۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۳۱۱۴۶
امام جمعه لردگان؛

شناخت قيام امام حسين(ع) زمينه‌ساز تبيين و ترويج پيام عاشورا است

امام جمعه لردگان گفت: امروزه موضوع عاشورا و نهضت امام حسين(عليه‌السلام) به‌عنوان موضوعى قابل توجه در سطح بين‌الملل مطرح مى‌باشد و همگان در مات و حيرتند كه «اين حسين كيست كه عالم همه ديوانه اوست، اين چه شمعى است كه عالم همه پروانه اوست...»
شناخت قيام امام حسين(ع) زمينه‌ساز تبيين و ترويج پيام عاشورا است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از   سلام لردگان، انصاري امام جمعه لردگان در نمازجمعه امروز، 23 مهرماه ضمن توصيه و دعوت همگان به تقواي الهي، از برگزاري عزاداري باشكوه در ايام شهادت سيد و سالار شهيدان قدرداني كرد و همگان را به ادامه برگزاري مجالس عزاداري در مساجد، حسينيه ها دراين ايام توصيه و اظهاركرد: همه اين كارها براي احياي شعائر حسيني است.

وي افزود: امروزه موضوع عاشورا و نهضت امام حسين(عليه‌السلام) به‌عنوان موضوعى قابل توجه در سطح بين‌الملل مطرح مى‌باشد و همگان در مات و حيرتند كه «اين حسين كيست كه عالم همه ديوانه اوست، اين چه شمعى است كه عالم همه پروانه اوست...»

حجت السلام انصاري امام جمعه لردگان گفت: در واقعه کربلا حضرت زينب(س) بود که پيام عاشورا را به مردم رساند زينبي که تربيت شده حضرت علي (ع) است در دامن پاکترين زن دنيا بزرگ شد و خداوند هم در دل او شهامت، شجاعت و غيرت را قرار داد تا در برابر دشمن آنچنان سخن بگويد که دشمن را رسوا کند.

انصاري به پيامهاي عاشورا اشاره کرد و گفت: پيام عاشورا شناخت درست از امام حسين (ع)، ياران و اهل بيت او است و مي بايست راه و روش امام حسين (ع) را الگوي زندگي خود قرار دهيم و با الگو گرفتن از حضرت زينب (س) در حفظ حجاب، عفت و پاکدامني بهره مند شويم .

انصاری پیرامون نهشت عاشورا پرداخت و گفت: شناخت قیام امام حسین (ع) زمینه ساز تبیین و ترویج پیام عاشورا است.

خطيب نماز جمعه اين هفته گفت: آمريکا امروز با جنگ نرم به سراغ کشورهاي اسلامي آمد و بايد با هوشياري کامل اين توطئه دشمن را نقش بر آب کنيم، همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند: مقابله با جنگ نرم دشمن وظيفه همه ماست.

وي به هفته اوليا و مربيان اشاره کرد و گفت: اولياي دانش آموزان  با آموزش و پرورش درکارهاي مدارس و تحصيل دانش آموزان خود همکاري داشته باشند.

وي در پايان به مناسبتهاي هفته جاري از جمله سالروز شهادت چهارمين شهيد محراب آيتالله اشرفي اصفهاني اشاره كرد: شهيد محراب آيت‌الله اشرفى اصفهانى ازجمله رادمردانى است كه به فرمان امام خمينى(ره) به امامت نماز جمعه‌ى کرمانشاه منصوب شد، تا در صحنه‌ى حفظ و پاسدارى از نظام مقدس اسلامى تلاش و جان‌فشانى كند.

انتهاي پيا م 1027 ج م/630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۱:۳۳

8 Jan 2020