمينه‌هاي لازم جهت بهره‌مندي جامعه از دستاوردهاي پژوهشي و فن‌آوري را از جمله اهداف بنياد ملي علم ايران عنوان کرد و گفت: عملکرد صندوق مانند شرکت‌هاي سرمايه‌گذار ريسک‌پذير است و در جهش علم به سوي فناوري بسيار تأثيرگذار است.

انتهاي پيام1022ج /م۹۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۲:۲۱

31 Dec 2019